باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در گفت وگو با با نشریه نیویورکربا اعتراف به دشمنی تاریخی آمریکا با ملت ایران گفت: یکی از اجزای ضروری دیپلماسی به رسمیت شناختن علنی حقایق تاریخی است مانند نقش امریکا در براندازی محمد مصدق.
کد خبر: ۶۳۷۲۶۴
اعتراف بزرگ اوباما درباره ایران

رئیس جمهور آمریکا می گوید که ممکن است مذاکرات هسته ای براساس برخی از محاسبات استراتژیک جواب ندهد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه بیان داشت: از نظر تاریخی نه تنها اعضای کنگره بلکه مردم آمریکا نیز نسبت به ایران خصومت و دشمنی و بدگمانی دارند.

اوباما گفت: فکر نمی کنم تحریم های جدید به میز من برسد، چراکه اگر برسد، آن را وتو می کنم.

وی می افزاید: باوجود انکه ممکن است تمام مشکل حل نشود،  اگر ما ایران را ترغیب به حضوری مسئولانه کنیم، با تعادل و موزانه ای بین کشورهای سنی خلیج فارس و ایران مواجه خواهیم شد که در آن رقابت و ظن وجود دارد نه جنگ نیابتی و رو در رو.

تذکر به احمدی‌نژاد درباره جلسات اقتصادی مشایی

دبیرکل جمعیت ایثارگران درباره جزئیات آخرین دیدارش با احمدی‌نژاد که در زمینه فساد سه هزار میلیاردی صورت گرفت، یادآور شد: وی در بدو امر، تلاش کرد که همه را متهم کند. اصلا می‌خواست بگوید من یک موجودی هستم که مظلوم واقع شدم و همه کمر بسته‌اند که من نباشم، من گفتم این حرفها چیست شما می‌زنید؟ نظام بانکی دست شماست، شما باید این را درست کنید، دست کسی دیگر نیست، گفت بانک‌های خصوصی، گفتم مدیر عامل بانک‌های خصوصی را هم شما می‌توانید تعیین کنید.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: به احمدی نژاد گفتم شما می‌دانید که آقای مشایی با مدیر عامل بانک‌ها جلسه خصوصی دارد و به صورت منظم بدون اطلاع رئیس کل بانک مرکزی جلسه داشته و آنجا تصمیماتی گرفته اند؟ او این موضوع را نفی نکرد. گفتم این مشکلات در دستگاه اجرایی دارد اتفاق می‌افتد و شما باید اینها را جمع کنید.

وی خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد در مورد اختلاس می‌خواست بگوید من اختیار ندارم؛ می‌خواست بگوید دولت من پاک‌ترین دولت است و تلاش کرد بگوید در دستگاه ما هیچ فسادی نیست و من نمونه‌های نقض آن را آوردم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران درباره آینده  سیاسی احمدی‌نژاد گفت: نه احمدی‌نژاد و نه فتنه و یا هر جریانی که از گفتمان انقلاب اسلامی فاصله گرفت نمی توانند در معرض رای مردم قرار گیرند؛ بنده این را بر اساس معیارهای مصرح در قانون اسای عرض می کنم.

حسین فدایی  در گفت و گو با فارس افزود: اگر اینها خودشان را بازسازی و توبه نکنند، به خاطر رفتار ناشایست، در بین مردم جایگاهی ندارند، حالا هر کاری هم بخواهند بکنند؛ اقبالی پیدا نخواهند کرد. بالاخره خود آقای احمدی‌نژاد گفت من از مشایی جدانشدنی هستم،

 تحلیل اجرای توافق ژنو

رادیو فردا در گزارشی با تحلیل اجرای توافق ژنو گفت:در این مسیر باید طرفین در کنار انجام اقداماتی که در برنامه اقدام مشترک آمده گفتگو برای دستیابی به یک توافق جامع و نهایی رانیز پیش ببرند. توافقی که ایران از ابتدای آغاز دور تازه مذاکرات آن را نتیجه برد برد برای هر دو سو خوانده است. اینکه برنامه هسته ای ایران به صورت صلح امیز ادامه یابد جامعه بین المللی از این موضوع اطمینان حاصل کند و در نتیجه تحریم های بین المللی علیه ایران نیز رفع شوند.

یوسی مکلبرگ استاد روابط بین الملل  دانشگاه رویجنت انگلیس در گفت و گو با رادیو فردا این توافق را مثبت ارزیابی می کند و می گوید: این که ایران و گروه پنج به علاوه یک مشغول گفتگو شده اند و آن را ادامه می دهند به معنی این است که فرصتی وجود دارد تا رابطه و نحوه مواجه بین ایران و بخش بزرگی از دنیا تغییر کند. اگرچه این فرصت درباره برنامه هسته ای پیش آمده اما می تواند فراتر از آن نیز برود.

درخواست سرکرده داعش برای شیعه کشی

سرکرده گروه داعش از گروه های تروریستی خواست که اختلافات و جنگ با یکدیگر را کنار بگذارند و بر جنگ با شیعیان متمرکز شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش (دولت اسلامی در عراق و شام) در سخنانی از گروه های مسلح سوریه خواست که با یکدیگر صلح کنند و بر جنگ با شیعیان متمرکز شوند.

وی از این گروه ها خواست که اختلافات خود را با یکدیگر کنار بگذارند. ابوبکر البغدادی در ادامه خطاب به آمریکا گفت: جنگ نیابتی در شام چیزی را عاید شما نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ابوالفضل
United States
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
۰
۰
از دولت محترم جمهوری اسلامی بعنوان یك نظام شیعی در خواست میشود با تمام قوانسبت به وظیفه ذاتی خود در حفظ و دفاع از اسلام ناب به مبارزه بی امان باتروریست های (داعش/النصره .....)بپردازند ودر این مورداز اقدام لازم وعاجل فرو گذاری نكنند.((و قاتلوهم حتی لا تكونو فتنه))

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
۰
۰
وقتی دژخیم می گرید... اوباما غرق خون مردم بی دفاع سوریه است آره، فكر كردید؛ دلش حتما به حال ایران سوخته اگر این كاره بود رئیس جمهور امریكا نمی شد چقدر ساده اید شما

نیازمندی ها