نخستین جلسه کمیته ماده 76 برنامه پنجم در دولت یازدهم برای رسیدگی به مسائل مربوط به ممنوع‌الخروجی بدهکاران مالیاتی با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، امروز در اتاق ایران برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۶۷۹۲
برگزاری نشست برای رسیدگی به ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی

براساس قانون برنامه پنجم توسعه، کمیته ماده 76 به منظور بررسی و پالایش قوانین اقتصادی در اتاق ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه موضوع ممنوع‌الخروجی بدهکاران مالیاتی مورد ارزیابی قرار گرفت.

اعضای کمیته ماده 76 از علی عسگری، رئیس کل امور مالیاتی کشور درخواست کردند که نامه‌ای در رابطه با اعمال اختیارات موضوع ماده 202  قانون مالیات‌های مستقیم تهیه کرده و در جلسه بعدی به کمیته ارائه دهد تا این سازمان به طور استثنایی نسبت به حل مشکل ممنوع‌الخروجی بدهکاران مالیاتی اقدام کند.

یکی دیگر از موارد مطرح شده در این نشست پرداخت مالیات اشخاص حقوقی بود. براین اساس مشخص شد زمانی می‌توان مالیات را مطالبه کرد که آن میزان مالیات در دوره مدیریت اشخاص حقوقی قطعیت پیدا کند یا در زمان مدیریت وی اقساطی پرداخت نشده باشد.

رفع موانع از انتقال افراد حقوقی ثبت شده در سرزمین اصلی به مناطق آزاد تجاری موضوع دیگری بود که مورد توجه اعضای کمیته بررسی و پالایش قوانین اقتصادی قرار گرفت و مقرر شد در نشست آینده در این مورد تصمیم نهایی گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بهزاد طریقی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
۰
۰
كسی كه ندارد وبا یارنه زندگی خودشان را می گذرانند، چه كار كنند
شهروند در پاسخ به آقای طریقی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
۰
۰
بسیار جای تأسف كه برخی ها فقط با یارانه زندگی خود را می گذرانند! قبل از ورایز نقدی چگونه امرار معاش می كردند؟ به نظر می رسد این قبیل افراد اگر عذر موجهی نداشته باشند فقط افراد تنبلی هستند كه یارانه نقدی آنها را تنبل تر كرده .بهترین راه این كه اینان تنبلی رو كنار بگذارند و بروند كار كنند!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها