رئیس جدید مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به بحث کیفیت بخشی به مدارس خارج از کشور، گفت: معتقدم باید درخصوص روش‌های انتخاب معلمان و کشورهایی که معلم به آنها اعزام می‌کنیم بررسی‌ها و بازنگری‌هایی داشته باشیم.
کد خبر: ۶۱۱۶۵۹
برنامه های تازه برای مدارس خارج از کشور

خلیل بابالو درباره اولویت‌هایش در حوزه مدارس خارج از کشور اظهار داشت:‌به طور کل باید بگویم که در مرحله نخست موضوعی که مورد توجه بنده است بحث کیفیت بخشی به مدارس خارج از کشور است.

وی افزود: در حقیقت باید مروری را به مسیر انتخاب معلمان مدارس خارج از کشور داشته باشیم و بازنگری‌هایی را در این زمینه اعمال کنیم، معتقدم باید درخصوص روش‌های انتخاب معلمان و کشورهایی که معلم به آنها اعزام می‌کنیم بررسی‌ها و بازنگری‌هایی انجام شود.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه فرهنگ و جایگاه کشورها با یکدیگر متفاوت است اما برای انتخاب نیرو در حوزه مدارس خارج از کشور از یک فرمول واحد استفاده می‌شود، گفت:‌از آنجایی که فرهنگ کشورها و سطح علمی و اجتماعی آنها با یکدیگر فرق دارد باید متناسب با موقعیت کشورها بتوانیم دسته‌بندی‌هایی را داشته باشیم و نباید در روش‌های انتخاب نیرو یک روش یکسان را به کار ببریم.

بابالو ادامه داد:‌ در دسته‌بندی‌هایی که اشاره کردم نهایت 2 یا 3 طبقه خواهیم داشت و تفاوت کشورها را در انتخاب و اعزام نیرو مدنظر قرار می‌دهیم چرا که معتقدم میزان حضور و شکل حضور نیروها در کشورهای مختلف فرق می‌کند، در برخی از مدارس خارج از کشور به تعداد کافی دانش‌آموز داریم بنابراین به تعداد کافی معلم تخصصی به این کشورها اعزام می‌شود و سطح علمی دانش‌آموزان آسیب نمی‌بیند.

وی عنوان کرد: در برخی از مدارس خارج از کشور تعداد دانش‌آموزان محدود است و یک معلم باید چند تخصصه باشد تا بتواند کیفیت آموزش را حفظ کند که این موضوع آسیب‌زاست؛ وقتی در یک کشور تعداد دانش‌آموزان کم است نیروی کمتری را اعزام می‌کنیم بنابراین این معلم باید چند تخصصه درس بدهد که کیفیت کارش کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه باید به دنبال راه‌هایی باشیم که به سطح علمی دانش‌آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور آسیبی نرسد، افزود: باید تلاش کنیم تا این دانش‌آموزان به لحاظ سطح علمی آسیب نبینند تا زمانی که به ایران برمی‌گردند توان برابری با سایر دانش‌آموزان را داشته باشند بنابراین معتقدم که درخصوص روش‌های انتخاب نیرو برای مدارس خارج از کشور باید عمیق‌تر کار کنیم.

‌علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم معارفه خلیل بابالو به عنوان رئیس جدید مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به دو ماموریت مهم این مرکز افزود: اولین ماموریت برقراری ارتباط شایسته با مراکز فرهنگی کشورهای مختلف و تلاش برای بهبود روابط است و ماموریت دوم رسیدگی به امور ایرانیان و اتباع خارج از کشور است.

وزیر آموزش و پرورش معلمان مامور به اشتغال در خارج از کشور را سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و گفت: به همین دلیل معلمان باید حضوری فعال و اثر بخش در عرصه بین الملل داشته باشند.

وی با اشاره به تحلیل اقدامات در با رویکرد هزینه –  فایده تصریح کرد: متاسفانه مدارس خارج از کشور در برابر هزینه‌هایی که مصرف کرده‌اند، سودی عاید کشور نکرده‌اند. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
همكار
Armenia
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
۰
۰
... اصلا طرز برخورد مناسب نیست كمی هم انسان گذشته خود را به یاد بیاورد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها