ساختمان بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان که چهارشنبه هفته گذشته در پی شکایت مالک آن پلمب شده بود، امروز یکشنبه باز شد اما مهلت یک ماهه داده شده تا مسئولان بنیاد در پی ساختمانی جدید برای ادامه فعالیت باشند.
کد خبر: ۶۳۹۲۹۲
مهلت یک‌ ماهه برای تغییر مکان بنیاد ادبیات داستانی

ساختمان بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان فک پلمب شد و امروز نشست عصر تجربه با حضور صادق کرمیار در این مکان از ساعت 15 برگزار می‌شود.

این ساختمان مسکونی بوده از این رو مالک و ساکنان ساختمان پیرو فعالیت بنیاد از این موضوع شکایت کرده و هفته گذشته محل فعالیت بنیاد را از طریق شهرداری پلمب کردند.

طبق پیگیری‌های به عمل آمده پلمب باز شده است اما موضوع نقل مکان حتمی بنیاد ادبیات داستانی به ساختمانی دیگر مطرح است، زیرا این پلمپ بر اساس مهلتی یک ماهه باز شده و طی این مدت مسئولان بنیاد باید در تدارک مکانی جدیدی برای فعالیت باشند.

طبق آنچه روابط عمومی بنیاد ادبیات داستانی پیش از این منتشر کرده بود؛ ساختمان سه ‌طبقه‌ کنونی بنیاد با توافق با مالک آن اجاره شد اما 20درصد فضای مفید باقیمانده از کل بنا که در اختیار فرد دیگری است، قرار بود تا تیرماه سال جاری به بنیاد سپرده شود، اما خلف وعده‌ی مالک، بنیاد را با فعالیت این مجموعه فرهنگی در فضای ‌نیمه‌مسکونی مواجه کرده است.

در این میان آن چه بیش از پیش به چشم می‌آید بی‌توجهی و کم ‌لطفی در حمایت کارآمد و مستمر است که گریبان بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان را رها نکرده است.

شرایطی که اکنون بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان همزمان با افزوده شدن حوزه شعر به گستره‌اش، با آن روبروست، درخور چنین عرصه‌‌ی گسترده‌ای با نیازهای ملی و انتظارات فراملی نبوده و نیست.

امید می‌رود با پیگیری عاجل و دقیق مسئولان، علی‌الخصوص برای سپردن ساختمان مناسب در شأن اهالی و مخاطبان عرصه ارزشمند ادبیات، مصداق دیگری از توجه مسئولان به حوزه‌های هزاران ‌بعدی فرهنگی به‌دست آید.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها