نخستین نشریه علمی - تخصصی علوم ارتباطات کشور در زمینه مطالعات و انتشار ترجمان پژوهش های ارتباطی از سوی مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران منتشر می شود.
کد خبر: ۶۱۸۳۷۷
فصلنامه «ترجمان پژوهش های ارتباطی» منتشر می شود

مجله «ترجمان پژوهش های ارتباطی» یک نشریه ادواری (در قالب فصلنامه) است که با چارچوب و طرحی نو در جذب و تولید محتوای علمی با شاخص ها و استانداردهای بین المللی در شاخه های مختلف و متنوع علوم ارتباطات منتشر خواهد شد.

این مجله تولید و انتشار محتوای علمی را در ابعاد جهانی از طریق ترجمه متون و مقالات علمی منتشر شده در مجلات معتبر بین المللی و معرفی چکیده طرح های پژوهشی دانشگاه ها و مراکز علمی دنیا  به منظور روزآوری و گسترش ظرفیت ها و قابلیت های علمی و حرفه ای دانش ارتباطات مدنظر قرار می دهد.

شناخت ساختارهای نگارش متون علمی و بسترسازی برای انجام پژوهش های نو و کاربردی متناسب با موقعیت و شرایط ملی در سطوح بالا (طراحی وضعیت مطلوب برای پژوهش های ارتباطی) و پوشش خلاهای علمی و مطالعاتی علوم ارتباطات با ارائه و معرفی طرح ها و پژوهش های برتر جهانی از اهداف اساسی انتشار این مجله است.

جامعه هدف این نشریه نظام آموزش عالی، مجامع، مراکز علمی و حرفه ای ارتباطی کشور اعم از دانشجویان، اعضای هیأت علمی، محققان، کارشناسان و مدیران ارتباطی نهادها و سازمان های تخصصی است. بنابر استاندارد یونسکو این مجله از ترجمه مقاله های علمی از زبان های مختلف در سه سطح دانش پیشگان (دانشگاهیان)، تکنوکرات ها (متخصصان و فعالان حرفه ای) و مراکز پشتیبان (سازمان ها و نهادهای اجرایی، مؤسسات، انجمن ها و مجامع علمی - تحقیقاتی) استقبال می کند.

فصلنامه ترجمان پژوهش های ارتباطی با صاحب امتیازی مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، با همت گروه مطالعات رسانه و فرهنگ، مدیرمسئولی دکتر محمدمهدی فتوره چی، سردبیری دکتر غلامرضا آذری و سیدتقی کمالی و با هیأت تحریریه متشکل از استادان و اعضای هیأت علمی صاحب تألیف و ترجمه در رشته علوم ارتباطات منتشر می شود.

نویسندگان، پژوهشگران و مترجمان علوم ارتباطات می توانند مقالات و ترجمه های خود را به منظور بررسی برای انتشار به نشانی الکترونیک tcrut@gmail.com ارسال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها