متهمان با ابزار‌ جاسوسی حساب قربانیان را خالی می کردند

دستبرد 400 میلیونی 2 هکر به حساب مشتریان بانک

هکر نوجوان اصفهانی دستگیر شد

هک ایمیل بیش از 300 کاربر اینترنتی

نوجوان 16 ساله که ایمیل 300 کاربر اینترنتی راهک و بصورت مخفیانه وارد ایمیل آنان شده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۶۱۰۵۹۲
هک ایمیل بیش از 300 کاربر اینترنتی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ ستار خسروی رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی ایمیل آنها را هک و بصورت مخفیانه وارد ایمیل آنان شده موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود:پس از بررسی های علمی و تخصصی توسط کارشناسان نهایتاً متهم به نام «آرش» 16 ساله شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ خسروی تصریح کرد: در بازجویی های صورت گرفته از متهم وی صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را کنجکاوی و سرک کشیدن به ایمیل اشخاص و مشاهده محتویات آن عنوان داشت.

وی افزود:متهم با ایجاد سایتی جعلی که اصطلاحاً به آن سایت فیشینگ گویند شبیه صفحه اصلی login یاهو و تحریک کاربران به ورود به آن سایت، ایمیل بیش از 300 کاربر اینترنتی را هک نماید.

رییس پلیس فتای اصفهان با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد به شهروندان توصیه کرد:هنگام ورود به ایمیل شخصی و یا خرید اینترنتی بسیار هوشیار بوده که در دام سایت های فیشینگ نیفتید.

سرهنگ خسروی خاطر نشان کرد:راه تشخیص سایت فیشینگ از اصلی این است که درگاه اصلی بانک یا درگاه اصلی Login ایمیل از پرتکل SSL که پروتکلی امن می باشد جهت ارسال اطلاعات است استفاده می کند که در نوار آدرس اول آن HTTPS می باشد در صورتی که صفحه جعلی درگاه بانک همان HTTP می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها