قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

افتتاح 200 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با اشاره به اینکه تا پایان سال 200 هزار واحد مسکن مهر افتتاح می شود، گفت: بانک مرکزی هنوز با افزایش سقف وام مسکن مهر از 25 به 30 میلیون تومان موافقت نکرده است.
کد خبر: ۶۲۱۹۷۱
افتتاح 200 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال

احمد اصغری مهرآبادی در نشست خبری با اشاره به اینکه در سال 85 تعداد خانوار موجود در کشور 17 میلیون و 500 هزار خانوار بود، گفت: موجودی مسکن در آن سال 16 میلیون واحد بود که یک ونیم میلیون واحد نیاز انباشته بازار بود.

وی افزود: برنامه مسکن در مناطق شهری ساخت دو میلیون و 155 هزار و 600 واحد بوده که از این تعداد یک میلیون و 200 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 400 هزار واحد در شهرهای جدید و 200 هزار واحد در بافت فرسوده بوده است.

قائم مقام وزیر راه در امور مسکن مهر با اشاره به اینکه پی سازی دو میلیون و 200 هزار واحد به اتمام رسیده است، اظهار کرد: سفت کاری یک میلیون و 865 هزار واحد تمام شده و یک میلیون و 30 هزار واحد هم به افتتاح رسیده است.

مهرآبادی با بیان اینکه تا پایان سال 200 هزار واحد آماده افتتاح می شود، افزود: در شهرهای بالای 25 هزار نفر، ساخت 104 هزار واحد در 19 استان کشور در هفته سوم اسفند به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه 840 هزار واحد از واحدهای افتتاح شده تحویل مردم شده است، افزود: سقف زنی 57 هزار واحد، سفت کاری 62 هزار واحد به اتمام رسیده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امروز در سطح کشور نازک کاری 800 هزار واحد به پایان رسیده است، اظهار کرد: در انتظار تامین خدمات زیربنایی دیگر واحدها هستیم.

مهرآبادی با اشاره به اینکه 48 هزار میلیارد تومان قرارداد واحدهای مسکن مهر با بانک عامل منعقد شده است، افزود: تاکنون 42 هزار میلیارد تومان پرداخت شده و در جلسه ای که با بانک مرکزی داشتیم مقرر شد که بانک دو هزار میلیارد تومان از بانک مسکن خط اعتباری به مسکن مهر بدهد.

وی با اشاره به اینکه مصوبه ای هم برای افزایش سقف تسهیلات فردی از 25 به 30 میلیون تومان داشتیم، گفت: تاکنون به دلیل تصویب این وام در دولت قبلی 90 هزار واحد از تسهیلات 30 میلیون تومانی بهره مند شده اند اما هنوز نتیجه قطعی را برای تصویب این طرح و اختصاص آن به واحدها نگرفتیم.

قائم مقام وزیر راه و  شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه بانک مرکزی معتقد است این خط اعتباری تورم ایجاد می کند، افزود: متقاضیان باید همت بیشتری داشته باشند و سهم خودشان را هر چه سریعتر واریز کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها