حاشیه‌های تقدیم لایحه بودجه 93

مجلس را شبیه میدان تحریر کردید

رئیس جمهور با حضور در صحن علنی مجلس بودجه 1393 کل کشور را به رئیس مجلس تقدیم کرد و از وی خواست که دهه فجر زمینه تصویب این لایحه در صحن علنی فراهم شود.
کد خبر: ۶۲۳۵۳۴
مجلس را شبیه میدان تحریر کردید

حسن روحانی که امروز یکشنبه در اولین ساعات تشکیل جلسه مجلس در صحن علنی حاضر شده بود پس از حدود یک ساعت سخنرانی در مورد ویژگی های بودجه نوید داد که اصل و تکیه این لایحه بر کنترل تورم و دقت در معیشت مردم و عهدی است که با آنان بسته است.

وی که به همراه تعدادی از وزرای کلیدی خود در اواسط نطق قبل از دستور رئیس مجلس وارد صحن علنی شد با استقبال هیأت رئیسه در صندلی مخصوص خود مسقر شد.

حسن روحانی به هنگام سخنانش برای آنکه اعلام کند نرخ تورم در مدت دولت وی کاهش یافته و مواد غذایی یا نرخ تورم به صورت ماهانه تنزل پیدا کرده است، ارقام را با تاکید، دو بار از تریبون مجلس اعلام کرد تا شنوندگان دقت بیشتری در آمارها کنند.

وی در پایان سخنان یک ساعته خود، گفت: اگر مجلس خسته شده می توانم بگویم آخرین مطلب است که علی لاریجانی با خنده به وی گفت: می توانید ادامه بدهید.

روحانی تاکید کرد: البته بودن در مجلس و سخن گفتن با نمایندگان و ملت شریف برای دولت افتخار است اما در عین حال نمی خواهیم نمایندگان را خسته کنیم.

پس از پایان سخنان حسن روحانی وی لایحه بودجه را از تریبون به رئیس مجلس تقدیم کرد که یکی از ضمائم قرار گرفته بر روی بودجه به زمین افتاد و رئیس جمهور مجبور شد آنرا از روی زمین بردارد و مجددا به رئیس مجلس بدهد.

پس از تشکر علی لاریجانی از ارئه بودجه، حسن روحانی که قصد ترک کردن جلسه را داشت در حلقه بیش از نیمی از نمایندگان مجلس گرفتار شد به طوری که وی قادر به خروج از مجلس نبود.

رئیس مجلس با دیدن چنین شرایطی خطاب به نمایندگانی که اطراف روحانی را احاطه کرده بودند گفت: این جلو را شبیه میدان تحریر کردید، بفرمائید.

در ادامه رئیس مجلس از وزرای مسکن، دادگستری و نفت نیز که در حلقه نمایندگان احاطه شده بودند خواست که اگر کارشان تمام شده است، جلسه را ترک کنند.

فاطمه امیری – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
۰
۰
بعد از هشت سال بالاخره این بودجه سر تاریخ ارائه شد اقای احمدی نژاد حالا كه از قدرت دور هستی ببین چه تصمیماتی گرفتی كه ما به این روز افتادیم
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
۰
۰
علت پایین نیامدن دلار چیه ؟
كامران
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
۰
۰
چرا مردم به این بودجه سر موقع آمده، خوشحالند چرا به این گرانی كه 120روز میگذره و روز به روز میره بالا ،نمیگند آقای روحانی چه فكری كردید با آقای احمدی نژاد هم كاری نداشته باشید و به فكر معشیت خود باشید
اریایی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
۰
۰
از خدا خواهان توفیقات روز افزون برای جناب دكتر روحانی میباشم.سایشون مستدام ك امید رو ب دلهای ما برگردوند و من مجدد ب ایرانی بودنم افتخار میكنم
كتابی
Germany
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
۰
۰
به نظر شما آیا دولتهای مخالف ما كه در منطقه و دنیا خیر ما را نمی خواهند مجالی می دهند تا شما پویا باشید قطعا برای اینكه ضربه بزنند هر اقدامی انجام می دهند. حتی تحریم داروی بیماران صعب العلاج
پس منصفانه فكر كنیم و در عین حال نقدی اگاهانه داشته باشیم.
جواد
Netherlands
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
۰
۰
آقای روحانی دوران ریاست جمهوری شما هم به پایان می رسد . نفر بعدی ببین چه قضاوتی در مورد شما خواهد كرد.

نیازمندی ها