عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه کمپهای غیرمجاز ترک اعتیاد در کشور به گسترش بیماری ایدز دامن زده است، گفت: سازمان بهزیستی باید اینگونه کمپها را شناسایی کرده و نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کند زیرا 90 درصد کمپها غیر قانونی بوده که همین امر منجر به گسترش ایدز در کشور می‌شود.
کد خبر: ۶۲۱۰۹۲
گسترش موج سوم ایدز در کشور
به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از خانه ملت، رسول خضری افزود: امروزه بیماران ایدزی با معضلات جدی در حوزه تامین دارو و پوشش بیمه‌ای دارو و درمان مواجه هستند که خلل زیادی را در روند بهبودی آنها حاصل می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: داروهای بیماران ایدزی که از خارج وارد کشور می‌شوند با افزایش قیمت مواجه بوده و با وجود آنکه بیمه‌ها مکلف به تحت پوشش قرار دادن این داروها هستند اما از اجرای این مهم سر باز ‌زده و معتقدند بودجه کافی برای این اقدام وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت تهیه دارو برای بیماران ایدزی مطلوب نیست،‌ یادآور شد: بدون‌ شک درمان ایدز، هم بر روند انتقال بیماری آنها تاثیر دارد به گونه‌ای که را‌ههای انتقال را کاهش می‌دهد و هم در بهبود زندگی آنها نقش مستقیمی دارد.

خضری با تاکید بر اینکه تامین دارو و هزینه‌های درمانی بیماران ایدزی همواره جزو دغدغه‌های اصلی وزارت بهداشت، است، تصریح کرد: متاسفانه بحث کمبود بودجه نیز بر روند مشکلات بیماران ایدزی تاثیرگذار است که امید می‌رود در لایحه بودجه 93 به حوزه سلامت اعتبار ویژه‌ای به این بخش تعلق گیرد تا این چالشها رفع شود.

گسترش موج سوم ایدز در کشور

وی با انتقاد از اینکه تاکنون سیاستهای کنترلی برای گسترش ایدز بسیار ناقص اجرایی شده است، یادآور شد: رسانه ملی نقش حائز اهمیتی در اطلاع‌ رسانی درباره بیماری ایدز دارد اما گاهی از سوی این رسانه کوتاهی صورت می‌گیرد برخی‌ معتقدند چون قبح این بیماری بالا است نمی‌توان آموزش‌های لازم را برای این بیماری ارایه کرد در حالی که این مهم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد زیرا امروزه موج سوم بیماری ایدز در کشور گسترش یافته و باید راههای پیشگیری از این بیماری نهادینه شود.

خضری درباره راههای انتقال بیماری ایدز، تاکید کرد: معتادان تزریقی نخستین گروهی هستند که به گسترش ایدز در کشور می‌انجامد که متاسفانه آلودگیهای جنسی نیز رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی با یادآوری آمار بیماران ایدز در کشور،‌ تصریح کرد: امروزه نمی‌توان آمار دقیقی از بیماری ایدز ارایه کرد زیرا برخی از افراد از ناقل بودن این بیماری اطلاعی ندارند زیرا بیماری ایدز به ‌گونه‌ای است که علایم آن در دراز مدت مشخص می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس‌ با انتقاد از اینکه 90 درصد کمپهای اعتیاد در کشور غیرقانونی بوده و عامل گسترش ایدز هستند،‌ گفت: در بسیاری از این کمپها حتی مواد مخدر نیز توزیع می‌شود و لازم است سازمان بهزیستی کشور با نظارت دقیق‌تری کمپهای غیرمجاز را شناسایی کرده و نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
۰
۰
بس كه میترسند چشم و گوش بچه ها باز بشه البته چشم و گوش بچه های امروزی باز است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها