معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: متاسفانه در بودجه 92 به طور غیرواقعی رقمی 53 هزار میلیارد تومانی برای طرح‌های عمرانی پیش‌بینی شده بود.
کد خبر: ۶۲۴۸۵۳
رقم بودجه عمرانی در سال ۹۲ غیر واقعی بود

مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی انتقادات نسبت به بودجه عمرانی در سال 93 گفت: متاسفانه در بودجه 92 به طور غیرواقعی رقمی 53 هزار میلیارد تومانی برای طرح‌های عمرانی پیش‌بینی شده بود.

وی ادامه داد:‌این در حالی بود که عملی آن بودجه تقریبا غیرممکن بود ولی در سال 93 دولت سعی کرد فشار زیادی را بر بودجه جاری کشور با صرفه‌جویی وارد کند و رقم 35 هزار میلیارد تومان را برای طرح‌های عمرانی پیش‌بینی نماید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ سوال دیگری درباره تعامل دولت و مجلس و گرفتن کارت زرد از سوی وزیر اقتصاد، گفت: تعامل دولت و مجلس خوب است و رئیس جمهور نیز بر روی این موضوع تاکید ویژه دارد.

انصاری با بیان اینکه ممکن است بسیاری از سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان با وزیر وزارتخانه‌های مربوطه، مرتبط نباشد، افزود: می شود این ناهماهنگی را در کمیسیون‌های مختلف با حضور وزرا رفع کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه وزرا حضور وزرا بدلیل احترام به نمایندگان فعلا ادامه پیدا خواهد کرد ولی این حضور وقت وزیران را در طول هفته می گیرد، اظهارداشت: برخی از وزارتخانه‌ها در طول هفته 2 یا 3 بار در مجلس حضور پیدا می کنند و این نشان‌دهنده این است که دولت از پاسخگویی به سوالات نمایندگان ابایی ندارد.

انصاری از نماینگان درخواست کرد که هوای وزرا را داشته باشند و تصریح کرد: البته تاکید رئیس جمهور در جلسه امروز دولت این بود که معاونین پارلمانی وزرا حضور فعال‌تری در مجلس داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نامه 20 نماینده که خواستار تجدید نظر در بکارگیری وزیر امور خارجه شده بودند، گفت: عملکرد وزارت خارجه روشن بوده و طبیعتا یکی از درخشان‌ترین عملکردها در دولت یازدهم، عملکرد دستگاه دیپلماسی کشورمان است و پیشاپیش این عملکرد روشن، شخص آقای ظریف است.

انصاری خاطرنشان کرد:  مهم داوری عمومی در کشور است و داوری عمومی قضاوت مثبتی نسبت به وزارت خارجه دارد؛ بنابر این دولت از عملکرد وزارت خارجه و ظریف به شدت حمایت می‌کند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها