وزیر بهداشت از برگزاری اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها پس از تکمیل مصوبات بودجۀ سال آینده و بررسی مشکلات سلامت در کارگروه دولت خبر داد و گفت: کارگروهی نیز برای تعیین و واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شده است.
کد خبر: ۶۲۱۷۳۷
تجدید نظر در قیمت خدمات پزشکی

«حسن هاشمی» در نشست معارفه سرپرستان و روسای جدید دانشگاه های علوم پزشکی کشور با معاونان و مدیران وزارتخانه، گفت: با توجه به وضعیت جاری اعتبارات در کشور، وجود یک وحدت رویه در همۀ دانشگاه‌ها ضروری است، هیأت امناها نباید اقداماتی انجام دهند که هزینه بر سیستم تحمیل کند.

هاشمی با اشاره به صحبت های سرپرستان و روسای دانشگاه‌ها در خصوص مشکلات اجرای طرح تمام وقتی پزشکان، افزود: کارگروهی برای اجرای قانون تمام وقتی پزشکان در بیمارستان‌های دولتی تشکیل و نتایج آن برای اجرا به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی بیان داشت: در انتصابات خود دقت کنید افرادی را به کارها بگمارید که با اهداف نظام سلامت هماهنگ باشند زیرا هماهنگی در رسیدن به اهداف تأثیر زیادی دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: البته این را هم بدانید که کشور متعلق به یک گروه و جناح خاص نیست و هر کس که چارچوب نظام، رهبری و قانون اساسی را قبول دارد می‌تواند مسئولیت داشته باشد و کار کند.

وزیر بهداشت اهداف عالیه نظام سلامت را گوشزد کرد و گفت: توجه داشته باشید که گاهی لازم است برای تحقق این اهداف از خودتان عبور کنید. همۀ ما خدمتگزار و امانتدار مردم هستیم و باید طوری عمل کنیم که مردم متوجه شوند تغییر رخ داده است.

هاشمی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی ما در این دوره تقویت ارتباط با اصناف پزشکی از جمله سازمان نظام پزشکی است و وظیفه اصلی همه ما باید حفظ حقوق مردم باشد. که در این راستا با تعامل مثبت وزارت بهداشت با سازمان نظام پزشکی و انجمن های تخصصی می توان زمینه نظارت بر خدمات پزشکی را به طور علمی تر، جدی تر و اثربخش تر فراهم کرد.

تشکیل کارگروه تعیین تعرفه های پزشکی در دولت

وی در عین حال راهکار اصلی رفع چالش های نظام سلامت را واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی دانست و بیان داشت: کارگروهی برای تعیین و واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی در دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شده است.

هاشمی گفت: اگر تعرفه‌های واقعی شود و بیمه‌ها بتوانند قیمت واقعی خدمات را پرداخت کنند بیمارستان‌ها بتدریج به سمتی می‌روند که بتوانند با بخش خصوصی رقابت کنند زیرا قوانینی مثل تمام وقتی پزشکان و پرداخت حق جذب کارکنان قابل اجرا خواهد شد.

وزیر بهداشت ارتباط با مردم و مراجعان را موجب رقت قلب و موفقیت مدیران دانست و خلق منابع، تعامل با نمایندگان مجلس، استفاده از ظرفیت خیرین و بهره گیری از توانمندی‌های بخش خصوصی، ایجاد فضای شور و نشاط در دانشگاه‌ها و بین دانشجویان، حضور در خوابگاه‌ها و جمع دانشجویان و تشکل‌ها، اعتماد به دانشجو را سایر وظایف روسای دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت: برخی اتفاقات مثل فضای سکوت و سکون در خوابگاه‌ها و امنیتی دیدن دانشگاه‌ها اقتدار محسوب نمی‌شود و در شأن نظام اسلامی نیست باید به دانشجو فضای اظهار نظر داد و به او اعتماد کرد.

وزیر بهداشت در ادامه خواستار توجه بیشتر روسای دانشگاه ها به «بهورزان» شد و گفت: بهورزان افسران اصلی نظام مراقبت‌های بهداشتی هستند و با سابقه طولانی و تجاربی که دارند می‌توانند کارهای بزرگی برای شما انجام دهند.

برنامه 4 ساله تنظیم کنید

وی به خطاب به سرپرستان جدید دانشگاه‌های علوم پزشکی افزود: از هم اکنون برای خود یک برنامه 4 ساله تنظیم کنید.

وزیر بهداشت رابطه مناسب و بهره برداری از ظرفیت اطلاع رسانی و فرهنگسازی رسانه ها، ارتباط مستحکم تر با مردم، بازدید از مراکز درمانی استان و شهرها، حکومت به دل ها به جای صدور بخشنامه های متواتر و دوست داشتن مردم و خدمت به آنها را رموز دیگر موفقیت روسا و مدیران دانشگاه ها دانست.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها