سخنگوی دولت از رایزنی با نمایندگان و روسای کمیسیونهای تخصصی مجلس شورای اسلامی برای گنجاندن اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه 93 کل کشور خبر داد و گفت : پایان هفته این جلسه برگزار می شود که خبر ان متعاقبا اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۲۷۸۳
لایحه گام دوم هدفمندی یارانه ها به بودجه 93 می پیوندد

محمدباقر نوبخت در مصاحبه با  واحد مرکزی خبر افزود : اگر این تعامل صورت گیرد این لایحه در قالب یک تبصره جداگانه به تبصره های 20 گانه لایحه بودجه سال اینده کل کشور اضافه خواهد شد تا پیش از پایان بررسی تبصره ها ، در کمیسیون تلفیق بررسی شود.

وی با بیان اینکه دولت خود را موظف می دید این قانون را در قالب لایحه ای جامع و مستقل به مجلس ارائه دهد ، افزود : با توجه به اینکه نمایندگان علاقه مند بودند این لایحه در قالب یک تبصره در کنار تبصره های دیگر لایحه بودجه قرارگیرد این موضوع در دولت در دست مطالعه قرار گرفت.

سخنگوی دولت با اشاره به رشد مثبت و مستمر اقتصادی کشور که در قانون برنامه پنج ساله بران تاکید شده است، گفت : در بودجه سال ۹۳ کل کشور اثار این قانون را با رشد ۳ درصدی شاهد خواهیم بود و نخستین بار در دو سال اخیر از رکود خارج خواهیم شد. رونق اقتصادی و کاهش نرخ تورم و افزایش سطح اشتغال در سال 93 حاصل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه لایحه بودجه 93 طبق بند 33 سیاستهای کلی مقام معظم رهبری باید از اسناد فرادستی مثل چشم انداز و برنامه پنجم الهام بگیرد ، گفت : خوشبختانه این موارد در لایحه بودجه سال 93 کل کشور دیده شده است .

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: گروه هدف دولت برای اعطای سبد کالایی اقشار ضعیف جامعه هستند و باید سازکاری برای مشخص شدن جامعه هدف پیدا شود.

نوبخت افزود: روش تعیین گروه هدف دریافت کنندگان سبد کالایی مشخص نیست و باید با برنامه ریزی دولت این شناسایی انجام شود.


نوبخت درباره همکاری ایران با بانک توسعه اسلامی نیز گفت: آن چه باعث حضور رئیس بانک توسعه اسلامی در ایران شده درخواست وی از کشورمان برای استفاده از تخصص و تجربه پیمانکاران ایرانی در اجرای طرح های زیربنایی در کشورهای منطقه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها