یک متخصص کلیه و مجاری ادراری، عفونت حاد مثانه، بیماری پروستات و افتادگی مثانه را از مهم‌ترین عوامل بروز بی‌اختیاری ادراری دانست.
کد خبر: ۶۳۲۰۳۷
ارتباط پروستات و عفونت مثانه با بی‌اختیاری ادرار

دکتر جعفر حیدرنژادیان در گفت‌وگو با ایسنا، بی‌اختیاری ادرار را در چند دسته تقسیم‌بندی کرد و گفت: نوع اول بی‌اختیاری ادرار اورژانسی است که در این حالت فرد در وضعی قرار می‌گیرد که در صورت احساس پر شدن مثانه نمی‌تواند ادرار خود را کنترل کند.

وی افزود: عفونت مثانه شدید و بیماری پروستات که موجب انسداد خروجی مثانه می‌شود از جمله دلایل بروز بی‌اختیار ادرار اورژانسی است. بی‌اختیاری ادرار به شکل نشت ادرار معمولا در مردان مسن که مبتلا به بیماری پروستات هستند و دچار انسداد نسبی مجاری ادراری شده‌اند، رخ می‌دهد که علت عمده آن نیز بزرگی خوش‌خیم پروستات است.

وی تاکید کرد: البته برای درمان بی‌اختیاری ادراری باید ابتدا بیماری زمینه‌ای آن رفع شود. بر این اساس، بی‌اختیاری ادراری ناشی از عفونت مثانه را می‌توان با مصرف آنتی‌بیوتیک بهتر کرد. برای افرادی که بی‌اختیاری ادرار آنها ناشی از مشکل پروستات است نیز می توان با دارو انسداد نسبی مثانه را تا حدودی رفع کرد و اگر دارو موثر نبود می‌توان با عمل جراحی این کار را انجام داد.

 

افزایش قدرت عضلانی کودکان با مصرف ویتامین D در بارداری

متخصصان سلامت در مطالعه‌ای جدید اعلام کرده‌اند کودکانی که مادران آنها در طول حاملگی ویتامین D بیشتری مصرف کرده‌اند، عضلات قدرتمندتری خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، نتایج بررسی محققان نشان می‌دهد که سطح بالای ویتامین D در بدن مادران در دوره بارداری با افزایش قدرت دست‌ها در کودکان آنها ارتباط دارد،  اما متخصصان این نکته را نیز اضافه کردند که میزان بالای ویتامین D در مادران ارتباط کمتری با افزایش حجم عضلات در کودکان دارد. به بیان دیگر مصرف این ویتامین در دوران بارداری از سوی مادر به قدرت عضلانی کودک کمک می‌کند، اما در افزایش حجم عضلات نقشی ندارد.

قدرت عضلانی در جوانی به اوج می‌رسد و در سنین پیری بتدریج کاهش می‌یابد. در واقع ضعف قدرت عضلات در جوانی از ضعف جسمی تحت تاثیر بیماری‌های متابولیکی چون دیابت، زمین خوردن و شکستگی استخوانی ناشی می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها