تقلای اسرائیلی‌ها برای از بین بردن توافق

خیال خام نتانیاهو برای فشار بر ایران

نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی با تکرار ادعاهای قبلی خود درباره تهدید ایران علیه این رژیم، خواستار فشار بیشتر بر ایران در مذاکرات شد؛ نتانیاهو در جدیدترین سخنان خود خواستار این شده است که تامین امنیت اسرائیل در برنامه مذاکرات کشورهای 1+5 با ایران قرار گیرد.
کد خبر: ۶۲۴۰۹۳
خیال خام نتانیاهو برای فشار بر ایران

به گزارش جام جم آنلاین «بنیامین نتانیاهو» در جدیدترین سخنانش که در وال استریت ژورنال منتشر شده است بار دیگر ادعاهای خود را درباره تهدید بودن ایران تکرار کرد و گفت: ایران باید به قدرت های جهانی این تعهد را بدهد که از تهدید علیه اسرائیل دست برمی‌دارد.

این روزنامه آمریکایی در مقاله ای به قلم «جی سولومون» نوشت: نتانیاهو گفت هر توافق جامعی که بین قدرت های جهانی و ایران برای مهار برنامه هسته ای این کشور به دست می آید باید شامل تعهد تهران به توقف تهدیدهایش علیه این رژیم  و پایان دادن به حمایت از گروههای مبارز فلسطینی و لبنانی باشد.

ادعاهای نتانیاهو درحالی منتشر می‌شود که بر اساس توافق ایران و کشورهای 1+5 هیچ موضوعی به غیر از مسائل هسته‌ای ایران در دستور کار مذاکرات قرار نداشته و نخواهد داشت و تنها هدف این مذاکرات رفع ابهام از فعالیت هسته‌ای ایران است، ابهامی که بواسطه اخبار نادرست و فضاسازی‌های غربی ها علیه فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران بوجود آمده است.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه ایران در هفته‌های گذشته چندین بار به صراحت تأکید کرده است، که اسرائیل هیچ جایگاه و اهمیتی در مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 ندارد و ایران هیچ گاه در مذاکراتی که اسرائیل جایگاهی داشته باشد، شرکت نخواهد کرد.

اظهارت روز یکشنبه نتانیاهو در واقع ادامه جوسازی رسانه‌ای اسرائیل علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران است که در تداوم خیال‌پردازی‌های نتانیاهو برای به شکست کشاندن مذاکرات ایران و غرب و از بین بردن امنیت خاورمیانه انجام می‌شود.

نخست وزیر اسرائیل که همچنان از توافق ایران و کشورهای 1+5 عصبانی است، به انتقاد از توافقنامه ژنو ادامه داده  و گفته است:  این توافقنامه اقدام کافی را برای از بین بردن توانمندی ایران برای ساخت سلاح هسته ای صورت نداده است.

او همچنین از آمریکا و شرکای بین المللی این کشور می خواهد توقف کامل تولید سوخت هسته ای را در ایران درخواست کنند؛ این در حالیست که اوباما روز شنبه اعلام کرد چنین گزینه ای دیگر واقع گرایانه نیست.

خیال پردازی جریان تندروی حاکم بر اسرائیل و نخست وزیر  آنها به اینجا ختم نمی شود؛ زیرا نتانیاهو در این گفت و گو برای اولین بار اعلام کرده است توافق بین المللی با ایران باید فرای مسئله هسته ای باشد و به حمایت تهران از گروههای مبارزی که با اسرائیل مبارزه می کنند پایان دهد، این ادعاها در حالی از سوی نتانیاهو مطرح می شود که رژیم جعلی اسرائیل خود بزرگترین تهدید در منطقه به شمار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها