ظریف در دیدار با میشل سلیمان:

لبنان مظهر همکاری باشد و نه صحنه رقابت

وزیر امور خارجه کشورمان که به بیروت سفر کرده است، با آقای میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان در محل کاخ ریاست جمهوری لبنان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۶۳۵۴۲۹
لبنان مظهر همکاری باشد و نه صحنه رقابت

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای، در این دیدار ابعاد مختلف مناسبات دو کشور ، تحولات لبنان ، منطقه و بویژه بحران سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

ظریف با ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به رئیس جمهور لبنان و با ابراز امیدواری برای ارتقاء همکاریهای دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران معتقد است هیچ مانعی برای همکاریهای دو کشور در حوزه روابط دوجانبه و همچنین همکاریهای گسترده منطقه ای وجود ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح دیدگاههای دولت جدید در حوزه سیاست خارجی و در چارچوب تعامل سازنده ، بر عزم دولت جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و ثبات و آرامش در منطقه تأکید کرد .

ظریف با مهم خواندن تحولات لبنان ابراز امیدواری کرد: با همکاری همه طیف‌ها و جریانهای فکری ، سیاسی و مذهبی امنیت و آرامش در صحنه داخلی لبنان تأمین شود.

وی رمز سعادت لبنان را وحدت ملی این کشور دانست و ابراز امیدواری کرد : لبنان مظهر همکاری باشد و نه صحنه رقابت.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از توفیق دولت لبنان در مبارزه با تروریسم و افراطی گری ،از اقدام سریع دولت و ارتش لبنان در شناسایی و دستگیری طراح انفجار تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز تشکر و قدردانی کرد.

ظریف همچنین در این دیدار با تشریح دستاوردهای مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 و آثار ارزنده منطقه ای و بین المللی آن ،صهیونیستها را تنها گروه نگران از این توافق نامید که البته آن نیز به علت خواست همیشگی رژیم صهیونیستی در وجود کشمکش و بحران در منطقه است .

وزیر امور خارجه درخصوص سوریه اظهار داشت : وضعیت آینده سوریه را صرفاً مردم این کشور در پای صندوق رای تعیین خواهند کرد .

میشل سلیمان ، رئیس جمهور لبنان نیز در این دیدار با ابلاغ سلامها و درودهای خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهوری کشورمان، با استقبال از رویکرد دولت جدید در حوزه سیاست خارجی و ابراز تأسف عمیق از حمله تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت ،بر عزم دولت و نهادهای لبنان برای پیگیری موضوع تأکید کرد .

وی ابراز امیدواری کرد  نشست ژنو 2 با گشایش برای بحران سوریه و خروج این کشور از شرایط موجود همراه شود.

سلیمان همچنین با توجه به فضای داخلی لبنان ، تلاشهای دولت برای وحدت گروههای مختلف این کشور را تشریح کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان قرار است  با رمضان عبدالله رئیس جهاد اسلامی فلسطین نیز دیدار کند.

ظریف همچنین از محل حمله تروریستی به سفارت کشورمان در بیروت هم بازدید کرد.

دیدار ظریف با رئیس مجلس لبنان

وزیر امورخارجه کشورمان که سرگرم دیدار از لبنان است ، با نبیه بری رئیس مجلس لبنان دیدار و گفتگو کرد.

آقای ظریف در این دیدار و پس از تسلیم دعوتنامه دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور رئیس مجلس لبنان در اجلاس روسای پارلمان های عضو سازمان همکاری اسلامی ، از تحولات مثبتی که در فضای سیاسی داخلی لبنان در حال شکل گیری است ، ابراز خرسندی کرد و نقش وی در همگرایی و تحقق وحدت دیدگاههای مختلف سیاسی ، مذهبی و دینی طیف های مختلف را ارزشمند دانست.

وی با تشریح تحولات مذاکرات هسته ای کشورمان و گروه1+5 اظهار داشت: رژیم صهیونیستی نه تنها از اختلاف مذاهب اسلامی بهره برداری می کند بلکه از هرگونه تشنج در منطقه نیز به نفع خود استفاده می کند ، از این رو نگرانی جدی این رژیم در روند تحولات مذاکرات هسته ای مشهود است.

وزیر امورخارجه کشورمان همچنین در این دیدار نگرانی در خصوص سرنوشت امام موسی صدر را نگرانی مشترک دو کشور دانست و برتلاش جمهوری اسلامی ایران در زمینه تعیین وضعیت امام موسی صدر و همراهان مفقود وی تاکید کرد.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز در این دیدار ضمن تشریح فضای سیاسی داخلی لبنان دیدگاه خود درخصوص مسائل سوریه و تعامل کشورهای مهم اسلامی را تبیین کرد و نقش جمهوری اسلامی ایران در موضوعات منطقه را ستود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها