اعتراف جک استراو به دخالت در امور ایران+فیلم

رضا شاه را روی کار آوردیم برکنار کردیم پسرش را شاه کردیم

«جک استراو» وزیر خارجه اسبق انگلیس در میزگردی که هفته گذشته در پارلمان این کشور برگزار شد، از نقش لابی اسرائیل بر سیاست‌های آمریکا انتقاد کرده و این گروه‌ها را اصلی‌ترین مانع تحقق صلح دانسته است.
کد خبر: ۶۱۰۳۴۲
آیپک اصلی‌ترین مانع در مسیر صلح است

به گزارش پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، «جک استراو» وزیر خارجه اسبق انگلیس در پارلمان این کشور گفته است سازمان‌های یهودی و «آیپک» (کمیته امور عمومی آمریکا اسرائیل) از «منابع نامحدود» خود برای کنترل سیاست آمریکا استفاده می‌کنند.

این خبر را «الینات ویلف» عضو سابق پارلمان اسرائیل منتشر کرده و گفته استراو این اظهارات را در میزگرد مجمع دیپلماتیک جهانی مطرح کرده است. ویلف یکی از شرکت‌کنندگان در این میزگرد بوده و اظهارات استراو را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده است.

به گفته ویلف، استراو در این نشست اصلی‌ترین مانع در مسیر صلح اسرائیل با فلسطینی‌ها و کشورهای عربی را «منابع نامحدود» سازمان‌های یهودی آمریکا و گروه «آیپک»، به علاوه حمایت بی‌دریغ آلمان از اسرائیل دانسته است.

ویلف در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت‌آحارونوت» از این اظهارات ابراز تاسف کرده و گفته است تصور نمی‌کرده است که یک مقام انگلیسی «چنین اتهامات بی‌پایه‌ای» را مطرح کند.

«جک استراو» 67 ساله بین سال‌های 2001 تا 2006 وزیر خارجه بریتانیا بوده است. وی در حال حاضر نماینده پارلمان و رئیس مشترک کمیته روابط ایران و انگلیس است. استراو روز جمعه اعلام کرد در دوره بعد انتخابات پارلمانی شرکت نمی‌کند، تا به حضور چند دهه‌ای خود در صحنه سیاسی انگلیس پایان دهد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها