20 درصد کلاهبرداری ها تلفنی است

روش های کلاهبرداری در کشور

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: کلاهبرداری تلفنی، کلاهبرداری در خرید و فروش، کلاهبرداری در پیش فروش، اعزام دانشجو به خارج، فروش اجناس بدلی، کارچاق کنی، رمالی، فالگیری، کلاهبرداری در ازدواج و آموزشگاه ها و موسسات خیریه مهمترین انواع کلاهبرداری در کشور هستند
کد خبر: ۶۲۹۱۸۱
روش های کلاهبرداری در کشور

سرهنگ بهروز رهبریان گفت: مهمترین دلایل کلاهبرداری در کشور ساده انگاری، تنبلی اجتماعی و طمع ورزی است. کلاهبرداران با استفاده از حس نیاز مالی طعمه با پیشنهادهای وسوسه کننده توجه مالباختگان را جلب می کنند و به راحتی افراد را فریب می دهند.

وی افزود: این افراد به علت تنبلی، دوست دارند در کمترین زمان پول به دست آورند و به علت داشتن طمع زیاد گرفتار کلاهبرداران می شوند. همیشه باید دانست که سریع ترین راه برای کسب درآمد غیرمعقول به نتیجه نمی رسد.

رئیس پلیس مبازه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با اعلام انواع روش های کلاهبرداری کشور، افزود: کلاهبرداری تلفنی، کلاهبرداری در خرید و فروش، کلاهبرداری در پیش فروش، اعزام دانشجو به خارج، فروش اجناس بدلی، کارچاق کنی، رمالی، فالگیری، کلاهبرداری در ازدواج و آموزشگاه ها  و موسسات خیریه مهمترین انواع کلاهبرداری در کشور هستند البته امروز مهمترین معضل در این حوزه  کلاهبرداری تلفنی است که از طریق تماس و پیامک انجام می شود.

وی اظهار کرد: کلاهبرداران پس از استفاده از روشی خاص برای کلاهبرداری به علت اطلاع رسانی شیوه شان را تغییر می دهند و  هر روز به دنبال راهکارهای جدید هستند.

سرهنگ بهروز رهبریان با اشاره به اینکه 20 درصد کلاهبرداری های کشور را روش تلفنی تشکیل می‌دهد، افزود: این روش ابتدا در زندان ها طراحی و اجرا شد که سپس به خارج از زندان نیز شیوع یافت. در این روش کلاهبرداران با بهانه های مختلف طعمه را پای دستگاه عابر بانک کشانده و با تغییر زبان دستگاه از حساب آنها پول های میلیونی برداشت می کنند. این افراد برخی از طعمه ها را از طریق آگهی های روزنامه شناسایی می کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها