مرد مسلح که با ورود به بانکی در شهرستان شوش استان خوزستان، چهار کارمند و نگهبان را به گروگان گرفته بود، در درگیری با ماموران تسلیم شد و گروگان‌ها نجات یافتند.
کد خبر: ۶۲۵۵۸۶
گروگانگیری دزد مسلح در بانک

به گزارش جام‌جم، ساعت 7 و 30 دقیقه پنجشنبه بیست و یکم آذر امسال، هنوز دقایقی از حضور کارمندان بانک انصار شعبه دانیال در خیابان شهید دانش شهرستان شوش نگذشته بود که مردی در حالی که لباس نظامی به تن داشت، وارد بانک شد و با تهدید کارمندان با سلاح کلت، از آنها خواست پول‌های موجود در بانک را روی پیشخوان بگذارند.

کارمندان و رئیس بانک سعی کردند طی گفت‌و‌گو با مرد مسلح، او را از کارش منصرف کنند اما مرد مسلح به حرف‌های آنها بی‌توجه بود. نگهبان بانک هم که مسلح بود، سعی کرد متهم را خلع سلاح کند اما مرد مسلح با او درگیر شده و سلاح او را تصاحب کرد. در حالی که متهم دو سلاح به دست داشت، چند نفر را به گروگان گرفت و برای ایجاد رعب و وحشت به در و دیوار بانک شلیک کرد.

در پی این حادثه، ماموران انتظامی که در محل گشت می‌زدند، با شنیدن سر و صدا و دیدن مرد مسلح در بانک، محل را محاصره و برای دستگیری گروگانگیر مسلح و نجات گروگان‌ها، از مقر پلیس در خواست کمک کردند.

اخطار پلیس به دزد مسلح

در ادامه ماموران یگان ویژه و رهاسازی گروگان به محل اعزام شده و در گفت‌و‌گو با مرد گروگانگیر، از او ‌خواستند خود را تسلیم کند، اما گروگانگیر با تهدید از آنها می‌خواست محوطه بانک را ترک کنند و تهدید می‌کرد در غیر این صورت به گروگان‌ها آسیب می‌رساند.

اخطار‌های پلیس ادامه داشت تا این‌که گروگانگیر یکی از گروگان‌ها را که از کارمندان بود، آزاد کرد و او که بشدت وحشت کرده بود، از بانک خارج شد و به سمت ماموران رفت. ماموران با تحقیق از او متوجه شدند، رئیس بانک، دو کارمند و نگهبان بانک جانشان در خطر است.

رهایی دومین گروگان

در حالی که تلاش برای دستگیری گروگانگیر و آزادسازی گروگان‌ها از سوی ماموران ادامه داشت، مرد گروگانگیر متوجه شد بانک از سوی پلیس محاصره شده است، دومین گروگان را نیز که نگهبان بانک بود، آزاد کرد. عملیات برای رهایی دیگر گروگان‌ها ادامه یافت و ماموران با شلیک گاز اشک‌آور و تیراندازی به سمت مرد مسلح، سعی می‌کردند فرصتی برای نجات گروگان‌ها پیدا کنند.

تسلیم شدن متهم پس از سه ساعت گروگانگیری

درپی عملیات روانکاوانه ماموران سرانجام موفق شدند پس از سه ساعت تلاش، متهم را وادار به تسلیم کنند.

با دستگیری متهم، وی به مرکز پلیس منتقل شد و سه گروگان دیگر نیز نجات یافتند. در پی این حادثه محمدصادق جمشیدی، رئیس دادگستری شهرستان شوش به خبرنگار ما گفت: سارق بیست و پنج‌ساله اهل شهرستان شوش بوده و متاهل و دارای یک فرزند است و سوء‌پیشینه ندارد. متهم که در اجرای نقشه سرقتش از بانک ناکام مانده بود، در بازجویی اولیه، دلیل سرقت مسلحانه و گروگانگیری را بیکاری و بی‌پولی عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که در این حادثه به کسی آسیب نرسیده، یادآور شد: متهم در اختیارکارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفته است و تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
۰
۰
از این خبر نتیجه میگیریم كه علت این كار بیكاری و علت بیكاری تورم و بی مدیریتی یكسری از مدیرهاست
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
۰
۰
امیدوارم مشكل بیكاری در كشور هر چه زودتر حل بشه تا از این مشكلات پیش نیاد.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
۰
۰
مشكل بیكاری حل شدنی نیست در كشور ما اقا بهنام
الهام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
بیكاری علت قلبهای شكسته این جوانان است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
جوانان را دریابید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها