درحالی که پیش از این از سلطان قابوس پادشاه عمان به عنوان میانجی ایران و آمریکا نام برده می‌شد، اکنون مقامات عراقی از احتمال پیشنهاد نخست‌وزیر عراق به مقامات آمریکایی برای میانجیگری بین تهران و واشنگتن خبر می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۱۳۰۷
مالکی میان تهران و واشنگتن میانجیگری می‌کند؟

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، این خبر همزمان با سفر نخست‌وزیر عراق به واشنگتن منتشر شده و اختصاص به میانجیگری عراق میان دو طرف در بحران سوریه و نیز پرونده هسته‌ای ایران دارد. با وجود این برخی مقامات آمریکایی گفته‌اند که نیاز چندانی برای میانجیگری با ایران نمی‌بینند.

کفش‌پرتاب‌کن‌ها یا نفوذی بودند یا خودسر

ماجرای پرتاب کفش به‌ سوی رئیس‌ جمهور در مراسم استقبال از او پس از بازگشت از سفر نیویورک، پس از قریب به 40 روز با واکنش رئیس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله روبه‌رو شده و او طی سخنانی در کرسی آزاد‌اندیشی دانشگاه اصفهان گفته است: در آن مقطع دو دسته به استقبال ایشان رفتند؛ یک عده طرفدار و یک عده منتقد. البته کفش‌پرتاب‌کن‌ها یا توهین‌کنندگان که در گروه ما قرار داشتند، یا از نیروهای نفوذی مقابل بودند یا از جریان خودسر.

سخنگوی قوه قضاییه نیز دیروز در حاشیه چهارمین همایش سراسری طب و قضا در شیراز در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضع توهین‌کنندگان و پرتاب‌کنندگان ‌کفش به رئیس‌جمهور گفت: تاکنون پرونده‌ای برای توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهور به دستگاه قضایی ارسال نشده است.

وی با بیان این‌که در این زمینه تحقیقات از برخی افراد انجام شده، گفت: دستگاه قضا بسرعت با افرادی که به شخصیت‌ها، مقامات دولتی و کارکنان در حال خدمت بی‌حرمتی کنند، برخورد خواهد کرد.

وی با تائید این‌که برای پرونده پ. الف، بازیگر زن سینما حکم صادر شده است، انتشار برخی اخبار مبنی بر بازداشت وی را تکذیب کرد.

تقوی: پیشنهاد دادند شعار «مرگ بر آمریکا» را حذف کنیم

تنور حرف و حدیث‌ها درباره گفتن یا نگفتن شعار مرگ بر آمریکا هنوز داغ است و در تازه‌ترین اظهارنظرها، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفته که «فقط یک تلفن چندثانیه‌ای بین مقامات ایران و آمریکا برقرار شد، اما بعضی‌ها قند در دلشان آب شده و به ما پیشنهاد می‌دادند شعار مرگ بر آمریکا را از نماز جمعه برداریم. برخی‌ از هول حلیم دارند توی دیگ می‌افتند.»

به گزارش سایت جهان، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در دانشگاه آزاد کرمانشاه عنوان کرده: مگر آمریکا چه کرده که ما باید شعار مرگ بر آمریکا را برداریم؟ مگر نه این است که هواپیمای مسافربری ما را زد، از صدام علیه ایران حمایت کرد، حلقه‌های تحریم را یکی پس از دیگری تنگ‌تر کرد و املاک و دارایی‌های ما را بلوکه کرد؟

سفر شخصی با عنوان «وزیر»

خبرگزاری فارس به نقل از نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس نوشت: خبری که در برخی رسانه‌ها با عنوان «سفر شخصی یک عضو دولت با عنوان وزیر» مطرح شده، مربوط به محمدرضا نعمت‌زاده است.

قاضی‌پور در ادامه با بیان این‌که اگر وزیری قصد سفر شخصی به خارج از کشور داشته باشد، نباید این سفر به عنوان وزیر انجام شود، گفته: آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت اخیرا سفر یک‌روزه‌ به امارات داشته؛ پرسش من از وزیر محترم این است که اگر این سفر شخصی بوده، چرا با عنوان وزیر انجام شده و اگر سفر رسمی بوده، چرا هیچ هیاتی ایشان را در این سفر همراهی نکرده است.

واکنش توکلی به پیشنهاد کرباسچی درباره ناطق‌نوری

پس از آن‌که غلامحسین کرباسچی پیشنهاد کرد، اصلاح‌طلبان با اجماع روی ناطق‌نوری، وارد عرصه انتخابات مجلس دهم شوند، احمد توکلی در واکنشی به این پیشنهاد به فارس گفت: ‌شأن آقای ناطق نوری بالاتر از آن است که مورد استفاده یک حزب یا یک گروه خاص قرار بگیرد.

پخش شیرینی پس از عدم اعتماد مجلس به صالحی‌امیری

سایت انتخاب، از جمله رسانه‌های حامی دولت مدعی شده «بعد از اعلام آرای نمایندگان و منتفی شدن حضور صالحی‌ امیری در رأس وزارت ورزش‌ و جوانان، به شکرانه این اتفاق در بخش‌هایی از این وزارتخانه از جمله روابط‌عمومی، معاونت پارلمانی و خبرگزاری وابسته به این وزارت، شیرینی و شکلات پخش شده است!»

براساس گزارش این سایت، «جریانی که در رأس مدیریت این بخش‌ها در وزارت ورزش و جوانان شکل گرفته، تلاش گسترده‌ای برای منتفی شدن حضور سلطانی‌فر و صالحی‌امیری انجام داده و سعی در روی کار آمدن گزینه تحت حمایت خودشان دارند که اکنون ریاست یکی از فدراسیون‌های ورزشی را برعهده دارد و حتی مدعی شده‌اند که در صورت معرفی گزینه‌ای غیر از این شخص، همچنان با قدرت به فعالیت و لابی خودشان برای رای منفی مجلسی‌ها ادامه می‌دهند!».

بازگشت «وطن امروز» روی دکه‌ها

در حالی‌ که انتشار روزنامه «وطن ‌امروز» پس از پنج سال فعالیت مستمر در مردادماه امسال به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود، باشگاه خبرنگاران خبر داده است که از یازدهم آبان و پس از سه ماه، این روزنامه بار دیگر انتشار خود را از سر می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها