جان کری خطاب به پادشاه عربستان:

توهم کافی است، با ایران به توافق رسیده ایم

جان کری در آخرین دیدارش از ریاض در دیدار با پادشاه عربستان به او گفت: به شما بگویم که توافق با ایران تقریبا آماده است و لازم است که شما شریک آن چه در منطقه اتفاق می افتد، باشید، بر روی تخیلات عده ای حساب نکنید، قطار راه خودش را می رود و هیچ قدرتی هم نمی تواند جلوی رفتنش را بگیرد.
کد خبر: ۶۲۷۳۸۰
توهم کافی است، با ایران به توافق رسیده ایم

به گزارش بولتن نیوز به نقل از دیپلماسی ایرانی: سفیر سوریه در اردن از اسرار دیدار ملک عبدالله، پادشاه عربستان با جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده در ریاض پرده برداشته که پایگاه خبری سوری دام پرس آن را به طور کامل منتشر کرده است.

 این پایگاه خبری می نویسد:در این دیدار پادشاه عربستان از سیاستهای آمریکا در قبال تحولات مصر، سوریه و موضوع هسته ای ایران انتقاد کرده است.

کری نیز در پاسخ به ملک عبدالله گفت: ما با ایران گفت وگو می کنیم و با آن به توافق خواهیم رسید و به شما هم باید بگویم که توافق با ایران تقریبا آماده است و مصالح عربستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز در ضمن این گفت و گوها و در چارچوب این توافقات است و لازم است که شما شریک آن چه در منطقه اتفاق می افتد، باشید، بر روی تخیلات عده ای حساب نکنید، قطار راه خودش را می رود و هیچ قدرتی هم نمی تواند جلوی رفتنش را بگیرد.

مشاور روحانی صدای ضدانقلاب را هم درآورد

در ادامه انتقادات به مشاور رئیس‌جمهور، برخی سایت‌ها و فعالان رسانه‌‌ای ضدانقلاب نیز به جمع معترضان پیوستند.

در پی اظهارات محمود سریع‌القلم، مشاور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رسانه‌های داخلی انتقادات گسترده‌ای را به این اظهارات انجام داده و آن را «نسنجیده» و «توهین آمیز» خواندند.

انتقادات به مواضع مشاور رئیس‌جمهور ادامه داشت تا اینکه «تاکسی‌داران» برخی شهرهای کشور نیز در اعتراض به این اظهارات تجمع کرده و خواستار «عذرخواهی» سریع‌القم شدند.

به گزارش فارس، در ادامه انتقادات به مشاور روحانی، برخی سایت‌ها و فعالان رسانه‌‌ای ضدانقلاب نیز به جمع معترضین پیوسته و اظهار نظر درباره مسائل کشور را «حق» همه مردم ایران دانستند.

یکی از سایت‌های ضدانقلاب در این خصوص می‌نویسد: «موضوع برنامه‌ هسته‌ای جمهوری اسلامی یک مسئله‌ی ملی است؛ این برنامه و تبعات آن از جمله تحریم‌ها بر اقتصاد ایران و وضع معیشت یکایک شهروندان اثری مستقیم گذاشته‌است. بنابراین این حق شهروندان است که درباره‌ آن اظهار نظر کنند.

چندی پیش محمود سریع القلم، در برنامه‌ای که توسط موسسه فرهنگی امام موسی صدر برگزار شده بود به نقد پوپولیسم پرداخت و گفت: یک راننده تاکسی که از 5 صبح تا 12 شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه 3 بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد.

 کلاهک های موجود هسته ای جهان

در چارچوب حفظ توازن نظامی استراتژیک با غرب و ارتقای قدرت بازدارندگی ارتش روسیه، مسکو اعلام کرد که 1500 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی کاراکایو، فرمانده یگان موشک‌های استراتژیک روسیه اعلام کرد: روسیه 1500 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد تا از هر کس که خیال حمله به کشورما را دارد، منصرف کند.

وی گفت: لازم است که روسیه دست‌کم این تعداد کلاهک هسته‌ای در اختیار داشته باشد تا توازن استراتژیک خود در زمینه توانایی‌های نظامی را حفظ کند.

این مقام روسی با بیان اینکه آمریکا نیز حدود 1500 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد، افزود: انگلیس، فرانسه و چین بدون آنکه مذاکرات جاری میان روسیه و آمریکا مبنی بر کاهش ذخایر سلاح‌های هسته‌ای را در نظر داشته باشند، سلاح‌های هسته‌ای خود را هر روز پیشرفته‌تر می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد که یگان موشک‌های استراتژیک روسیه حدود 400 موشک قاره‌پیما در اختیار دارد که این موشک‌ها می‌توانند به قاره‌های دور دست همچون قاره آمریکا اصابت کنند.

عربستان آماده اقدام علیه ایران و سوریه

سفیر عربستان در انگلیس ضمن انتقاد از سیاست های غرب در قبال ایران و سوریه تصریح کرد کشورش آمادگی دارد به تنهایی و بدون کمک غرب علیه این دو کشور وارد عمل شود و به حمایت از مخالفان سوریه ادامه دهد.

به گزارش فارس، شاهزاده «محمد بن نواف بن عبدالعزیز» سفیر عربستان در انگلیس در یادداشتی در روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» تصریح کرد که سیاست های غرب در قبال ایران و سوریه یک قمار خطرناک است و عربستان آمادگی دارد به تنهایی برای تأمین امنیت منطقه وارد عمل شود.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم که بسیاری از سیاست های غرب در قبال ایران و سوریه ثبات و امنیت خاورمیانه را در خطر می اندازد. این یک قمار خطرناک است که ما نمی توانیم ساکت بمانیم و همینطور ساکن نخواهیم ماند. علیرغم آنکه عربستان سعودی از مواضع آمریکا در قبال ایران و سوریه چندان خشنود نبود اما تا همین روزهای اخیر، رهبران این کشور به ندرت به صورت آشکارا به انتقاد از همپیمانان غربی خود پرداخته بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
احمدلو
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
۰
۰
عربستان اهل این حرفهانیست باید بهش بگیم بشین سرجات با فوت بسیجیان دلاور به هوا خواهی رفت
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
۰
۰
مشاور آقای روحانی درست گفت
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
۰
۰
آقای«محمد بن نواف بن عبدالعزیز» اربابت آمریكا به تنهایی!! جرات حمله به سوریه رونداشت تومیخوای به تنهایی !!!!!!! اونهم برعلیه ایران واردعمل بشی؟؟؟! اینهاهمه نتیجه رفیق بد(نتانیاهو) وزیاده روی درمیگساریه
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
۰
۰
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ...( تقدیم به مقامات محترم عربستان)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
۰
۰
فراموش كردید قدرت اقتصادی عربستان را ؟؟؟10 میلیون بشكه در روز یعنی 1 میلیارد دلار فروش نفت خام در روز ،،، مسولین ما در عوض صادرات ایران را به زیر 1 میلیون رساندند .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها