سخنگوی دولت گفت: دانشجویان متاهل، خبرنگاران، طلاب و هنرمندان جزو اقشاری هستند که ۲ سبد کالایی آخر سال دولت به آنها نیز ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۴۸۵۱
اضافه شدن 4 قشر به دریافت‌کنندگان سبد کالا

محمدباقر نوبخت که در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت با خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به موارد مطرح شده در این نشست گفت: در این جلسه، نحوه ارائه سبد کالا در بهمن و اسفند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: دولت درباره افراد مشمول این دو سبد کالا نیز مصوبه‌ای داشت و دانشجویان متأهل، طلاب و خبرنگاران و هنرمندان هم به اقشار دریافت‌کننده سبد کالا اضافه شدند.

نوبخت ادامه داد: همچنین در خصوص اینکه توزیع سبدهای کالایی به همراه دیگر کمک‌ها حداقل فصلی یک‌بار صورت بگیرد، مصوبه‌ای تصویب شد.

وی همه کارمندان دولت با هر نوع قرارداد، بازنشستگان دولت، نیروهای مسلح، سرپرست خانوارها و نیز افراد تحت‌پوشش بهزیستی و کمیته امداد را مشمول دریافت‌ سبد کالا معرفی کرد.

 

نوبخت با اشاره به ماموریت روحانی به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور برای افزایش تعداد سبدهای کالایی در طول سال اظهار داشت: توزیع سبدهای کالایی بیش از یک بار در طول فصل از مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

 

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به مباحث صورت‌گرفته در خصوص توسعه شبکه ریلی و راه‌ها در جلسه دولت، اعلام کرد: در سال 93 بالغ بر هزار و 500 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های ریلی و 500 میلیارد تومان هم برای بهسازی جاده‌های کشور اختصاص یافت.

 

نوبخت در خصوص موضوع تنظیم لایحه بودجه نیز اظهار داشت: بودجه 93 انقباضی و بر اساس اقتصاد مقاومتی بسته شده و با وجود امیدواری به گشایش اعتباری و ارزی در آینده، در تنظیم آن شرایط کشور و تحریم‌ها را لحاظ کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بودجه عمومی باید واقع‌بینانه شود تا در برابر تکانه‌ها مقاوم باشد، اضافه کرد: بر خلاف سال جاری و به‌دلیل انعطاف‌پذیری در بودجه 93، کسری نخواهیم داشت.

وی متذکر شد: 37 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی سال 93 که کاهش 33 درصدی داشته، به‌طور مساوی برای 246 طرح عمرانی بزرگ که سال آینده به بهره‌برداری می رسند، اختصاص می‌یابد.

سخنگوی دولت در خصوص استعفای برخی نمایندگان در اعتراض به بودجه عمرانی استانها نیز، گفت: اگر این منطق را بپذیرند که به طرح‌های زیر 20درصد، کمتر اعتبار اختصاص یابد، جای قهر و گلایه نمی‌ماند.

وی در عین حال تصریح کرد: بودجه اکنون دست خود مجلسی‌هاست و هر طور که آنها به‌گونه‌ای که به عدالت و بهره‌وری نزدیک‌تر باشد عمل کنند، ما حمایت می‌کنیم.

نوبخت به عنوان نمونه به بودجه استان خوزستان اشاره کرد که نمایندگانش روز گذشته استعفا دادند و توضیح داد: سهم خوزستان از تملک دارایی سرمایه‌ای، 10 درصد اعتبارات استانی است و در این زمینه مقام اول را دارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه کاهش اعتبارات استان‌ها ناشی از کاهش 7/3 درصدی بودجه عمومی کشور است، گفت: دولت می‌ توانست با ارقام بزرگ و روکش "افزایش اعتبارات"، نظر نمایندگان را جلب کرده و بعد آن را پرداخت نکند اما می خواهیم شفاف عمل کنیم.

«وقتی کشور در حال ایستادگی در برابر قدرت‌ها و استیفای حقوق ملت است و می خواهیم منابع را به‌طور مورد استفاده قرار دهیم، نباید بودجه را در تضاد با اقتصاد مقاومتی ببندیم».

نوبخت در پاسخ به سؤالی درباره اختلاف‌نظر دولت و مجلس بر سر نحوه احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: از نظر ما احیای سازمان مدیریت بر اساس قانون اساسی از اختیارات رئیس‌جمهور است و نیازی به مصوبه مجلس ندارد.

وی در عین حال از اینکه مجلس در جهت تحقق یکی از شعارهای روحانی در احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی گام برداشت، تقدیر کرد.

سخنگوی دولت در خصوص "بودجه مناطق محروم" که مورد انتقاد برخی نمایندگان مجلس بود، اظهار داشت: دولت نه‌تنها به بودجه توسعه مناطق کم‌تر برخوردار بی توجه نبوده که 200 میلیارد تومان برای برای توسعه روستایی اختصاص داد.

نوبخت افزود: همچنین 250 توسعه میلیارد تومان نیز برای توسعه آب روستاها اختصاص داده شد تا متناسب با نیاز مناطق کم‌تر برخوردار، هزینه شود.

وی در ادامه سخنانش از تخصیص 7 هزار میلیارد تومان برای فروش سهام کارخانجات در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی خبر داد و گفت که 3 هزار میلیارد تومان برای اوراق مشارکت و به همین میزان به خزانه اسلامی تخصیص یافته است.

نوبخت متذکر شد: رویکرد دولت در خصوصی سازی تأمین منابع مالی و درآمدزایی نیست و این کار را متناسب با دیدگاه مقام معظم رهبری و با هدف رشد، عدالت و افزایش بهره‌وری انجام می دهد تا به‌صورت واقعی تحقق یابد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: باید به مرور از اوراق مشارکت خارج و روی منابع واقعی که مالیات است، متمرکز شد.

سخنگوی دولت در خصوص استقراض خارجی و فاینانس نیز توضیح داد: در بودجه 93 رقمی بالغ بر 35 میلیارد دلار برای پیش پرداخت فاینانس  در نظر گرفته شده که به بودجه عمرانی کمک می کند.

نوبخت افزود: ظرف یک ماه آینده 20 طرح بزرگ که منابع مالی آن از طریق فاینانس تأمین شده به بهره‌برداری می رسد اما وام خارجی نخواهیم گرفت.

وی در خصوص استخدام‌ دستگاه‌های دولتی در سال ‌آینده که محور سؤال خبرنگاری بود، توضیح داد: قانون ذیل اعتبارات مصوب دستگاه‌ها، به آنها اجازه استخدام نیروی مورد نیازشان را داده است.

نوبخت تصریح کرد: دستگاه‌ها می توانند نیازهای خود را به معاونت توسعه نیروی انسانی اعلام کنند تا شرایط استخدام نیرو را متناسب با نیازهای هر مجموعه فراهم کنیم.

وی در پایان تأکید کرد که از نظر قانونی منعی برای جبران کمبود نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌هایی اجرایی از طریق استخدام در سال 93 وجود ندارد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
علی
Germany
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
۰
۰
دوباره برگشتیم به زمان كوپن كه - حالا یكی نقدی بخواهد چه كار باید بكند ، حتما باید این وسط چندتا شركت تولید كننده پول های میلیاردی به جیب بزنند!
بابا برای گرونی یه فكری كنید!
پس بحث ارزونی شیر چی شد - آن را هم فقط می خواهند به توزیع شیر مدرسه ختم كنند؟
ناصر خالقی كارسالاری
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
۰
۰
با سلام خدمت شما اگر ما جزو این دسته نباشیم كه به ما سبد كالا نمیرسد وكارمان آزاداست و درآمد مان چندان نیست چه كنیم
اكبری
United States
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
۰
۰
كارگر زیر بار تورم له میشه ولی توی توزیع سبد كالا و دیگر مزایا هیچ برنامه ای واسش نیست فقط هركی رو میبینی میگه كارگرا چرخ اصلی هستن و ازاین حرفای تبلیغاتی........
عطا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
۰
۰
از دولت تدبیرانتظار می رفت كه بین كارگر وكارمند تبعیض قائل نمی شد؟ وبهتر بود خط فقر و یا سطح درآمدی را برای كل اقشار جامعه در نظر می گرفتند واز سرپرستان خانواده هایی هم كه از نظر درآمدی قابل شناسایی نبود در خواست می كرد خود اعلام درآمد كنند وپس از بررسی چنانچه ثابت می شد صحت دارد اقدام می كردند .
سرباز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
۰
۰
دولت مثل اینكه سربازان متاهلو از یاد برده سربازایی كه بزور به ناچار باید دوسال خدمت كنند با حقوق صدتومن بعد اوضاع اینه.
...
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
۰
۰
با سلام و تحیات الهی
بابا این چه عدالتی است من در شهرستان و در منطقه محروم عكاسی دارم كه به سختی امر معاش خانواده ام رو تامین میكنم و شرمنده خانواده ام هستم در صورتی كه سبد كالا به من تعلق نمیگیرد ولی به كسانی كه 100 برابر بهتر از من هستند سبد كالا تعلق میگیرد این چه وضعی است؟
ك.س
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
۰
۰
چرا آن كارگر ساده كه برای شام شب محتاج ؟ سبد كالا تعلق نمیگیره خدایی این گروه مستحق تر ممنون میشم اگه كاری كنی برایمان كه به این گروه تعلق بگیره
حامد
United States
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
۰
۰
منی كه سربازم مستاجرم بچه 2ساله دارم حقوقی ندارم آخه چرا به من تعلق نمیگیره عدالتتون كجاست؟
معصومه
United States
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
من تو خانواده ی خودم دارم میبینم یه كی كه هم خودش و هم خانومش دارن كار میكنن و كلی درامد دارن خونه و ماشین مدل بالا سبد كالا گرفتن اونوقت من بیچاره كه چند وقته طعم برنج و نچشیدم و یه حقوق بخور و نمیر با هزار تا قسط داریم سبد كالا نداریم چه عدالت زیبایی
صابر
United States
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
خوب اگه نمیتونین خوب تشخیص بدین مال همه رو قطع كنین نه اونی كه نداره و برعكس به اونی كه داره بدین پس عدالت كجاست من كه اصلا راضی نیستم؛ خوب اصلا به كسی نمیدادین
سارا
United States
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
برای همه سبد كالا تعلق نمیگیره
ﯾﻮﺳﻒ
United States
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
ﺍﻭﻻ ﺳﺒﺪ ﺑﻤﻦ ﺗﻌﻠﻖ ﻧﻤﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ ﭼﻮﻥ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺑﺠﺎﯼ ﻧﯿﺴﺘﻢ ﺷﻐﻠﻢ ﺑرق كشی ﺍﺳﺖ
ﺩﻭﻡ ﺧﺪﺍﯾﺎ ﭼﻘﺪﺭ در حق ما بی عدالتی ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺣﺘﯽ ﺗﺎﮐﻨﻮن نه ﻭﺍﻣﯽ نه ﺯﻣﯿﻨﯽ ﻫﯿﭻی ﺍﺯﺩﻭﻟﺖ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ ﻭﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ بی عدﺍﻟﺘﯽ ...... ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺧﻮﺩت حق ما را بگیر

نیازمندی ها