پیام کاخ سفید به کنگره:

تحریم جدید یعنی احتمال جنگ

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت: با توجه به ارائه لایحه تحریم های جدید ایران و حتی تصویب آن، کاخ سفید فشارها برای جلوگیری از چنین اقدامی را در پشت پرده افزایش داده و هشدار داده است که در نتیجه تصویب این لایحه احتمال جنگ با ایران بیشتر می شود.
کد خبر: ۶۲۷۸۶۴
تحریم جدید یعنی احتمال جنگ

 یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: اعضای کنگره در حال تلاش برای بستن پنجره ی دیپلماسی و تنها گذاشتن ما با یک گزینه ی نظامی هستند.

وی در ادامه خطاب به سناتورها می گوید: شما  پنجره دیپلماسی را می بندید و ما را تنها با دو گزینه ایران هسته ای و حمله نظامی باقی می گذارند.

سناتور باب منندز رئیس کمیته سیاست خارجی و دیگر دموکرات ها همراه با مارک کرک به دنبال ارائه لایحه ی جدید تحریم ایران هستند.

عربستان به دنبال بمب اتم

روزنامه القدس العربی، چاپ لندن با انتشار گزارشی در باره تلاش عربستان برای دستیابی به بمب اتمی نوشت:عربستان برای جبران کمبود خود در برابر قدرت ایران تلاش تازه ای را برای رسیدن به سلاح هسته ای آغاز کرده و به همین منظور به سراغ پاکستان که بمب اتم در اختیار دارد، رفته است.

در این گزارش آمده است: از ناحیه عملی، این مساله می تواند وضعیت جدیدی به وجود آورد که در نهایت به سود منافع اسرائیل تمام خواهد شد چرا که آن گاه اسرائیل می تواند بگوید چون یک کشور عربی بمب هسته ای دارد پس برخورداری آن از سلاح هسته ای نیز توجیه پذیر است.

القدس العربی می نویسد: در عین حال عربستان که همواره به سیاست های محافظه کارانه مشهور بوده تلاش خواهد کرد تا برای فرار از جنجال ناشی از این موضوع  به طور سری با اسرائیل به همکاری و تعامل بپردازد. این مساله اگر چه ممکن است غیر معقول جلوه کند اما کاملا واقعی و قابل انتظار است.

چرا کنگره مخالف توافقنامه ژنو است

 تلویزیون بی بی سی با پخش گزارشی با عنوان«ایران پس از توافقنامه ژنو» نوشت: اگر غربی ها و آمریکا این موضوع را پیش بکشند که ایران حق غنی سازی ندارد ایران هم  ممکن است از مذاکرات و  توافق ‍نو کنار بکشد.

بی بی سی با اشاره به انگیزه های ضدیت با عهدنامه ژنو در کنگره آمریکا گفت: عناصری در کنگره آمریکا هستند که با هر اقدام دولت اوباما مخالفند، انگیزه دیگرحس انتقام جویی نسبت به ایران است و انگیزه دیگر لابی اسرائیل است علتش هم این است که عهدنامه ژنو سازشی است بین ایران و آمریکا که طرفین خط قرمز یا حداقل هدف کوتاه مدت یکدیگر را پذیرفتند.

زیربنای برنامه هسته ای ایران باقی می ماند اگر چه غنی سازی اورانیوم تقلیل پیدا می کند و اورانیوم غنی سازی دویست درصدی هم می تواند رقیق تر بشود و اجازه بدون قید و شرط و روزانه به بازرسان آژانس بین المللی داده بشود ولی برای اسرائیل پذیرش این سازش بسیار بسیار مشکل است .

اعتراض شیرین عبادی به منشور حقوق شهروندی


شیرین عبادی ضد انقلاب فراری با اعتراض به لایحه حقوق شهروندی که ابتدای آذرماه توسط حسن روحانی برای اظهار نظرکارشناسان ارائه شده است گفت: طرح پیشنهادی منشور شهروندی در حقیقت وسیله ای است برای سرگرم کردن مردم.

به گزارش سایت گویا نیوز وی گفت:«اساسا ضرورتی برای نوشتن این قانون نمی بینم . اگر آقای روحانی پایبند حقوق شهروندی هست، می بایستی به وظیفه خود در قانون اساسی که نظارت درست اجرای قانون اساسی است عمل کنند.

عبادی افزود: منشورحقوق شهروندی نشانه ایی از وجود اراده سیاسی و جدی برای حفظ حقوق شهروندان نیست زیرا نوشتن قانونی ناقص که اکثرا هم به تعارف می گذرد و ضمانت اجرایی ندارد جز تلف کردن وقت عده ای که حقوق شان تعضیف شده فایده ای دیگری ندارد.

بی احترامی هیات اروپایی به هاشمی

همه ماجرا چند ثانیه بیشتر نیست و به یک دقیقه هم نمی رسد. آیت الله هاشمی وارد اتاق می شوند. همه حاضرین به احترام ایشان از صندلی های خود برخاسته اند به جز یک نفر که از قضا در راس مجلس نیز نشسته است.

به گزارش فارس، آیت الله هاشمی پس از طی طول اتاق و خوش آمدگویی به هیئت میهمان، نزد رئیس فنلاندی هیئت می رسند که در صدر مجلس نشسته است. ایشان به وی نیز خوش آمد می گویند اما صحنه های ضبط شده نشان می دهد «تارجا کرونبرگ» همچنان بر صندلی خود چسبیده و هرچند غریزه انسانی اش، به سبب سن بالای مخاطب، او را تحریک به برخاستن و ادای احترام می کند، اما گویا با دستها، پاها را وادار به سکون می کند که مبادا ناگهان، ناخودآگاه، خطایی کنند و برخیزند!

 اما نه او یک انسان معمولی است و نه آن مرد مسن قابل احترام فردی عادی؛ کرونبرگ، رئیس هیئت پارلمانی اروپاست و آقای هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران. کرونبرگ می داند که در عرف دیپلماتیک هم شان میزبان نیست و البته پایین تر است، اما تعمد دارد که محکم در جای خود بنشیند و بی احترامی را علنی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها