باهنر در جمع دانشجویان دانشگاه باهنر:

برای دست گرمی به وزرا رأی ندادیم

نایب رئیس مجلس در جمع دانشجویان دانشگاه باهنر برخی از ناگفته‌های خود درباره شرایط فعلی کشور و برخی سیاستمداران را بیان کرد. جالب‌ترین بخش سخن باهنر آنجا بود که گفت: برای دست گرمی به چند وزیر رأی اعتماد ندادیم
کد خبر: ۶۱۳۰۷۳
برای دست گرمی به وزرا رأی ندادیم

 محمدرضا باهنر عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ با جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان، اظهار داشت: آمریکا سمبل زورگویی در دنیا است.

وی ادامه داد: می‌توانیم تعبیری را برای میزهای مذاکره بین‌المللی ببریم و آن این است که دور میز یک مشت جانور نشسته‌اند که چه جوری همدیگر را بخورند و هیچ دولتی هم به ما کمک نمی‌کند و دنیا دنیای بده و بستان است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما مدعی هستیم که طی 50 سال گذشته بیشترین جنایت بر ملت ایران و بشریت را آمریکا اعمال کرده است و مرگ بر آمریکا شناسه انقلاب ما است.

فناوری هسته‌ای را نمی‌توانند از ما بگیرند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما فناوری هسته‌ای داریم و می‌توانیم، جلوتر برویم و در حال حاضر دیگر نمی‌توانند این فناوری را از ما بگیرند، مگر اینکه تمام دانشمندان و دانشجویان را ترور کنند که این امر غیرممکن است.

باهنر همچنین در مورد مطالب مطرح شده در مورد کاهش غنی‌سازی از 20 درصد به پنج درصد، ابراز داشت: ما توان و فناوری غنی‌سازی در حد 20 درصد را به دست آورده‌ایم و آن را جلو بردیم و شهید هم داریم و جزو قله‌های فناوری است که تصرف کرده‌ایم و در مورد اینکه چه میزان تولید کنیم، می‌توان مذاکره کرد که این جزو فرع است و اگر مشتری پیدا کنیم، تولید می‌کنیم و می‌فروشیم.

وی در پاسخ به سئوال دانشجویی که از وی پرسید آیا شما برای رای اعتماد آخوندی و زنگنه لابی کردید، گفت: آخوندی و زنگنه جزو وزرای خوب بودند و بقیه وزرا هم خوب هستند و برای دست‌گرمی به دو، سه وزیر رأی ندادیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به این وزرایی که رأی دادیم، امیدوار هستیم؛ گرچه می‌توان اشکالاتی هم گرفت، مانند اینکه بعضی وزرا سن بالا هستند.

آسیب‌های اقتصادی احمدی‌نژاد همانند آسیب‌های هاشمی‌رفسنجانی بود

باهنر عنوان داشت: احمدی‌نژاد هم با تمام توان سیاست‌های هاشمی‌رفسنجانی در امور اقتصادی را ادامه داد.

وی عنوان کرد: سعید حجاریان در زمان انتخابات مجلس ششم به من پیغام داد که هاشمی‌رفسنجانی را از سرلیست خود بردارید؛ در غیر اینصورت نمی‌گذاریم، رأی بیاورید و این در مرام‌ ما هم نبود که این کار را انجام دهیم و آن چنان هاشمی‌رفسنجانی را تخریب کردند که نه تنها وی، بلکه ما هم رأی نیاوردیم.

باهنر با تأکید بر اینکه تخریب هاشمی‌رفسنجانی از چهار سال نخست دولت خاتمی آغاز شد و ادامه یافت، گفت: تندروهای اصلاح‌طلب آن چنان هاشمی‌رفسنجانی را زیر سرپنجه موشک‌های خود قرار دادند که شخصیت هاشمی‌ رفسنجانی در آن دوره از بین رفت.

بعضی‌ها شاخ آمریکا نصیب‌شان می‌شود

وی در پاسخ به این سئوال که اگر آمریکا گاوی باشد که شیر و شاخ دارد، پس چرا ما شیر آمریکا را رها کرده و به شاخ آن چسبیده‌ایم، عنوان کرد: ما خیلی روشن به آمریکا می‌گوییم یکسری منافع مشترک و یکسری تضادها داریم و بازی برد - برد یعنی اینکه شما به ما خسارت نزنید و ما هم به شما آسیب نرسانیم و اگر آمریکا دنبال برد - باخت باشد ما هم همین امر را دنبال می‌کنیم و با روسیه، فرانسه و عراق هم همین است.

باهنر اذعان داشت: بعضی‌ها به شیر آمریکا طمع می‌کنند و شاخ نصیبشان می‌شود که درد آن هم خیلی بد است.

وی ابراز داشت: ما با تمام کشورها به غیر از رژیم صهیونیستی آمادگی بازی برد - برد را داریم، چراکه رژیم صهوینیستی را جعلی می‌دانیم و اصلاً قبولش نداریم.

هزینه تحریم‌ها نباید بیش از منافع باشد

باهنر خاطرنشان کرد: ما تحریم‌ها را می‌خواهیم، کم کنیم و دنبالش هستیم، اما هزینه‌ای که می‌خواهیم، بپردازیم نباید بیش از منافع ما باشد.

وی در پاسخ به سئوال دانشجویی که نظر وی را در مورد برخورد با رئیس‌جمهور بعد از سفر از نیویورک پرسید، عنوان کرد: این برخوردها در فرودگاه کار غلطی بود، برخورد با رئیس مجلس در قم و برخورد با سید حسن خمینی در آیین ارتحال امام راحل هم غلط بود و اینها افراطی‌هایی هستند که نمی‌خواهند، مملکت براساس عقل و خرد اداره شود و باید این حرکت‌ها محکوم شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها