رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: سرما تاکنون به محصولات زراعی و باغی در جنوب این استان 550 میلیارد ریال خسارت وارد کرده و با توجه به سرمای چند روز گذشته میزان خسارت افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۶۳۴۹۶۲
سرما 550 میلیارد ریال به کشاورزی کرمان خسارت زد

مجید درینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اثر سرمازدگی دی ماه جاری شش هزار و 250 هکتار از زمینهای زراعی و باغی در جنوب استان کرمان بین 10 تا 40 درصد خسارت دید.

وی گفت: بیشترین خسارت وارده به مزارع سیب زمینی بوده است.

او ادامه داد: کشاورزانی که تاریخ کشت را رعایت کرده و در زمان اعلام شده اقدام به کشت سیب زمینی نموده اند هم اکنون در حال برداشت محصول هستند که این افراد کمترین خسارت را دیده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: افرادی هم که تاریخ اعلام شده برای کشت طرح استمرار سیب زمینی را رعایت نکرده امد مزارع آنها بر اثر سرما خسارت دیده و در صورتی که مزارع را بیمه کرده باشند بیمه محصولات کشاورزی موظف است به تعهدات خود در زمینه پرداخت خسارت اقدام کند.

وی گفت: با توجه به اینکه فصل برداشت حدود پنج هزار هکتار مزارع سیب زمینی طرح استمرار در جنوب کرمان آغاز شده هم اکنون عملیات کاشت سه هزار و 500 هکتار سیب زمینی طرح دوم در جنوب آغاز شده است.

درینی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و پتانسیلهای منطقه، جنوب کرمان می تواند بخش عمده ای از محصول سیب زمینی و پیاز کشور را تا خرداد ماه تامین نماید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: از مجموع 240 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات کشاورزی این منطقه 150 هزار هکتار آن زراعی و مابقی باغی است و سالانه بیش از چهار میلیون تن محصول کشاورزی از این منطقه به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها