شمار بچه مدرسه‌ای هایی که در برنامه مطالعه تابستانی بریتانیا در سال 2013 شرکت کردند، با رشدی 9 درصدی نسبت به سال 2012 روبه رو شد.
کد خبر: ۶۱۸۵۷۴
رکورد جدید برای مطالعات تابستانی در بریتانیا

کمپین گسترش طرح مطالعه تابستانی در میان بچه‌های بریتانیایی که امسال با موضوع «خانه غیرعادی» تشکیل شده بود، موفق شد تا در تابستان سال 2013 با رشدی 9 درصدی، بیش از 810 هزار کودک را وارد این طرح کند.

بر مبنای این طرح کودکانی که وارد این پروژه شدند هر یک، شش کتاب را در طول تابستان در کتابخانه محلی خود مطالعه کردند.

در بریتانیا بیش از 777 هزار کودک سن چهار تا 11 ساله در این طرح شرکت کردند. 6700 کودک زیر چهار سال نیز از این طرح استقبال کردند. در سطح بین‌المللی بیش از 25 هزار نفر و در ایرلند نیز بیش از 13 هزار نفر به این پروژه تابستانی پیوستند.

به گفته آن سارانگ، مدیر این پروژه عوامل زیادی موجب موفقیت این پروژه تابستانی شد. وی گفت حضور کریس ریدل تصویرگر محبوب کتاب کودکان یکی از عوامل موفقیت این برنامه بود.

علاوه بر این، هشت نویسنده مطرح از این پروژه حمایت و با آن همکاری کردند که چارلی هیگسون، فراتنک کاترل بویس و مالوری بلکمن ملک الشعرای کودکان از جمله آنها بودند.

استفاده از امکانات آنلاین یکی دیگر از عواملی بود که به موفقیت این طرح کمک کرد. به گفته آژانسی که مسئولیت وب سایت این کمپین را برعهده داشت، این سایت امسال 39 درصد افزایش مراجعه کننده را ثبت کرد.

«لین تیلور» مدیر این برنامه نیز گفت: علاوه بر این امکانی فراهم شد تا کودکانی که سال های پیش در این طرح شرکت کرده بودند نظرات خودشان را در این سایت در اختیار کودکان دیگر بگذارند و با شرکت 55 هزار نفر، این بخش از طرح نیز با موفقیت جلو رفت.

در این سایت برخی از کتاب های شناخته شده کودک نیز برای کودکان به صورت رایگان در دسترس قرار گرفت که کتاب «آقای فوکس شگفت انگیز» نوشته رولد دال از جمله آنها بود و پسرها بیشترین استقبال را از این کتاب کردند. دخترها نیز بیشتر از کتاب «سرزنش ها» استقبال کردند.

«تریشیا آدامز» مدیر انجمن کتابخانه های مدراس نیز با تحسین این طرح، افزود: این پروژه تاثیر حیرت انگیزی بر تبلیغ لذت بردن از کتابخوانی در مدرسه ها داشت.

44 درصد شرکت کنندگان در برنامه کتابخوانی تابستانی را پسرها تشکیل داده بودند. این در حالی است که آمار قبلی نشان می‌داد از هر چهار پسر بچه مدرسه‌ای تنها یک نفر خارج از مدرسه کتاب می‌خواند.

این کمپین از حالا برای سال آینده موضوع «هزارتوی اسطوره‌ای» را انتخاب کرده و قصد دارد کتابخوانی کودکان را بر زمینه اسطوره ها و افسانه ها متمرکز کند و «سارا مک اینتایر» را به عنوان تصویرگر این طرح همراه خود داشته باشد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها