باند فروش مدرک تحصیلی منهدم شد

کلاهبرداری میلیاردی از 270 نفر

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای باندی که تحت عنوان فروش مدرک تحصیلی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از 270 شهروند کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۶۴۰۳۲۵
کلاهبرداری میلیاردی از 270 نفر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، در اواخر آذر ماه سال جاری پرونده‌ای از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک با موضوع کلاهبرداری به پلیس فتا استان مرکزی ارجاع و بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان و کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

در مراحل اولیه تحقیقات، شاکی با حضور در یگان انتظامی اظهار کرد:با توجه به اینکه برای استخدام در یک شرکت، نیاز به ارائه مدرک تافل داشتم، در جستجو در اینترنت متوجه تبلیغی از فروش مدارک تحصیلی شده و با ارسال درخواست به ایمیلی که در آگهی آمده بود، تقاضای خود را ارائه دادم.

وی افزود: بعد از مدتی، فردی که خود را دکتر «عابدی» می نامید با من تماس گرفت و با توضیح نحوه ارائه مدرک تحصیلی، عنوان داشت که هزینه مربوطه را در تهران تحویل وی نماییم که من نیز طی دو مرحله مبلغ 70 میلیون ریال و از طریق پیک به دست وی رساندم که بعد از تحویل وجوه نقد ، ارتباط وی با من قطع و هیچ‌گونه خبری از او نشد.

با اعلام این شکایت و با توجه به حساسیت موضوع، اکیپی مجرب از کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را برای شناسایی فرد کلاهبردار آغاز کردند.

سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی استان مرکزی در این خصوص گفت: در تحقیقاتی فنی و کارشناسی کارآگاهان پلیس فتا استان طی چند هفته تلاش شبانه روزی، اعضای این باند در استان تهران و البرز شناسایی و هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی برای دستگیری آنان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به دستگیری سه مرد و یک زن در عملیات کاراگاهان پلیس تصریح کرد: با اعزام کاراگاهان پلیس به استان تهران و البرز، اعضای این باند دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به نوع فعالیت اعضای این باند، افزود: اعضای این باند در اعترافات خود به کلاهبرداری از 270 شهروند از نقاط مختلف کشور به مبلغ شش میلیارد و 500 میلیون ریال اعتراف کردند.این افراد  از اوایل سال 90 با راه اندازی شش سایت و تبلیغ گسترده در 21 سایت اینترنتی تحت عنوان فروش مدارک تحصیلی دانشگاهی با استفاده از اسامی جعلی چون افشین ترابی، محمدرضا زکریاپور، اصغر عطایی، علیرضا احمدی و دکتر عابدی و از طریق ایمیل‌ها و خطوط تلفن مختلف اقدام به کلاهبرداری های متعدد می کردند و در بازرسی از محل فعالیت آنان نیز 19 خط تلفن همراه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به ادامه تحقیقات تکمیلی از اعضای این باند، خاطر نشان کرد‌:‌ کلیه افرادی که از این طریق از آن‌ها کلاهبرداری شده می توانند از طریق تماس با شماره تلفن‌های 0862184068- 0862184069 شکایات خود را به پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی برای پیگیری لازم منعکس نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها