کارآگاهان گروهی از سارقان کیف‌قاپی که به شیوه زاغ‌زنی دست به سرقت می‌زدند را دستگیر کردند.
کد خبر: ۶۲۲۰۱۵
زاغ‌زن های آویزان‌، دستگیر شدند

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پی اقدامات پلیسی صورت گرفته در خصوص کنترل مجرمین سابقه دار و حرفه ای، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به اخبار و اطلاعاتی در خصوص فعالیت گروهی از سارقان کیف قاپ و به شیوه زاغ زنی دست پیدا کردند که بلافاصله هماهنگی های لازم با بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی انجام و تحقیقات جهت شناسایی مخفیگاه و دستگیری اعضای گروه سارقین در دستور کار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی که با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی سه عضو گروه سارقین کیف قاپ به شیوه «زاغ زنی» شده بودند، با بررسی شیوه و شگرد سرقت های انجام شده در مناطق مختلف تهران و همچنین شناسایی سرقت های مشابه در شهرستان های کرج از جمله «گوهردشت» و «رجایی شهر» اطلاع پیدا کردند که این گروه از سارقان ابتدا به شیوه زاغ زنی اقدام به شناسایی افراد در مراکز تجاری و مالی بویژه در شعبات بانکی کرده و با تعقیب طعمه های خود و عمدتا به شیوه «شکستن شیشه خودروها» و یا «سرقت کیف از صندلی خودرو» اقدام به سرقت می کنند.

پوریا، داخل بانک می رفت و پس از شناسایی سوژه از بانک خارج و هر سه نفر به دنبال سوژه می رفتیم؛ زمانیکه مالباخته ماشین را به قصد پارک متوقف می کرد، از غفلت وی استفاده و سرقت کیف حاوی پول را انجام می دادیم.

پس از شناسایی مخفیگاه سه عضو این گروه به نام های امید (42 ساله)، وحید (28 ساله) و پوریا (37 ساله) در شهرستان کرج، کارآگاهان اداره هجدهم با اخذ نیابت قضایی به شهرستان کرج اعزام و مخفیگاه متهمان را تحت مراقبت های پلیسی خود قرار دادند.

با انجام مراقبت های پلیسی و اطمینان از حضور متهمان در مخفیگاه هایشان، هر سه عضو این گروه از سارقان کیف قاپ که قصد داشتند با ایجاد درگیری از دست کارآگاهان متواری شوند دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه های آنها مقادیر متنابهی از انواع اموال مسروقه و بویژه مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر کشف شد.

متهمان که از دستگیری خود غافلگیر شده بودند، پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی و روبرو شدن با اسناد و مدارک جمع آوری شده از سوی کارآگاهان، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به دهها فقره سرقت به شیوه «زاغ زنی» در مناطق مختلف تهران و کرج اعتراف کردند.

«امید» به کارآگاهان گفت:سرقت های زیادی را به همراه دو همدست خود و به شیوه زاغ زنی از مراجعه کنندگان به بانک های سطح شهر تهران، کرج و قلعه حسن خان انجام داده ایم.

وحید نیز در خصوص شیوه و شگرد سرقت هایشان گفت: پوریا، داخل بانک می رفت و پس از شناسایی سوژه از بانک خارج و هر سه نفر به دنبال سوژه می رفتیم؛ زمانیکه مالباخته ماشین را به قصد پارک متوقف می کرد، از غفلت وی استفاده و سرقت کیف حاوی پول را انجام می دادیم.

پوریا نیز در خصوص زمان سرقت ها نیز گفت:سرقت های خود را از ساعت هشت تا 12 یعنی در ساعت کار بانک ها و مراکز تجاری و مالی انجام می دادیم.

کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی با بهره گیری از اسناد و مدارک شناسایی بدست آمده از مخفیگاه متهمان و با بررسی سرقت های مشابه که سرنشینان یک دستگاه خودرو سواری اقدام به سرقت از مالباختگان به دو شیوه «کیف قاپی از داخل خودرو» و «کیف قاپی به شیوه آویزان بری» کرده بودند، موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگان شدند که با حضور تعدادی از شکات و مالبالختگان در اداره هجدهم پلیس آگاهی، متهمان شناسایی شدند.

یکی از مالباختگان که مدارک شناسایی وی در مخفیگاه متهمان کشف شده بود، اظهار کرد:روز دوشنبه 29 مهر ماه امسال از شعبه بانک واقع در 45 متری کلهر، مبلغ هفت میلیون تومان وجه نقد دریافت و پس از سوار شدن به ماشین، کیف حاوی پول را در زیر صندلی راننده قرار دادم؛ پس از رسیدن به محل کار، در حالیکه کیف پول همچنان در زیر صندلی راننده قرار داشت از ماشین پیاده و پس از گذشت تنها چند دقیقه به محل پارک خودرو مراجعه کردم که متوجه شدم شیشه سمت راننده خودرو شکسته و کیف حاوی پول به سرقت رفته است.

یکی دیگر از مالباختگان نیز گفت:پس از اخذ مبلغ 13 میلیون تومان وجه نقد از شعبه بانک مهرشهر به محل کار خود مراجعه و ماشین را در پارکینگ پارک کردم که پس از دقایقی، از طریق پرسنل پارکینگ متوجه شدم که فردی اقدام به تخریب درب صندوق عقب اتومبیل کرده و در حالیکه دو نگهبان پارکینگ قصد داشتند تا وی را دستگیر کنند، کیف حاوی مبلغ 13 میلیون تومان را سرقت و بهمراه دو نفر دیگر و با یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای از محل متواری شده است.

سرهنگ علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره سرقت از مراجعه کنندگان به مراکز تجاری و بویژه شعبات بانکی مناطق مختلف تهران و همچنین شهرستان کرج، از کلیه مالباختگانی که در طول شش ماه گذشته و بدین شیوه و شگرد مورد سرقت وجوه نقد و... قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها