رئیس‌جمهور در دیدار مجمع نمایندگان استان مازندران:

اختلاف مسئولان، فقط معضلات را بیشتر می‌کند

رئیس‌جمهور در دیدار مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: حل مشکلات کشور تنها با همکاری و تعامل مجلس شورای اسلامی و دولت امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۶۲۱۶۲۲
اختلاف مسئولان، فقط معضلات را بیشتر می‌کند

به گزارش جام‌جم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رویکرد تعاملی همه ارکان کشور در شرایط کنونی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: دولت تدبیر و امید تلاش دارد با مرتفع کردن موانع موجود پیش رو، چرخ‌های توسعه کشور را به گردش بیندازد.

رئیس جمهور با تأکید بر این‌که دولت رابطه خوبی با مجلس دارد و باید این رابطه به همین شکل ادامه یابد گفت: از مشکلات کشور تنها با همکاری و تفاهم دولت و مجلس می‌توان عبور کرد؛ در گذشته دیدیم که از اختلاف جز تشدید معضلات چیزی بدست نیامد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های استان مازندران، در حوزه‌های گردشگری، تجارت خارجی و کشاورزی ابراز امیدواری کرد: در سایه تعامل مثبت میان نمایندگان استان و سایر مسوولان، از همه بسترهای لازم برای رشد و اعتلای استان مازندران استفاده شود.

روحانی با بیان این‌که مردم مازندان مردمی ولایتمدار، غیرتمند و تلاشگر هستند، گفت: من شور و اشتیاق و عواطف گرم مردم مازندران را در ایام انتخابات که لحظات ماندگاری را خلق کردند، فراموش نخواهم کرد و سفر به استان مازندران از نقاط عطف آن ایام، برای من بود.

رئیس‌جمهور همچنین از تلاش دولت برای حل معضلات استان مازندران در عرصه‌های کشاورزی، راه‌سازی و تجارت با کشورهای همجوار استان خبر داد و گفت: دولت تلاش دارد با ملاحظه اولویت‌ها و امکانات خود به مشکلات استان مازندران رسیدگی کرده و عمده همت خود را در فعال‌سازی بخش خصوصی با فراهم کردن تسهیلات برای آنها به کار گیرد.

در این دیدار نمایندگان شهرهای نوشهر و چالوس؛ قائم شهر و سوادکوه و جویبار؛ ساری و میان‌دورود؛ تنکابن و رامسر و عباس‌آباد؛ نور و محمودآباد؛ بهشهر و نکا و گلوگاه؛ بابل؛ بابلسر و فریدون کنار و آمل هر یک مسائل حوزه‌های انتخابیه خود نظیر: اشتغالزایی، راه‌اندازی مجدد کارخانه‌ها از جمله نساجی، معادن ذغال سنگ، کارخانه ذغال‌شویی، کمک به کشاورزان، ایجاد صنایع تبدیلی، احداث سد، تجهیز مراکز درمانی، توسعه بنادر و تجارت خارجی، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت راه‌های کمربندی برای حل معضل ترافیک بویژه در روزهای تعطیلات را بیان کردند.

نمایندگان مجمع استان مازندران همچنین لزوم اهتمام ویژه دولت به جاذبه‌های طبیعی دریا و جنگل را خاطر نشان ساخته و از شعارهای بدون عمل دولت پیشین در آزادسازی حریم دریا انتقاد کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین «مجید انصاری»، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اهمیت و جایگاه نمایندگان مجلس در اداره مطلوب کشور را یادآور شد و گفت: دولت تدبیر و امید در جهت هماهنگی با مجلس شورای اسلامی در ۱۰۰ روز گذشته هشت نشست با مجامع نمایندگان استان‌های مختلف کشور داشته و در این زمینه در میان دولت‌های پیشین بی‌سابقه بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها