تجهیز نیروی دریایی ارتش به یک اژدر پیشرفته جدید

رزمایش دریایی ولایت ۹۳ ، پایان آذر

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتدار و سربلندی امروز این نیرو، بر گرفته از روحیه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۶۲۰۲۲۷
اقتدار نیروی دریایی برگرفته از روحیه امام و رهبر انقلاب است

امیر دریادار حبیب الله سیاری امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم ادای احترام فرماندهان و پرسنل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بنیانگذار جمهوری اسلامی طی سخنانی گفت: هفتم آذر روز تجلیل از پرسنل نیروی دریایی و نشانه اقتدار و رشادت دلیرمردان آب های نیلگون جمهوری اسلامی در برابر دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امام راحل این عزت و سربلندی را به نیروی دریایی هدیه کرد و سند افتخار این نیرو برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود.

دریادار سیاری اظهار کرد: کسب پیروزی های نیروی دریایی در دفاع از مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران را مدیون شهداهای نیروی دریایی در دوران هشت سال دفاع مقدس می دانیم و نیروی دریایی در سال 1359 با اجرای عملیات مروارید در آب های خلیج فارس پیروزی هایی بدست آورد که دشمنان را از ضربه زدن به کشور بازداشت.

وی تاکید کرد: دشمنان در آن زمان به فکر محاصره بندرامام بودند و می خواستند امور تجارت کشور را از بین ببرند که غیور مردان نیروی دریایی با این عملیات پیروزمندانه برنامه های دشمن را از بین بردند.

فرمانده نیروی دریایی افزود: این عملیات دریایی بزرگ تعجب جهانیان را برانگیخت و نقش و تدبیر امام در هدایت این نیرو موجب پیروزی نیروی های اسلام بر دشمنان شد.

دریادار سیاری گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز می تواند نقش موثری در اقتصاد و سیاست خارجی کشور داشته باشد و به عنوان یک سرباز فداکار با اقتدار از آب های جمهوری اسلامی ایران دفاع کند.

وی افزود: ایران اسلامی یک کشور دریایی است و نیاز به یک قدرت دریایی قوی دارد و در این راستا با ولایت پذیری و بکارگیری تاکتیک های روز دنیا و استفاده از تجهیزات ساخت داخل می توان در منطقه و جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

این گزارش حاکیست شرکت کنندگان پس از این مراسم با حضور در مزار شهدای ناوچه پیکان، محل جدید یادمان این شهدا رونمایی شد.

در این مراسم، مزار شهدای نیروی دریایی عطرافشانی و گلباران شد و ذاکرین اهل بیت نیز به نوحه خوانی پرداختند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها