سرلشکر جعفری در جمع مسئولان بسیج دانشجویی:

فعلا سکوت می‌کنیم هیچ کس نباید از خطوط قرمز عبور کند

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه یکی از اقدامات بازدارنگی ما، توان موشکی است، از نصب بمب و موشک‌های کاملا هدایت‌شونده بر روی پهپادهای سپاه خبر داد و گفت:اطلاعات دشمنان از محل نگهداری موشک‌های ما واقعی نیست، آنها شاید محل‌های اولیه نگهداری موشک‌ها را می‌دانند ولی محل‌های نگهداری موشک‌ها مخفی بوده و روش‌های شلیک این موشک‌ها در سراسر کشور گسترده شده است.
کد خبر: ۶۲۵۲۵۷
موشک‌های سپاه در سراسر ایران مخفی و آماده شلیک است

سردار سرلشکر محمدعلی جعفریفرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه کنگره شهدای جهاد علمی که امروز در مرکز همایش‌‌های صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقتدار ایران در زمینه‌های مختلف، گفت:‌ امروز موضوع موشکی و توان هسته‌ای صلح‌آمیز ملت ایران، در راستای اقتدار ملت ایران است.

وی توان نظامی ایران را مرتبط با مذاکرات هسته‌ای دانست و افزود: بدون تردید می‌توان گفت که امروز یکی از مؤلفه‌های بازدارنده در برابر دشمن توان مختلف دفاعی ما به ویژه توان موشکی است که شهید طهرانی مقدم جان خود را در این زمینه فدا کرد تا توان موشکی ما به گونه‌ای تأمین شود که بازدارنده باشد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ممکن است از همه کسانی که در کشور هستند به دلیل عدم آگاهی برداشتهای مختلفی از توان نظامی ایران داشته باشند، تصریح کرد: امروز توان ما در ابعاد موشکی بسیار بالاست و روش‌هایی که موشک‌هایمان را نگه داری و شلیک می‌کنیم شبیه روش‌های ناهمطرازی است که حزب‌الله در جنگ 33 روزه به کار برد و ما نیز با همین روش‌های نامتقارن توانمندی‌های استراتژیک خود را نگه‌داری می‌کنیم.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه اطلاعات دشمنان از محل نگهداری موشک‌های ما واقعی نیست، تصریح کرد: آنها شاید محل‌های اولیه نگهداری موشک‌ها را می‌دانند ولی محل‌های نگهداری موشک‌ها مخفی بوده و روش‌های شلیک این موشک‌ها در سراسر کشور گسترده شده است.

وی تأکید کرد: دشمن با هزاران بمب نیز نمی‌تواند مانع از شلیک موشک‌های ما شود.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: ‌آنچه باعث شده دشمنان ما سر میز مذاکره بنشینند، توانمندی دفاعی ملت ایران است که امیدواریم از آن پاسداری شود.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوال دیگری در مورد توانمندی نیروهای مسلح ایران در زمینه تکنولوژی پهپاد، گفت: آخرین دستاورد ما در این زمینه پهپادی است که توان پرواز تا 30ساعت را دارد و موتورهایی با سرعت می‌توانند بُرد آن را بالا ببرند.

وی افزود: اخیرا نیز توانمندی نصب بمب و موشک هدایت شونده و نقطه‌زن را به دست آوردیم و در واقع این در ردیف تکنولوژی برتر در این زمینه است.

سرلشکر جعفری در پایان با اشاره به پهپاد RQ170 به غنیمت گرفته شده از آمریکا اشاره کرد: مهندسی معکوس RQ170 مراحل آخر تحقیقات خود را طی می‌کند و امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک آن را عملیاتی کنیم.

تیم مذاکره‌کننده باید پاسدار خون شهیدان باشد

فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین امروز پنجشنبه در کنگره شهدای جهاد علمی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، گفت: به دولتمردان به خصوص تیم مذاکره‌کننده و رئیس‌جمهور محترم که مسئولیت خطیر را برعهده گرفته‌اند، می‌گوییم که باید از خون شهیدان پاسداری کنید.

سردار محمدعلی جعفری با بیان اینکه با توجه به نزدیکی به وقت اذان زیاد صحبت نمی‌کنم و فقط آمده‌ام تا از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره بزرگ و خانواده معظم شهیدان تشکر و قدردانی کنم، گفت: عزت، اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی مدیون خون شهیدان عزیزمان در عرصه‌های مختلف (در عرصه دفاع، امنیت و جهاد علمی) است.

وی ادامه داد: در دهه اول انقلاب موضوع امنیت، دفاع، جهاد، ایثارگری و جانبازی در این راه در اولویت بود و بعد از آن جهاد در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و جهاد علمی مدنظر است، چرا که آنچه مدنظر مقام معظم رهبری در دهه چهارم انقلاب (دهه پیشرفت و عدالت) است، جهاد علمی در رأس است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه یاد همه شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس علی‌الخصوص شهدای بزرگ جهاد علمی و این 5 شهید بزرگوار را گرامی‌ می‌داریم، اظهار داشت: این 5 شهید بزرگوار اسوه و الگوی هر نیروی انقلابی، علمی و اساتید ما هستند. از این رو باید روحیه جهادی، صبر و استقامت را دنبال کنیم و بدانیم این عزت و اقتدار امروز انقلاب اسلامی حاصل 2 مولفه اساسی است. اولین مولفه جهاد در راه خدا و دیگری صبر و استقامت و پایداری در راه حق است.

سردار جعفری با تاکید بر اینکه مردم ما هم صبر و استقامت خود را در مسیرهای مختلف همچون تهدیدهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی دشمن تحمل می‌کنند، گفت: از این رو انقلابیون ما و مجاهدین واقعی اسلام در عرصه‌های مختلف از جمله در جهاد علمی از حرکت جهادی حمایت و پشتیبانی و کمک می‌کنند، این راه به جلو برود.

وی با بیان این مطلب که باید به دولتمردان به خصوص به تیم مذاکره‌کننده دولت و رئیس محترم دولت که این مسئولیت خطیر را برعهده گرفته‌اند، توصیه کنیم تا از خون شهیدان پاسداری کنند، افزود: درست است که بنا به اراده مقام معظم رهبری در قالب نرمش قهرمانانه امروز مجوز مذاکره و صحبت در موضوع هسته‌ای داده شده، اما باید حواسمان به حاصل خون شهیدان عزیزمان باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: خدا را شکر می‌کنیم که از اصول و ارزش‌های انقلاب عدول نشده، ولی به هر حال وقتی قرار است مذاکره‌ای انجام شود و به نتیجه برسد طبیعی است باید عزت، اقتدار و عظمت ایران اسلامی حفظ شود.

سردار جعفری ادامه داد: بعضی از حرکت‌ها و نرمش‌هایی که انجام می‌شود ممکن است در تعارض با حرکت‌های قبلی و ایستادگی و پایداری باشد. از این رو نکته بسیار ظریف و مهم در این رابطه توجه به اصول و خطوط قرمز تعیین شده است. امیدواریم در ادامه این مذاکرات و آنچه که باید همه ما نگران آن باشیم و دغدغه آن را هم داشته باشیم، همین ایستادگی و پایداری در خط مقاومت و حفظ اصول، ارزش‌ها و راه شهیدان است.

وی تاکید کرد: امیدوارم خدا توفیق بیش از پیش به همه مسئولان نظام و به خصوص تیم مذاکره‌کننده را بدهد تا بتوانند پاسداشت خون شهیدان را داشته باشند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
احمد
Germany
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
۰
۰
خداوند پشت و پناه شما باد كه موجب سربلندی ایران اسلامی هستید
داودجلیل زاده
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
۰
۰
لاحول ولاقوه الا بالله والعلی العظیم...امریكاهیچ غلطی نمیتواند بكند.ومثل سگ پارس می كند وخواهد كرد

نیازمندی ها