با وجود مخالفت‌های برخی نمایندگان مجلس، وزیر علوم دیروز و در جریان سفر استانی دولت به خوزستان گفت که درباره بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه، روال قانونی طی شده است.
کد خبر: ۶۳۶۲۳۱
دفاع وزیر از ستاره‌دارها

به گزارش واحد مرکزی خبر، رضا فرجی‌‌دانا درباره شکایت سه نماینده از وی به دلیل ارائه نشدن مستندات در این رابطه افزود: با توجه به مستنداتی که داریم جای هیچ‌گونه نگرانی در زمینه شکایت نمایندگان وجود ندارد.

وی این را هم گفت که متاسفانه در شرایط فعلی برخی فقط به حاشیه می‌پردازند.

تبریک فرمانده سپاه به سردار پاکپور

فرمانده کل سپاه در پیامی اعطای نشان فتح یک از سوی فرمانده معظم کل قوا را به سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه تبریک گفت.

به گزارش سپاه‌نیوز، در پیام سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه به سردار سرتیپ محمد پاکپور آمده است: خداوند حکیم را شکرگزارم که بار دیگر مجاهدت‌های سپاه در پاسداری از انقلاب مبارک اسلامی مورد رضایت مولا و مقتدایمان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) قرار گرفت. اعطای نشان فتح یک از سوی معظم له به جنابعالی را که حاصل تلاش‌های دلسوزانه و شبانه‌روزی شما در اجرای ماموریت‌های محوله است، صمیمانه تهنیت عرض می‌کنم.

خشم آمریکا از اقدام ظریف

آمریکا طی بیانیه‌ای مداخله‌جویانه اقدام محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران را در گذاشتن تاج گل بر مزار عماد مُغنیه، از رهبران ترورشده حزب‌الله لبنان، در جریان سفرش به این کشور محکوم کرد.

به نوشته سایت انتخاب، هایدن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این بیانیه که از سوی دفتر روابط عمومی کاخ سفید انتشار یافته، ادعا کرده است: این‌گونه رفتار تنها سبب ارسال پیام غلط و افزایش تنش در منطقه می‌شود.

در همین رابطه احمد شوهانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تسنیم گفته است: حضور ظریف بر مزار شهید عماد مغنیه ربطی به آمریکایی‌ها ندارد که بخواهند اظهارنظر کنند.

عراقچی: نظر اوباما درباره گام آخر کمی خوشبینانه است

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان با اشاره به آغاز گفت‌وگوهای ایران و 1+5 درباره گام نهایی توافق ژنو از حدود 1.5 ماه دیگر گفت: البته کار بسیار سختی خواهد بود، زیرا در گام نهایی با موضوعاتی مواجه هستیم که تصمیم‌گیری درباره آنها بشدت سخت است و نمی‌شود درباره رسیدن به توافق از الان حسابی باز کرد.

عباس عراقچی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این که آقای اوباما پیش‌بینی کرده که احتمال توافق در مذاکرات گام نهایی پنجاه ـ پنجاه است و ممکن است برسیم و ممکن است نرسیم، اظهار کرد: به نظر من پنجاه ـ پنجاه هم یک مقدار امیدوارانه است، چون گام آخر بسیار دشوار است.

وی با بیان این که در مذاکرات گام آخر موضوعاتی مطرح می‌شود که تصمیم‌گیری درباره آن مشکل است، گفت: اولین موضوع همین است که زمان توافق چند سال باشد. ممکن است آنها یک تعداد سال در ذهنشان باشد و ما یک مقدار کمتر یا بیشتر باشد.

«یالثارات» از جنتی شکایت کرد

به دنبال توقیف نشریه اصولگرای «یالثارات» و اظهارات اخیر علی جنتی، وزیر ارشاد درباره این نشریه، این هفته‌نامه از وزیر ارشاد به اتهام نشر اکاذیب و توهین شکایت کرد.

به گزارش فارس، این شکوائیه در دادسرای فرهنگ و رسانه طرح و از سوی شعبه4 بازپرسی این دادسرا اعلام وصول شده است.

آن‌گونه که رئیس‌کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرده بود، نشریه «یالثارات» به دلیل بی‌توجهی به بخش‌نامه‌ای درباره پرونده کرسنت توقیف شده بود.

گویا استفاده جنتی از واژه «لمپنیسم» در وصف ادبیات یالثارات الحسین (ع) دلیل شکایت این هفته‌نامه از وزیر بوده است.

همچنین سیدرمضان شجاع کیاسری به تسنیم گفته است: از وزیر ارشاد دعوت شده تا هفته آینده برای توضیح در مورد دلایل برگزار نشدن نمایشگاه مطبوعات در این کمیسیون حضور یابد.

جریمه 405 هزار تومانی یک مداح تهرانی

مداحان تهرانی هنوز خبرسازند، اما در تازه‌ترین خبرها به جای نام محمود کریمی، پرونده سعید حدادیان و منصور ارضی خبرساز شده و وکیل این دو مداح تهرانی گفته است رای دادگاه بدوی در مورد این مداحان تائید و به اجرای احکام ارجاع شده است.

فرهاد شهبازوار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در مورد آخرین وضع پرونده دو مداح تهرانی اظهار کرد: دادگاه تجدیدنظر رای دادگاه بدوی را تائید کرد.

اوایل سال 90 از دو مداح تهرانی یاد شده از سوی دولت شکایت شده بود. براساس رای دادگاه بدوی حاج منصور ارضی تبرئه و سعید حدادیان به پرداخت مبلغ 405 هزار تومان جزای نقدی محکوم شد.

هاشمی: عقل سیاسی و دینی را فعال کنیم

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز در پیامی به مراسم ویژه هفته وحدت در حوزه علمیه استان گلستان با تشریح شرایط بین‌المللی تاکید کرد: باید عقل سیاسی و دینی را برای تقویت مسلمانان فعال کنیم... علی‌رغم برخورداری مسلمانان جهان از یک چهارم جمعیت دنیا و منابع سرشار و جغرافیایی راهبردی و به جای توجه به آیه کریمه «وجعلناکم امه وسطا»، بعضی‌ها با دامن زدن به مسائل تاریخی آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

به گزارش ایسنا، یاسر هاشمی رفسنجانی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام این پیام را قرائت کرد.

ترقی: اصولگرایان کوتاه بیایند

حمیدرضا ترقی، معاون بین‌الملل حزب موتلفه با حمایت از جلسات وحدت اصولگریان با محوریت حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، گفته است: اصولگرایان اکنون به وحدت بیشتری می‌اندیشند و به دنبال راهکاری برای تحقق این وحدت هستند و طبیعتا این مساله نیاز به کوتاه آمدن از مواضع قبلی است.

او به مهر گفت: جلسات آقای تقوی از گسترده‌ترین جلسات دعوت از اصولگرایان و جریان‌های سیاسی اصولگر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها