دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بخش آسان مذاکرات هسته ای تمام شده و از این به بعد وارد فرآیند و دوره بسیار سختی می شویم گفت: مراقبت و استفاده از نظرات کارشناسان کشور برای اینکه بخواهند این پروژه ملی را به خوبی پیش ببرند مساله مهمی است.
کد خبر: ۶۳۲۶۷۴
ورود مذاکرات هسته ای به مرحله سخت

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز دوشنبه در حاشیه همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانونگذاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا از شما برای کمک به دولت یازدهم درخواست شده است، گفت: چه دولت درخواست کند یا نکند وظیفه خود می دانم که به دولت و مجلس کمک کنم چرا که کمک به آنها کمک به ملت ایران است. دیگر بحث انتخابات تمام شده و باید بعد از انتخابات همکاری وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت جدید از شما برای همکاری دعوت کرده است، اظهار کرد: چیزی از من نخواستند اما حتماً به آنها کمک خواهم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اولویت های سیاست داخلی و خارجی دولت، گفت: فعلاً مهمترین اولویت بحث مذاکرات هسته ای است. از آنجا که وارد مرحله سختی شده ایم باید مراقبت بیشتری داشته باشیم.

رضایی افزود: بخش آسان مذاکرات هسته ای تمام شده و از این به بعد وارد فرآیند و دوره بسیار سختی می شویم لذا مراقبت و استفاده از نظرات کارشناسان کشور برای اینکه بخواهند این پروژه ملی را به خوبی پیش ببرند مساله مهمی است.

وی در ادامه با توجه به لایحه بودجه 93 کل کشور، اظهار کرد: بودجه 93 یک بودجه احتیاطی است، انتظار داریم که دولت با شروع اقتصاد مقاومتی بتواند یک جهشی در تولید ملی و اشتغال به وجود آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این بودجه در چارچوب احتیاط و با توجه به شرایط فعلی کشور نوشته شده است. امیدواریم کارشناسان دولت هرچه زودتر به طرح های بهتری در جهت تولید ملی و اشتغال برسند.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا بودجه 93 می تواند مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کند گفت: ما باید به آینده و اداره کشور خوشبین باشیم ولی اقتصاد، تحولی بیش از این که در بودجه آمده است می خواهد و نیاز به ابتکارات جدید در شرایط تحریم دارد که امیدواریم دولت به این نتیجه برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات مجلس دهم کاندیدا می شوید، گفت: اکنون جای بحث های سیاسی نیست و باید به کشور کمک کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تاکید کرد: ما باید در این خصوص از تجارب گذشته استفاده کنیم. این نوع پرداخت یارانه ها، تورم را بالا برده و در حقیقت آن شیرینی اول خود را از دست داده است.

وی افزود: من معتقدم باید به مردم پول نقد داده شود اما پولی که برای آنها اشتغال به وجود آورد و ثروت ایجاد کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این نحوه پرداخت پول یک بار مصرف که جز تورم نتیجه ای ندارد باید اصلاح شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها