هشدار آیت الله آملی لاریجانی نسبت به بازداشت موقت‌ طولانی

پرونده‌های بازداشت موقت در اولویت قرار گیرد

رئیس قوه قضائیه نظارت بیشتر روسای کل دادگستری و دادستان های مراکز استان ها بر پرونده های زندانی دار را خواستار شد و گفت : پرونده های دارای زندانی بازداشت موقت باید در کوتاه ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند .
کد خبر: ۶۳۶۷۸۸
پرونده‌های بازداشت موقت در اولویت قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه آیت الله آملی لاریجانی در جلسه شورای روسای کل دادگستری و دادستان های مراکز استان سراسر کشور که صبح شنبه در مشهد مقدس برگزار شد با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با اشاره به اینکه "متاسفانه مواردی گزارش شده است که فردی چند ماه در بازداشت موقت بوده است" افزود: امیدواریم روسای کل دادگستری در استان ها به صورت جدی نسبت به این موضوع حساسیت به خرج دهند و این قبیل پرونده ها در اولویت قرار گیرند .

رئیس قوه قضائیه همچنین خواستار ارائه طرح های مناسب به منظور ایجاد تمرکز در موضوع اجرای احکام مدنی شد و اظهار کرد: اجرای احکام مدنی به صورت متمرکز فواید زیادی دارد که عمده ترین آن افزایش بعد نظارتی روسای کل دادگستری استان ها است.

آیت الله آملی لاریجانی رسیدگی قانونی سریع و با دقت به پرونده های مهم و خاص را موجب افزایش بازدارندگی احکام و پیشگیری از وقوع و تکرار مجدد جرم توصیف کرد و گفت: پرونده های مهم ، اقتصادی و جرائم خاص اگر به موقع و سر وقت رسیدگی نشود ، فرصت و فضای بازدارندگی خود را از دست می دهد و روسای کل دادگستری باید در این مسئله نیز نظارت ویژه ای به خرج دهند.

رئیس قوه قضائیه روسای کل دادگستری ، دادستان ها و تمامی قضات سراسر کشور را به تلاش برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم فراخواند و از تقویت کادر قضایی در سراسر کشور با افزایش تعداد کارآموزان قضایی خبر داد .

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه این جلسه با تاکید براین که خدمت خالصانه به مردم عمل ماندگاری است که موجب توجه نظر حق تعالی به بندگان می شود، خطاب به مسئولان قضایی سراسر کشور گفت: به برکت الطاف بی پایان الهی به بندگان و به شکرانه آن باید به خدمات قضایی ارتقاء داد و هریک از مسئولان در هر موقعیتی باید با اخلاص و ایمان در خدمت مردم و رسیدگی به مشکلات آنان باشد تا دعاوی و شکایات عادلانه، حل و فصل شود و از ظلم و اجحاف به مردم پرهیز شود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد : فرصت های اندک زندگی را باید برای جلب توجه حق تعالی و شناخت حق غنیمت شمرد و به ندای همیشگی باریتعالی در فراخواندن بندگان خود لبیک گفت .

این گزارش حاکی است در این جلسه تعدادی از روسای کل دادگستری استان ها و دادستان های مراکز استان به بیان نقطه نظرات و تشریح برنامه ها ، عملکرد ها و دستاوردهای حوزه قضایی خود پرداختند و برخی مشکلات و نارسایی ها را مطرح کردند که در هر مورد دستورات لازم به منظور حل و فصل مشکلات از سوی رئیس قوه قضائیه صادر شد. برخی از موارد هم برای بررسی بیشتر به مسئولین ذی ربط ارجاع شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها