مطابق اصل 44 قانون اساسی نمایندگان به دولت این اختیار را دادند تا 25 هزار میلیارد تومان از فروش سهام، اموال و دارایی های دولتی را برای اجرای پروژه های عمرانی صرف کند.
کد خبر: ۶۱۰۹۶۸
دولت مجاز به پرداخت 25 هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی شد

در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه 92 کل کشور پیشنهاد الحاق یک تبصره به بند1-27 تبصره 3 لایحه اصلاح قانون بودجه سال 92 کل کشور از سوی جعفر قادری و احمد امیرآبادی فراهانی مطرح شد.

بر اساس این پیشنهاد دولت می تواند با رعایت قوانین مربوطه نسبت به تهاتر در سقف مصوب هر پروژه برای اجرای پروژه های عمرانی اقدام نمایند.

متن تبصره 3 لایحه به این شرح است: به دولت اجازه داده می شود با رعایت قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 1387.3.25 در سقف 250 هزار میلیارد ریال نسبت به فروش سهام ، سهم الشرکه، اموال ، دارایی ها و حقوق مالی و نیروگاههای متعلق به دولت و موسسات و شرکت های دولتی تابعه و وابسته اقدام نموده و منابع حاصل را به ردیف درآمدی 310502 جدول شماره 5 این قانون واریز نماید.

به ازای وجوه واریزی از محل اعتبارات 9- 101000 جدول شماره 8 این قانون به مصارف مندرج در جدول شماره 19 این قانون به نسبت و با اولویت پرداخت به کلیه مطالبات ایثارگران و هزینه های مربوط به بازنشستگان و پیش مرگان کرد مشمول طرح شهید کاظمی و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای اختصاص می یابد.

این پیشنهاد در صحن علنی به رای گذاشته شد که با 109 رای موافق، 24 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش پیشنهاد مذکور که به تصویب مجلس رسید به به تبصره 3 لایحه اصلاح قانون بودجه الحاق می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها