مدیر عامل اتحادیه کشور تعاونی های سهام عدالت کشور گفت: 46 میلیون نفر در مجموع برای طرح توزیع سهام عدالت فراخوان شده اند که حدود 42 میلیون و 150 هزار نفر مدارک داده اند و41 میلیون و 60 هزار نفر هم به طور واقعی سهام دار شده اند.
کد خبر: ۶۳۳۵۱۱
فراخوان 46 میلیون نفر برای سهام عدالت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، داریوش پاک بین در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان مطلب فوق، افزود: آخرین گروه فراخوان هم به کارگران ساختمانی مربوط بوده که در شرف اتمام است.

وی اظهار کرد: سود سهام عدالت ابتدا در سه مرحله توزیع و پس از آن طبق برنامه پنجم قرار شد در پرداخت پول سهام هزینه شود و هر سال بابت پول سهام پرداخت می شود.

مدیر عامل اتحادیه کشور تعاونی های سهام عدالت کشور گفت: این سهام در شش مرحله توزیع شده است و با توزیع کامل سهام عدالت کارگران ساختمانی که از پارسال آغاز شده است، پرونده این طرح کامل می شود.

پاک بین افزود: توزیع سهام عدالت کارگران ساختمانی در سال گذشته آغاز شده است و حدود دو میلیون و800هزار نفر از سه میلیون و800هزار نفر ثبت نام شده پالایش‌ اطلاعات شده اند. حدود یک میلیون نفر با شش مرحله قبلی همپوشانی دارند و به دلیل تکرار ثبت نام حذف شده اند.فرم اطلاعات این افراد در شرکت های سهام عدالت استانی و شهرستان ارسال شده است و کسانی که برای تکمیل مدارک مراجعه نکرده اند سریع تر اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این مهلت فقط برای آن است که کارگران ساختمانی که قبلاً نام نویسی و کد رهگیری دریافت کرده اند و آنهایی که ثبت نام نکرده اند، مراجعه نکنند.ارزش مجموع سهام عدالت به بیش از یکصد هزار میلیارد تومان می رسد و سهام عدالت هر فرد حدود دو میلیون و 700  هزار تومان میلیون تومان می ارزد.

بحث ورود سهام عدالت به بورس یا فرابورس در ماه های اخیر به طور جدی مطرح شده است اما راهکارهای تحقق اهداف طرح توزیع سهام عدالت مبنی بر توانمندی سازی مردم در اولویت بررسی است و نباید شرایطی فراهم شود که عده ای با دلالی و فریب صاحبان سهام آن را ارزان خریداری کنند بلکه باید به جایگاه واقعی خود برسد.

سهام عدالت به صورت یک سبد سهام است و هیچ فرقی میان سبدهای سهام وجو ندارد چون به صورت مشاع است و ارزش سهامی که در دوره جدید به کارگران داده می شود مانند سهام افرادی است که در مرحله نخست گرفته اند.

در اجرای طرح توزیع سهام عدالت در سال های 85 و 86 سود سهام توزیع و در ادامه با مصوبه مجلس قرار شد سود این سهام برای اقساط سهام اختصاص یابد تا زودتر قیمت این سهام تسویه شود. سهام عدالت هنوز وارد فرابورس نشده است و هر گونه خرید و فروش آن غیر قانونی و ممنوع است.

هیچ شرکت تعاونی سهام عدالت خرید و فروش سهام عدالت ندارد و برای افرادی که با روش های غیرقانونی این سهام را خرید و فروش کنند انتقال سهام صورت نخواهد گرفت و موجب لغو امتیاز سهام عدالت افراد می شود و سهامداران عدالت هوشیاری خود را حفظ کنند.

سهام عدالت تاکنون در اولویت متعدد از جمله قشرهای آسیب پذیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ و سازمان بهزیستی و همچنین ساکنان مناطق روستایی و کارگران ساختمانی و کارمندان توزیع شده است.

این طرح ابتدا شامل هفت دهک جمعیتی معادل 45 میلیون نفر می شد که افزایش یافت و هم اکنون طرح توزیع سهام عدالت کارگران ساختمانی در حال اجراست از بیش از 63 شرکتی که سهام آنها برای طرح سهام عدالت واگذار شده است 34 شرکت در بورس حضور دارد و از بهترین های بنگاه های اقتصادی محسوب می شود که هلدینگ خلیج فارس یکی از این شرکت ها است.

ارزش این سهام متناسب با رشد شاخص های بورس افزایش می یابد و اقساط آنها از طریق سود سهام پرداخت می شود. تاکنون بخشی از قیمت سهام از این طریق پرداخت شده است و پس از تکمیل طرح در خصوص حضور این سهام در بورس یا فرابورس و خرید و فروش آن تصمیم گیری خواهد شد.

در لایحه بودجه سال آینده هم برای تشکیل صندوق سرمایه سهام عدالت، مواردی پیش بینی شده است. حدود 10 درصد یا حدود سه تا چهار میلیون نفر شکاف در توزیع سهام عدالت وجود دارد که در شش مرحله توزیع سهام عدالت افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تا کارگران ساختمانی موفق نشدند این سهام را دریافت کنند.

مدیر عامل اتحادیه کشور تعاونی های سهام عدالت کشور اظهار کرد: دولت یازدهم نیز این موضوع را بررسی می کند و هرگونه تصمیم گیری اطلاع رسانی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
۰
۰
ولی من كسی را میشناسم كه خیلی فقیر از لحاظ مالی میباشد كارگر ساختمانی هم میباشد وهر موقع مراجعه كرده برای ثبت نام سهام عدالت گفتند ثبت نام نداریم
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
۰
۰
دروغ محض است من یك كارگر هستم هنوز من و150 همكار من را ثبت نام نكردند و نمی دانیم چه كار كنیم.
یلدا
Australia
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
۰
۰
پس سهام عدالت برای بازنشستگان تامین اجتماعی كه موفق به ثبت نام نشدند چی میشه؟

نیازمندی ها