به دلیل حمایت از شارلی موهن

روزنامه «مردم امروز» توقیف شد

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

مقاله «بهار» باعث اختلاف مذهبی بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره توقیف روزنامه بهار گفت: این روزنامه، متاسفانه در طول یک سال گذشته چند تذکر کتبی گرفته بود و به آنها توجه نکرده لذا مجموعاً رأی هیات نظارت بر توقیف این روزنامه بود تا به دادگاه معرفی شود.
کد خبر: ۶۱۰۲۸۴
مقاله «بهار» باعث اختلاف مذهبی بود

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پس از دیدار با اعضای هیات ادبا و فرهیختگان کویت در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ داد.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی درباره دیدار با این هیات فرهنگی از کشور کویت، گفت:هیات حاضر، هیات علمی، فرهنگی کویت است که به دعوت از جمهوری اسلامی ایران به تهران آمده‌اند. این هیات متشکل از مجموعه اساتید دانشگاه، رؤسای دانشکده ادبیات کویت و جمعی از اعضای انجمن ادیبان کویت است که بسیار فعال هستند.گروه حاضر بسیاری از فرهیختگان کویتی هستند که در تهران حضور یافته‌اند و ظرف دو سه روزی که از ایران بازدید می‌کنند به مراکز علمی دانشگاهی، ادبی و برخی موزه‌های ما و کل مراکزی که معرف فرهنگ و تمدن ایران است خواهند رفت. فکر می‌کنم حضور چنین هیات‌هایی از دو کشور می‌تواند در تقویت روابط فرهگی ایران با دولت کویت کمک کننده باشد و قطعا برگزاری برخی از نمایشگاه‌های فرهنگی مشارکت در جشنواره‌هایی که در دو کشور برگزار می شود مواردی است که می‌تواند حتی در روابط سیاسی دو کشور هم تاثیر مثبت داشته باشد.

جنتی  درباره توقیف روزنامه بهار و علت آن، اظهار کرد: روز چهارشنبه هفته گذشته مقاله‌ای در روزنامه بهار درج شده بود که علاوه بر اینکه نوعی تحریف تاریخ اسلام محسوب می‌شود در ایجاد اختلاف مذهبی در کشور نقش داشته است، نه تنها مقاله روز چهارشنبه حتی مقالاتی که بعدا در روز شنبه نوشته شده تا خطای روز گذشته را جبران کند در آن هم مواردی قید شده بود که نسبت به برادران اهل سنت ما تعرض‌هایی داشته طبیعتا طبق قانون هر نوع مطلبی که در مطبوعات قید شود و بخواهد مسائل مذهبی و یا اختلافات قومی و نژادی را دامن بزند بر اساس قانون با آن برخورد می‌شود، روزنامه بهار متاسفانه در طول یک سال گذشته چند تذکر کتبی گرفته بود و به آنها توجه نکرده لذا مجموعا رای هیات نظارت بر توقیف این روزنامه بود تا به دادگاه معرفی شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها