رئیس پارلمان اندونزی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط نزدیک کشورش با جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اندونزی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت می‌کند، گفت: می‌خواهیم آنچه ایران در آرمان خود در نظر گرفته را بدست آورد.
کد خبر: ۶۱۷۳۸۶
اندونزی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت می‌کند

مرزوقی علی رئیس مجلس اندونزی که به دعوت لاریجانی به ایران سفر کرده است، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: از طرف خودم و به نمایندگی از پارلمان اندونزی از استقبال گرم شما تشکر می‌کنم.

وی ابراز امیدواری کرد این سفر بتواند روابط دیرینه هزار ساله گذشته را برای همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی توسعه دهد.

مرزوقی علی گفت: روابط پارلمان اندونزی و ایران رابطه دوستانه است و در بعد اقتصادی و تجارت، موانعی برای گسترش روابط بین دو کشور وجود دارد که امیدوارم در این سفر موانع را برداریم.

رئیس مجلس اندونزی ادامه داد: شب گذشته با آقای لاریجانی در مورد مسائل گوناگون صحبت کردیم و در حالی که ارتباط بین دو پارلمان بسیار خوب بود، خواستیم روابط بهتری بین مردم ایران و اندونزی داشته باشیم. پارلمان اندونزی و ایران همکاری‌هایی در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای مانند پارلمان آسیا، پارلمان اوکی و پارلمان جهان دارند.

وی افزود: نظر ما و ایران در مورد فلسطین نیز نزدیک است و ما معتقدیم صلح در فلسطین بوجود نخواهد آمد مگر اینکه فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس مستقل شود.

این جملات رئیس مجلس اندونزی با احسنت احسنت نمایندگان مجلس مواجه شد.

رئیس مجلس اندونزی در ادامه گفت: ما از برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم آنچه ایران در آرمان خود در نظر گرفته را بدست آورد.

این سخنان مرزوقی علی نیز با تشویق نمایندگان مجلس روبه رو شد.

وی ادامه داد: ما به نمایندگی از دولت و مجلس اندونزی به شما و مردم ایران به علت انفجار لبنان تسلیت می‌گوییم و در پایان از نمایندگان و رئیس مجلس ایران تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس اندونزی در پایان مجددا ابراز امیدواری کرد: این سفر بتواند ارتقای همکاری بین اندونزی و ایران را در سطح دولت‌ها و پارلمان‌ها توسعه دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بعد از پایان سخنان رئیس مجلس اندونزی، گفت: از آقای مرزوقی علی رئیس پارلمان اندونزی تشکر می‌کنیم، از بیانات صمیمانه او سپاسگزاریم و امیدواریم سفر او نقطه عطفی برای روابط بین ایران و اندونزی شود چون این دو کشور، کشورهای ممتاز و بزرگی در جامعه اسلامی امروز هستند.

وی گفت: امیدواریم سطح روابط تجاری بین ایران و اندونزی نیز افزایش یابد و رئیس پارلمان اندونزی سفر موفقی به ایران داشته باشد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها