نایب رئیس مجلس در مراسم تشییع 5 شهید گمنام:

فراهم شدن زمینه مذاکرات،حاصل صبر و اقتدار ملت ایران است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایستادگی و صبر و استقامت ملت ایران را عامل اصل خنثی سازی و شکست توطئه‌های دشمنان دانست.
کد خبر: ۶۳۱۳۲۳
فراهم شدن زمینه مذاکرات،حاصل صبر و اقتدار ملت ایران است

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم تشییع و تدفین پنج شهید گمنام در میدان امام حسین(ع) با بیان این که دشمن بعد از چشیدن طعم تلخ شکست در دفاع مقدس فشار و تحریم را در دستور کار قرار داد گفت: ملت ایران با صبر و استقامت و پایداری در برابر تحریم ها و تهدیدهای دشمن راه را برای خلق اقتدار امروز فراهم کرد که در نهایت نظام سلطه و دنیای استکبار و 1+5 با تواضع و ادب در برابر عزم و اراده شما وادار به خضوع شدند، اقتدار شما زمینه فراهم آمدن بستر گفت وگوی برآمده از عزت و اقتدار ملت ایران را فراهم آورد و این ثمره صبر و استقامت و پایداری شماست.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: ملت بزرگ ایران در 9 دی سال 88 با صبر، پایداری، استقامت و بصیرت در برابر استکبار و عوامل فتنه ایستاد و نتیجه آن اقتدار، عزت و امنیت امروز ماست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات متعدد در جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر 9 دی، راه را برای شکست توطئه‌های بیگانگان و مزدوران داخلی آنان هموار نمی‌کرد بدون تردید حماسه سیاسی بزرگ ملت ایران در 24 خرداد سال 92 با حضور حدود 73 درصدی ملت هوشمند، بصیر و متعهد ایران در برابر دید جهانیان گذارده نمی‌شد.

ابوترابی‌فرد افزود: اقتدار امروز ما برآمده از بصیرت، استقامت، صبر و پایداری شما ملت بزرگ در طول سه دهه گذشته است.

شهدا فرزندان با بصیرت مکتب عاشورایند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که شهدا فرزندان با بصیرت عاشورا بودند، اظهار کرد: افتخار شهدا اقتداء به وجود مقدس پیشوای شهیدان است و حضور و تدفین این شهدا در میدان امام حسین(ع) نماد تفکر عاشورایی و دینی در متن جامعه ماست.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با بیان این که این شهیدان در راه احیای مکتب مقدس عاشورا جان خود را فدا کرده‌اند ابراز امیدواری کرد: در حضور این شهدا شاهد معنویت و نورانیت هر چه بیشتر ارزش های اسلامی در تهران به ویژه این منطقه باشیم.

وی با اشاره به این که امروز جامعه تجلی ایمان و معرفت است و این ایمان در سایه معرفتی است که در عزم و اراده سیاسی مبتنی بر بصیرت ملت ایران تجلی یافته است، افزود: ملت ایران در پرتو ایمان که در حیات فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ملت اسلام ظهور دارد از نعمت صبر برخوردارند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه صبر در کنار حق ویژگی جامعه اسلامی و بر اساس قرآن است و هیچ ملتی بدون علم و دانش به هیچ جایگاهی دست نیافته است، گفت: تمام دستاوردهای دنیای اسلام در تاریخ و تمام دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی همه و همه مرهون ایمان، بصیرت، صبر، استقامت و پایداری در کنار حق است.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) درباره رسیدن به خواسته‌ها که جز با صبر و ایستادگی بر سختی‌ها میسر نیست، افزود: اگر صبر و استقامت شما نبود، اگر ایثار فرزندان سلحشور شما نبود و بدن های زخم خورده جانبازان افتخارآفرین ما نبود و اگر صبر و صبوری آزادگان ما نبود قطعاً امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار سیاسی و بر قله های بلند امنیت قرار نداشت.

ابوترابی فرد اضافه کرد: ملت بزرگ ایران در سایه صبر و سختی‌ها، دفاع مقدس را از یک تهدید بزرگ برای ایران و امت اسلام به فرصتی طلایی و استثنایی برای تبدیل ایران به نماد قدرت اسلام برای آزادی عراق از زیر چکمه‌های صدام و پوتین‌های لشکرهای زرهی آمریکا تبدیل کرد.

وی گفت: شما ملت در سایه صبر و استقامت و ایستادگی بر معضلات دفاع مقدس، لبنان را که دیروز عروس خاورمیانه بود و امروز به نماد مقاومت اسلامی در قلب دنیای اسلام و جهان عرب تبدیل کردید.

اقتدار امروز ایران دستاورد نظام اسلامی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنرانی خود در مراسم تشییع و تدفین پنج شهید گمنام در میدان امام حسین (ع) تهران، گفت: اقتدار، ‌صبر و پایداری امروز دستاورد ارزشمند نظام اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد افزود: آنچه که مسیر این پایداری و ایستادگی و صبر ملت بزرگ ایران را هموار کرده است را امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) برای ما تبیین کرده است و می فرماید که مردم آگاه باشید که وحدت سیاسی بر محور پیشوایی و امامت امام عادل که زمینه شکل گیری یک نظام سیاسی مقتدر را فراهم می آورد نعمت گرانبهایی است که ارزش آنرا هیچ هوشمندی نمی تواند برآورد کند.

وی اظهار کرد: این اقتدار، صبر و پایداری دستاورد ارزشمند نظام سیاسی است که اقتدار خود را از حضور امام و پیشوای عالی، هوشمند، بصیر، ‌شجاع و مقاومت در برابر استکبار بدست آورده است.

ابوترابی با اشاره به اینکه دیروز امام بزرگوار و عمود خیمه انقلاب و ریسمان وحدت ملت ایران و امت اسلام و رمز پیروزی خلق اقتدار در جبهه‌های دفاع مقدس بود، گفت: امروز خلف صالح او پیشوای عادل، هوشمند و اسلام شناس فقیه حضرت آیت الله خامنه‌ای است.

وی افزود: ملت بزرگ، جوانان هوشمند و امت اسلام با پیروی از رهبری معظم انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها اقتدار خود را به نمایش گذاشته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نظام سلطه دشمن نظام اسلامی است و ارکان آن را هدف قرار داده است که باید با هوشیاری و وحدت کلمه و بصیرت همه توطئه های استکبار را خنثی کنیم.

وی با بیان اینکه باید با دقت و گام به گام در مسیر مورد اشاره رهبری حرکت کنیم، گفت: دولتمردان بدانند که راه اقتدار سیاسی ایران و مسیر عزت و اقتدار ملت بزرگ ما از مسیر شناخت جایگاه فاخر رهبری و تحکیم پیوندهای استوار امت با امام خویش است.

ابوترابی‌فرد افزود: همه ما باید تمام توان و قدرت خویش را برای حرکت در این راه به کار ببندیم و شهدای عالیقدر این راه را به ما نشان می دهند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها