دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر این که در مذاکرات هسته‌ای آینده باید تیم مذاکره کننده قوی تر باشد و امانت داری را رعایت کند گفت: آقایان معتقد بودند صد روزه با لبخند و دیپلماسی قوی می‌توان مشکل را حل کرد اما امروز دریافتند طرف غربی در مقابل یک لبخند کوتاه نمی آید و چیزهای بیشتری می خواهد.
کد خبر: ۶۲۴۹۷۶
طرف با یک لبخند کوتاه نمی‌آید

علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در همایش میقات الصالحین که عصر امروز در لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد با اشاره به توافق نامه ژنو گفت: ما با توافق نامه ای مواجه هستیم که به تعبیری نه فتح الفتوح است و نه جام زهری که حکایت از شکست ما داشته باشد. این توافق نامه دارای زوایای بالقوه ای است که ما باید آن ها را به فعلیت برسانیم و از خطراتی که فرا روی ما وجود دارد جلوگیری کنیم.

وی با بیان این که امروز بهانه هسته، بهانه خوبی است تا ما را به دروغ گویی متهم کنند گفت: دروغ گویی آن ها در مورد اتهام نقض حقوق بشر توسط ما صورت دیگری از اتهام های نظام سلطه در مقابل مقاومت ملت است. نظام سلطه ما را برای مخالفت با رژیم غاصب صهیونیستی متهم می کند و ما را مخل امنیت منطقه می داند این در حالی است که جنایت آن ها برای همه اثبات شده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به این که پس از امضا توافق نامه میان ایران و 1+5 گفت: چند روز بعد از این توافقنامه اتحادیه اروپا، 17 تحریم جدید علیه ایران را صادر کرد این در حالی است که رژیم صهیونیستی 400 کلاهک هسته ای دارد و خودشان ناقض حقوق بشر هستند.

زاکانی ادامه داد: ما از جانب آن ها حق حیات نداشتیم اما اکنون با قدرت هستیم. از نظر نظام سلطه انقلاب اسلامی نباید می بود که اکنون هست و این نظام سلطه است که رو به سقوط می رود.

وی با تاکید بر این که مدل مقاومت و حمایت فکری ایران در منطقه منتقل شده است گفت: اکنون ایران یک کشور تعیین کننده در جهان است. در گذشته ما حق داشتن هیچ گونه فناوری هسته ای نداشتیم اما الان داریم و از مرحله نداشتن گذشته ایم.

به گفته زاکانی رئیس جمهور وقیه آمریکا که چهره مسالمت آمیز به خود گرفته تنها رئیس جمهور آمریکاست که ایران اسلامی را تهدید به حمله نظامی کرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر این که سعی آن ها در وابسته کردن ما به خودشان ناکام مانده است اظهار داشت: امروز با توافق نامه ژنو با مطالبات سقفی و کفی مواجه هستیم. غربی ها تلاش می کنند مطالبات ما را در کف محدود کنند و ما نیز تلاشی آینده نگر باید سقف مطالبات هسته ای را بخواهیم.

دبیر کل جمعیت رهپویان با اشاره به چهار گروه تیم مذاکره کننده ایران با غرب از سال 80 تاکنون گفت: مذاکره کننده اول تا سال 84 روحانی، ظریف و دوستانشان بودند. در مسیری که طی شد با بدخلقی و عدم تعهد و پایبندی غربی ها رو به رو بودیم. در نشست بروکسل قرار شد 22 سانریفیوژ خود را تعطیل کنیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها