رییس‌جمهور در اولین جلسه هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: اهتمام جدی دولت بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان که قصد ایجاد تحول اساسی در کشور دارند، بوده که این اقدامی بسیار ارزشمند است.
کد خبر: ۶۲۲۶۶۲
اهتمام جدی دولت بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه فعالیت های مبتنی بر توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد حمایت دولت است،گفت: این دولت تمامی توان خود را برای تقویت و پیشبرد اهداف شرکت‌های دانش بنیان به کار خواهد گرفت.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه فعالیت‌های دانش بنیان در حقیقت علم و اقتصاد را در کنار یکدیگر قرار داده و منجر به تقویت این دو حوزه می‌ شود، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دانش بنیان می‌تواند به بهبود زندگی مردم کمک کند.
روحانی ضمن تاکید بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان در کشور، افزود: ثمره اصلی مراکز علم آموزی نظیر آموزش عالی و آموزش و پرورش باید در فعالیت‌های دانش بنیان تجلی یابد.
در ابتدای این جلسه، گزارشی از تاریخچه تاسیس، اهداف، وضعیت مالی و فعالیت‌های این صندوق، از ابتدا تاکنون ارائه شد.
بر اساس گزارش ارایه شده در این جلسه، قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در مهر ماه ۱۳۸۷ در دولت و در آبان ماه ۱۳۸۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که تاکنون به دلیل بروکراسی اداری و اختلافات فی مابین دستگاه‌های مسئول، این قانون اجرا نشده و صندوق نوآوری نتوانسته هیچ گونه حمایتی از شرکت های دانش بنیان بعمل آورد.
تخصیص و تامین سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان از جمله اقداماتی بوده که از ابتدای تاسیس این صندوق اجرا می شد که امروز با گذشت ۳ سال تنها ۲۵ میلیارد تومان آن به صندوق اختصاص یافته است.
در این جلسه علاوه بر مصوبه هیات دولت، برای اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار به صندوق نوآوری و شکوفایی توسط صندوق توسعه ملی در بودجه سال آینده، مقرر شد صندوق توسعه ملی در صورت نیاز شرکت‌های دانش بنیان به تسهیلات و منابع مالی بیشتر، این منابع را نیز تامین کند.
همچنین دکتر سورنا ستاری در این جلسه به عنوان دبیر هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی انتخاب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها