نزدیک بودن به حرم مطهر امام رضا (ع)

تقاطع شهید گمنام مشهد زیباسازی می شود

مدیر نظارت بر پرژه های عمرانی شهرداری اعلام کرد: طراحی داخلی و نورپردازی تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام انجام شده و همزمان با بهره برداری از پروژه اجرا خواهد گردید.
کد خبر: ۶۲۱۵۳۷
تقاطع شهید گمنام مشهد زیباسازی می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد، سید محمود ریحانی، مدیر نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری گفت: به دلیل نزدیک بودن این تقاطع با حرم مطهر حضرت رضا (ع)، در طراحی دیواره و سقف پل از قطعاتی منقش به خطوط مورب استفاده کردیم که در کنار هم شبیه بارگاه حضرت رضا (ع) می شود.

وی افزود: همچنین در نورپردازی از نور طلایی  استفاده می شود که جدا از ایجاد زیبایی بصری، فضای گنبد حضرت را تداعی می کند.

مدیر نظارت بر پرژه های عمرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه قسمت مرکزی این تقاطع کاملا آماده است و بدون کمترین مزاحمت و یا محدودیت ترافیکی در حال بهره برداری می باشد، توضیح داد: به دلیل اهمیت آسایش مردم، با مسدود کردن بخشی از تقاطع و انحراف ترافیک آن به بخش دیگر، در چند مرحله و بدون مسدود کردن تقاطع، شمع ها و ستون ها و پی را آماده و سقف زیر گذر مرحله به مرحله  اجرا و ترافیک روی آن برقرار گردید و پس از جابه جایی کلیه تاسیسات معارض، خاکبرداری زیر پل بدون مزاحمت برای ترافیک انجام خواهد گردید.

وی در خصوص میزان پیشرفت کار اظهار کرد: هم اکنون با مجوز پلیس راهور، خاک برداری قسمت غربی آغاز گردیده و شمع ستون های این بخش نیز نصب گردیده است.

ریحانی با بیان اینکه مجموع هزینه ساخت تقاطع غیر همسطح گمنام، 110 میلیارد ریال است به جزئیات این پروژه اشاره کرد و افزود: این پروژه شامل احداث زیرگذربه طول 450 متر بانضمام پیاده روز سازی، محوطه سازی، نورپردازی، زیبا سازی، فضای سبز، مبلمان شهری، نصب نرده و هند ریل می باشد که در صورت رفع معارضات و تخلیه ساختمان شرکت نفت  امیدواریم پروژه را در تابستان 93 افتتاح کنیم.

وی در خصوص کارکرد و اهمیت این تقاطع نیز توضیح داد: این تقاطع دارای پنج راست گرد بسیار مهم خواهد بود که کارکرد پل را تکمیل می کنند و شامل راست گرد بلوار وحدت به بلوار طبرسی شمالی، با تملک ساختمان شرکت نفت، راست گرد از سمت حرم به بلوار وحدت، راست گرد بلوار طبرسی به بلوار کامیاب که در حال بهره برداری است، راست گرد بلوار کامیاب به خیابان کاشانی (دریادل) و راست گرد خیابان کاشانی به سمت حرم که پس از تملک پلاک های شخصی در هر راست گرد و اجرای کامل آنها، مشکل ترافیکی تقاطع بطور کامل برطرف خواهد گردید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها