ذخیره آب در پشت 76 سد کشور از جمله لار، سفیررود، اکباتان، سیوند، زاینده رود و مهاباد به کمتر از 30 درصد حجم مخزن این سدها رسید.
کد خبر: ۶۲۶۹۵۷
زنگ خطر برای 76 سد به صدا درآمد

وزارت نیرو اعلام کرد طبق آخرین بررسی های صورت گرفته هفت سد از جمله ماشکید علیا، پیشین، سقزچی، سنبل رود، بافت و دولت آباد افزون بر 90 درصد حجم مخزن موجودی آب دارند.

بر پایه این گزارش، حجم آب 76 سد کشور از جمله سدهای سفیدرود، لار، وشمگیر، کرخه، بوکان، اکباتان، سیمره، سیوند، زاینده رود، ساوه، جیرفت، 15 خرداد، ملاصدرا، کارده، مهاباد، علویان، استقلال و دوستی به کمتر از 30 درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید.

همچنین 42 سد کشور در حال حاضر با کاهش 30 درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته مواجه هستند که سدهای سفیدرود، لار، وشمگیر، لتیان، اکباتان، زاینده رود، دوستی و کارده از آن جمله محسوب می شوند.

براساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، 21 سد کشور در حال حاضر از افزایش بیش از 20 درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته برخوردار هستند که سدهای لار، گاوشان، سقزچی، جیرفت، قشلاق، البرز، سبلان، پیشین و 15 خرداد از آن جمله هستند.

53 سد نیز در زمان حاضر با کاهش بیش از 30 درصدی ورودی آب خود در مقایسه با زمان مشابه سال قبل مواجه هستند که سدهای سفیدرود، ستارخان، بارزو، طالقان، تهم، کرخه، بوکان، مهاباد، نهند، ساوه، کرج، لتیان، طرق، چاه نیمه ها، دوستی، کارده و گلستان 1 و 2 از آن جمله است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
انتقال آبهای آزاد تنها راه نجات از خشكسالی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها