رئیس هیات کوهنوردی شهرستان سردشت از کشف دو غار آبی و خشکی در این شهرستان خبر داد و گفت: احتمال دارد این دو غار از بزرگترین غارهای آبی و خشکی ایران باشند.
کد خبر: ۶۱۲۶۹۳
کشف دو غار آبی و خشکی در سردشت

کریم معروف زاده به مهر گفت: این غارها در منطقه وزینه از توابع میراباد در شهرستان سردشت بوده که توسط هیئت کوهنوردی شهرستان سردشت و با همکاری انجمن کوهنوردان کشوری کشف شدند.

وی گفت: برای اولین بار هیئت کوهنوردی شهرستان سردشت در گشت وگذاری که از منطقه داشتند، با همراهی یکی از کوهنوردان پیشکسوت تیم کوهنوردی کوترل میرآباد موفق به کشف و شناسایی دو غار آبی و خشکی در منطقه وزینه شهر میراباد شدند.

معروف زاده گفت: هیئت کوهنوردی سردشت به منظور تحقیق و بررسی بیشتر از انجمن غارنوردی کشور دعوت کرد و با همراهی تیم کوهنوردی و غارنوردی هاوری بوکان و انجمن غارنوردی سنندج عازم منطقه شدند و در نهایت توانستند حدود 600 متر غار خشکی معروف به (کونه ورچ) را طی کنند.

وی با بیان اینکه این دو غار صخره ای و خشن هستند ادامه داد: غار آبی دارای سه آبشار پی در پی است ولی به دلیل عدم امکانات کافی مثل تجهیزات غواصی و نبود غواص و سایر امکانات غارنوردی در آب تنها پیشروی 200 متر برای غارنوردان مقدور بود.

معروف زاده اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک تمام طول مسیر این غارها شناسایی شود چرا که احتمال دارد این دو غار از بزرگترین غارهای آبی و خشکی ایران باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها