با محمود زنده‌رودی، به بهانه اهدای تابلوهایش به موزه هنرهای معاصر تهران

تمام کارهایم محصول خواب است

با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایشگاه سیری در هنر معاصر ایران گشایش یافت

مراسم گشایش نمایشگاه «سیری در هنر معاصر ایران» دوشنبه هفتم بهمن، با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۰۲۵۰
نمایشگاه سیری در هنر معاصر ایران گشایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت ارشاد، علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گشایش این نمایشگاه بر لزوم معرفی هنرمندان ایرانی تاکید کرد و  گفت: در کشورهای غربی هنرمند را به خوبی معرفی می‌کنند و به منزلت می‌رسانند، اما ما در این زمینه بسیار کم‌کاری داشته‌ایم و برپایی این نمایشگاه آغاز راهی در این مسیر است که به معرفی درست و جامع هنرمندان کشورمان می‌پردازد. وظیفه ما فراهم کردن شرایط و بستر مناسب است و باقی اتفاقات باید در درون جامعه هنری بیفتد تا با همکاری هم به مقصد متعالی برسیم.

وی با اشاره به لزوم ایجاد فضایی برای پژوهش در هنر، افزود:نقطه آغاز، خلق یک اثر هنری است و پس از آن استمرار و ادامه یک معناست که اهمیت پیدا می‌کند و ما هم امروز استمرار کاری را بر عهده داریم که پیش از ما بر عهده داشته‌اند.

مرادخانی همچنین درباره اختصاص بخشی از بودجه عمرانی نهادها به خرید آثار هنری اظهار کرد: امسال به مجلس پیشنهاد کردیم که در زمینه اقتصاد هنر، بخشی از بودجه دولت که صرف ساخت و ساز و فعالیت‌های عمرانی می‌شود، به خرید آثار هنری منقول و غیر منقول اختصاص یابد و در ساخت‌وسازها به استفاده از آثار هنری نیز توجه شود.

پس از پایان مراسم، نمایشگاه «سیری در هنر معاصر ایران» در بخش جنبی ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی و شامل 87 اثر از ایرج اسکندری و 70 اثر از کاظم چلیپا افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور مجید ملانوروزی، مدیرکل هنرهای تجسمی، احسان آقایی، مدیر موزه هنرهای معاصر تهران و عباس مشهدی‌زاده، هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز پیشکسوت برگزار شد، از ایرج اسکندری و کاظم چلیپا قدردانی شد.

آثار این نمایشگاه از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران،‌ حوزه هنری، موزه امام علی(ع)،‌ بانک پاسارگاد،‌ موزه صبا،‌ موسسه توسعه هنرهای معاصر و مجموعه شخصی این دو هنرمند گردآوری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها