جام جم آنلاین گزارش می دهد

شهردار تهران می‌رود یا می‌ماند؟!

شهردار تهران با اشاره به مطرح شدن بحث آلودگی هوا و انتقال پایتخت در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۷۰ ، طرح انتقال پایتخت از تهران به شهر دیگری مطرح است، اما این موضوع اتفاق نیفتاده است زیرا این تصمیم نیازمند هزینه بسیاری است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور امروز این موضوع امکانپذیر نیست.
کد خبر: ۶۳۰۸۲۲
انتقال پایتخت امکان‌پذیر نیست

محمدباقر قالیباف شهردار تهران پیش از ظهر امروز(یکشنبه)در نشست شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها گفت: مهم‌ترین مشکل ما در حال حاضر در کشور، چالش‌هایی است که در ساختار اداری و اجرایی وجود دارد و ما در این راستا نیازمند تغییر در قانون نیستیم، بلکه دولت باید رویکرد خود را به این موضوع مشخص کند.  
 
وی با بیان اینکه باید یک سازماندهی مناسب در شهرداری‌ها ایجاد شود تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل عقب‌ماندگی ما، مشکلات ساختاری است و باید براساس الگوی توسعه برای این مشکلات راه حلی پیدا کنیم.  
 
قالیباف  گفت: با توجه به ساختار و رویکرد موجود، شهرداری‌ها در دولت هیچ جایگاهی ندارند و ظلم مضاعفی به آن‌ها شده است.
 
شهردار تهران با بیان اینکه ما باید برای مبارزه با موضوعاتی همچون آلودگی هوا رویکرد خود را تغییر دهیم، اظهار داشت: تغییر ساختار و توسعه فضایی از موضوعات مهمی است که می‌تواند در زمینه مشکلات موجود در شهر‌ها نقش تاثیرگذاری داشته باشد.  
 
وی تصریح کرد: روش‌ها باید اصلاح شود و ما نیازمند یک تغییر و تحول در موضوعات شهری مختلف هستیم.  
 
شهردار تهران گفت: اگر در دوره مدیریت این دولت ساختار اجرایی کشور متحول شود، به طور حتم اقدامات مهمی صورت خواهد گرفت.  
 
وی با بیان اینکه ظلم مضاعفی به شهرداری‌ها شده است، تصریح کرد: در نگاه ساختاری موضوع کمترین توجه به شهرداری‌ها وجود دارد، شهرداری‌ها در دولت هیچ جایگاهی ندارند و تنها در وزارت کشور و در یک معاونت عمرانی خلاصه شده‌اند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها