با دستگیری پنج عضو یک باند تبهکاری که از یک سال پیش تحت تعقیب پلیس قرار داشتند، مالباختگان با ترس و وحشت در دادسرای جنایی علیه متهمان زورگیر شکایت کردند.
کد خبر: ۶۱۶۹۲۴
دستگیری باند زورگیران قمه ‌به‌ دست

به گزارش جام‌جم، از یک سال پیش رسیدگی به شکایت‌های مردمی در ارتباط با زورگیری با تهدید چاقو و قمه، با دستور قضایی بازپرس هاشمیان در شعبه 11 دادسرای جنایی از سوی ماموران پلیس آگاهی تهران آغاز شد.

بررسی این شکایت‌ها معلوم کرد، اعضای یک باند بزرگ از سارقان حرفه‌ای با کرایه خودرو‌های مسافربر و کشاندن آنها به حاشیه تهران در گروه‌های سه و چهار نفره، راننده‌ها را زخمی و خودرو و اموال آنها را سرقت می‌کنند و با رها کردن رانندگان در بیابان‌های اطراف تهران متواری می‌شوند.

در حالی که تحقیق از سوی کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه داشت، ماموران متوجه شدند این باند تبهکاری با شگرد تصادف ساختگی در محله‌ های خلوت نیز با حمله به رانندگان، خودرو‌های آنها را سرقت و از این خودرو‌ها برای مسافرکشی و زورگیری استفاده می‌کنند.

دستگیری اولین گروه از تبهکاران

با جمع‌بندی اطلاعات و به دست آمدن تصویر متهمان در چند فقره از سرقت‌ها، ماموران پلیس آگاهی در چند عملیات همزمان پنج نفر از این متهمان را دستگیر و آنها اعتراف کردند سرکرده این باند فردی به نام سعید است که تعدادی از سارقان سابقه‌دار با او در دزدی‌ها همدست هستند.

به دنبال شناسایی تعداد زیادی از مالباختگان، ماموران اطلاع یافتند با دستگیری پنج عضو این باند، تعداد دیگری از متهمان پس از اطلاع از دستگیری همدستان خود متواری و مخفی شده‌اند.

ادامه سرقت‌ها

بنا بر این گزارش، در حالی که تحقیق برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند ادامه داشت، مردی با حضور در دادسرای جنایی به بازپرس پرونده گفت: وقتی از یکی از شهرستان‌ها به اتفاق همسر و فرزندانم به نزدیکی تهران رسیده بودیم، یک خودرو از پشت‌سر با خودروی من برخورد کرد.

شاکی افزود: وقتی قصد بررسی موضوع را داشتم، ناگهان چهار سرنشین خودرو با قمه و چاقو به من و خانواده‌ام حمله‌ور شدند و یکی از آنها که همدستانش او را سعید صدا می‌کردند، با قرار دادن چاقو زیر گلوی همسرم، او و دو فرزندم را از خودرو بیرون انداخت و با سرقت آن متواری شدند.

در پی این شکایت چند فقره شکایت مشابه دیگر به پلیس آگاهی ارجاع شد و ماموران اطلاع یافتند سعید ـ سرکرده باند تبهکاری ـ پس از مدتی بار دیگر سرقت از مردم را از سر گرفته است.

دستگیری متهمان

ماموران در مرحله بعد با کنترل محل‌هایی که بیشترین سرقت‌ها در آن انجام شده بود، مخفیگاه پنج عضو دیگر این باند را شناسایی و در عملیات همزمان متهمان را دستگیر و در بازرسی از محل مقادیری اموال مسروقه را کشف کردند.

با انتقال متهمان به دادسرا، آنها به سرقت‌های مختلف اعتراف کردند و زن شهرستانی که پیش از این متهمان با قرار دادن چاقو به زیر گلوی او، خودروی همسرش را سرقت کرده بودند، با دیدن متهمان بشدت دچار ترس و وحشت شد.

یک مقام آگاه درباره این پرونده به خبرنگار ما گفت: اعضای این باند از تبهکاران بسیار خشن هستند و در پرونده اتهامی سعید ـ سرکرده باند ـ یک فقره شکایت از سوی خانواده دختر جوانی ارائه شده که وی فرزند آنها را ربوده و مدت‌ها در مخفیگاهش با تهدید چاقو و قمه او را مورد آزار و اذیت قرار می‌داده که متهم هنوز به این جرم اعتراف نکرده است.

وی افزود: چند عضو دیگر این باند همچنان متواری هستند که دستور دستگیری آنها صادر شده است و در این ارتباط بازپرس پرونده با دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر متهمان بدون پوشش چهره از مردم خواست در صورت شکایت می‌توانند به شعبه 11 بازپرسی دادسرای ناحیه 27 یا پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
۰
۰
رعب و وحشت مردم از این جانی ها، نتیجه سعی و تلاش شبانه روزی مسئولین ذی ربط است
1
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
۰
۰
با این جانوران چه خواهند كرد .؟ مسئله این است ؟
اگر پس از مدتی دوباره این اشخاص آزاد شوند تغییر ماهیت داده، آدم خواهند شد؟
یا دوباره درشكل وسیعتری به كار های كثیف خود ادامه خواهند داد؟
چرا قانون بااینها برخورد جدی نمیكند ؟
اینها همان تخم مرغ دزد های دیروزی هستند كه امروز شتر مرغ دزد وجنایت كار وشرور شده اند
كریم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
۰
۰
اعدامش كنید همه آنها كثیف هستند
حسین
Netherlands
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
۰
۰
زنده باد پلیس آگاهی نیروی انتظامی ایران , امیدواریم قوه قضاییه هم برخورد جدی با این افراد جاهل و گمراه كند , فردا و پس فردا دوباره مشمول عفو نشوند بیاند بیرون دوباره انوع زورگیری را شروع كنند , اینها اصلاح شدنی نیستند باید به اردوگاههای كار اجباری منتقل شوند با قوانین سفت و سخت تا آدم شوند
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
۰
۰
سزای این موجودات خطرناك كه رعب ووحشت ایجاد می كنند چیزی جز مرگ نیست
جواب به 1
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
۰
۰
دوست عزیز واقعا نمیدونی چكار میكنن با این آدما؟
3 ماه میرن زندان كلی چیز میز جدید یاد میگیرن میان بانك میزنن، هواپیما ربایی میكنن...
مگه تا الان چه جوری بوده؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها