17 گردشگر هنگام صعود به ارتفاعات دماوند ناپدید شده بودند

نجات گردشگران آلمانی پس از 8 ساعت جستجو + عکس

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات چهار کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات جبال بارز پس از چهار روز خبر داد.
کد خبر: ۶۳۴۱۸۱
نجات 4 کوهنورد مفقود شده در برف

حسین درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات نجات چهار کوهنورد مفقود شده گفت: در 16 دیماه (دوشنبه) از طریق تماس مردمی امدادگران جمعیت هلال احمر کرمان در جریان مفقود شدن چهار کوه نورد در ارتفاعات جبال بارز قرار گرفتند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه با توجه به سردی هوا و بارش برف بی سابقه در این منطقه بلافاصله امدادگران تیم‌های کوهستان برای یافتن سرنخی از ردپای این چهار کوه نورد محبوس شده به محل حادثه اعزام شدند، گفت: با توجه به سردی هوا احتمال یخ زدگی این چهار کوهنورد وجود داشت و امدادگران به صورت شبانه روزی به جستجوی این افراد پرداختند.

وی با بیان اینکه سرانجام در ارتفاع سه هزار متری ارتفاعات جبال بارز بین حد فاصل جیرفت و بم ردپای این کوهنوردان محبوس شده پیدا شد، گفت: سرانجام در ساعات پایانی روز گذشته امدادگران پس از چهار روز تلاش بی وقفه توانستند این کوه نوردان مفقود شده را بیابند.

درخشان با بیان اینکه حال عمومی این کوهنوردان مساعد گزارش شده است، گفت: با این حال با توجه به سردی هوا و احتمال آسیب پذیری این کوهنوردان پس از چهار روز این افراد با بالگرد جمعیت هلال احمر به کوهپایه منتقل شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها