فرمانده انتظامی استان مازندران خبر داد:

انهدام بزرگترین باند کلاهبرداری پیامکی

فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام بزرگترین باند کلاهبرداری پیامکی به ارزش هشت میلیارد و 200 میلیون ریال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۹۹۷۲
انهدام بزرگترین باند کلاهبرداری پیامکی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار مسعود جعفری نسب گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی با ترفند برنده شدن وی در طرح «هزاران لبخند همراه اول» مبلغ 54 میلیون تومان از حساب بانکی وی بصورت غیر مجاز برداشت کرده اند، موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات علمی موفق شدند، زنی به نام «پ – ب» اهل و ساکن شهریار استان تهران را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی در اقدامی غافلگیرانه این فرد را  دستگیر کردند.

سردار جعفری نسب خاطرنشان کرد: از آنجائیکه متهمه در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به کلاهبرداری های اینترنتی با همدستی سه نفر دیگر به نام های «سلمان – ح»، «مرتضی – الف» و «یوسفعلی – ر» اعتراف کرد.

وی افزود:ماموران در ادامه تحقیقات با شناسایی مخفیگاه متهمان در برخی از استان های کشور در چند مرحله عملیات تعقیب و مراقب سرکردگان اصلی این باند که 20 نفر بودند، را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به کلاهبرداری این افراد، اظهار کرد: متهمان به کلاهبرداری با ارسال پیامک های جعلی تحت عنوان های برنده شدن شما در طرح هزاران لبخند همراه اول، ‌روز پدر و... اقدام به اخذ شماره حساب و رمز دوم کارت عابر بانک شهروندان کرده و از طریق اینترنت اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان می کردند.

وی افزود: متهمان تاکنون به 89 فقره کلاهبرداری به مبلغ هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با شیوه های ارسال پیامک های جعلی و کلاهبرداری از مردم در استان های تهران، اردبیل، گلستان، البرز و سایر استان های کشور اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضایی خبر داد.

سردار جعفری نسب با هشدار به شهروندان از آنان خواست، برای جلوگیری از سوء استفاده عوامل سودجو و افراد شیاد از واگذاری اطلاعات شخصی و شناسنامه ای، رمز کارت عابر بانک و سایر اطلاعات حساب های بانکی خود به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها