شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۱۰۲۰۹
واکنش‌ احمدی‌مقدم‌ به‌ خبر شکایت‌ دختران‌ موسوی

دردسر جدید مرخصی زایمان برای پدران

روزنامه خراسان نوشت:پس از آنکه موضوع مرخصی 2 هفته ای برای پدرانی که صاحب فرزند می شوند، توسط دولت دهم به تصویب رسید و به دستگاههای مربوطه ابلاغ شد مسئولان دولت یازدهم از توقف اجرای آن به دلیل نبود اعتبار لازم و پیش بینی نشدن منابع مالی آن خبر دادند و اکنون نیز یک نهاد نظارتی، با ارسال دستوری به وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی اعلام کرده است در صورتی که مادران شاغل نباشند، پدران حق داشتن این مرخصی تشویقی را ندارند.

هشدار درباره کمک دولت به یک بانک دولتی

خراسان آورده:در حالی که دولت دهم در یکی از آخرین مصوبات خود، به وزارتخانه های اقتصاد و صنعت دستور داد ضررهایی که شرکت زیرمجموعه یکی از بانک های دولتی در طرح ذخیره سازی کالا توسط سازمان هدفمندسازی یارانه ها متحمل شده است، به عنوان بدهی دولت به بانک مذکور تلقی و تسویه شود بر اساس نامه یک نهاد نظارتی به مدیران دولت جدید، انجام این کار به علت عدم پیش بینی بار مالی ناشی از آن مغایر با ماده 29 و ماده 224 قانون برنامه پنجم بوده و موجب مسئولیت حقوقی مجریان آن می شود.

هاشمی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک است

روزنامه ایران درخبر اول نوشت:مسئول دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی اعلام کرد براساس اساسنامه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک نیز هست. به گزارش ایسنا محمد هاشمی گفت: رئیس مجمع می‌تواند برخی اختیاراتش را در حوزه‌هایی به معاونان یا اشخاصی به عنوان قائم مقام تفویض اختیار کند و در گذشته هم همین‌طور بوده است. وی افزود: ممکن است ایشان برای فرد دیگری یا حوزه‌های معاونت دیگر یا حتی قائم مقام، احکامی صادر کند، ولی براساس اساسنامه ایشان رئیس مرکز تحقیقات هستند و نیازی نیست برای خودشان حکمی صادر کنند.

واکنش‌احمدی‌مقدم‌به‌خبرشکایت‌دختران‌موسوی

ایران آورده: فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد تا به حال شکایتی از سوی دختران میر حسین موسوی مطرح نشده است.سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی گفت: پرونده این موضوع مربوط به وزارت اطلاعات است و طبیعتاً خود این افراد به این موضوع رسیدگی خواهند کرد. وی درباره اظهارنظر رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس مبنی بر محفوظ بودن حق شکایت و پیگیری ناجا در این زمینه نیز گفت: طبیعتاً هر فردی می‌تواند شکایتی را مطرح کند و ما نیز آن را در دستور کار قرار می‌دهیم. فرمانده ناجا با بیان اینکه در وزارت اطلاعات در این زمینه ضوابط خاص خود وجود دارد، اظهارکرد: تا به حال شکایتی در این زمینه از جانب دختران فرد مورد نظر طرح نشده است.

پیشنهاد بحث انگیز زیباکلام

ایران نوشت:شنیدیم که دکتر صادق زیبا کلام با نوشتن نامه سرگشاده‌ای به رئیس‌جمهور خواستار عدم حضور مقامات دولت در مراسم سیزده آبان شد. به گزارش آفتاب، این استاد دانشگاه با اشاره به دستاورد‌های دولت روحانی در عرصه سیاست خارجی نوشت: «سخنی به گزاف نرفته اگر گفته شود که عمده تحرکات دولت جنابعالی ظرف یکصد روز گذشته در جهت آشتی با دنیا و تنش‌زدایی با غرب و بالاخص با امریکا بوده است به همین دلیل رسماً اعلام بفرمایید که اعضای دولت فخیمه در هیچ مراسمی به‌مناسبت 13 آبان شرکت نخواهند کرد.»

گلایه عارف از انتساب روزنامه بهار به وی

روزنامه ایران آورده:با خبر شدیم که دفتر محمدرضا عارف با بیان اینکه عارف از انتشار یادداشت روزنامه بهار ناراحت است، گفت: انتشار برخی مطالب در رسانه‌هایی که حامی دکتر عارف محسوب می‌شوند به معنای تأیید آن از سوی وی نیست. مدیر روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف در پاسخ به انتساب روزنامه بهار به عارف گفت: آقای عارف در مقطع فعلی هیچ رسانه‌ای را تحت مدیریت خود ندارد. خامسیان با بیان اینکه عارف از انتشار مقاله مذکور ناراحت است، تأکید کرد: همگان مشی اعتدالی آقای عارف را می‌شناسند و به آن تأکید دارند به همین دلیل پرواضح است مطالبی که با اعتقادات مؤمنین زاویه داشته باشد به هیچ وجه مورد تأیید آقای عارف نیست.

صدور روادید برای ایرانیان در مالزی و اندونزی

ایران دست آخرنوشت: معاون وزیر خارجه ایران گفت: هیچ تغییری در روند جاری اعطای روادید به ایرانیان در مالزی و اندونزی ایجاد نشده است. حسن قشقاوی، معاون وزیر خارجه در امور کنسولی و پارلمانی درخصوص شایعه صادر نشدن روادید فرودگاهی در اندونزی و مالزی برای ایرانیان گفت: در پی استعلام به عمل آمده از سوی همکاران کنسولی ما از سفارتخانه‌های مالزی و اندونزی در تهران، معلوم شد که هیچ تغییری در روند جاری صدور روادید برای ایرانیان از جمله صدور روادید فرودگاهی دو هفته‌ای حاصل نشده است.

عذرخواهی نعیمه اشراقی از خانواده شهدا

روزنامه تهران امروز نوشت: نعیمه اشراقی، نوه امام خمینی(ره) در نامه‌ای خطاب به مردم و خانواده‌های شهدا با تکذیب مجدد متن منتشر شده به نقل از وی در فضای مجازی آورد: از مردم صبور و نجیب ایران به‌ویژه خانواده‌های زجر کشیده شهیدان عاجزانه خواهشمندم فریب این دسیسه بزرگ را نخورند و مرا بابت ایجاد فضایی که منجر به سوءاستفاده مغرضان و از خدا بی‌خبران شد، ببخشند.

کتاب ظریف جهانی شد

تهران امروز نوشت:نسخه کیندل و چاپی «آقای سفیر» گفت‌وگو با محمدجواد ظریف، در سایت آمازون قرار گرفت تا ایرانیان سراسر جهان بتوانند آن را خریداری و مطالعه کنند. به گزارش خبرآنلاین، «آقای سفیر» در دو بخش گفت‌وگوی راجی با ظریف را ارائه می‌کند؛ بخش نخست رخدادها و خاطرات او را با درونمایه‌ای آسیب‌شناسانه بیان می‌کند و بخش دوم به مباحث نظری در حوزه دانش روابط بین‌الملل و سیاست خارجی اختصاص دارد.

دور جدید میدان‌داری مداحان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:دور جدید میدان‌داری مداحان در امور سیاسی، دولت یازدهم را هم آماج حملات خود قرار داده است. یکی از مداحان سیاسی که مداحی‌های آنها جدیداً رنگ و بوی دیپلماسی گرفته، در مداحی شب عید غدیر ضمن توهین شدید به مذاکره کنندگان ایرانی، خطاب به آنها گفت: "یک مثل بدی داره که من روم نمیشه اینجا بگم، ولی دشمن اگه تا آخر نیاد رضایت نمیده، تو فکر کردی که مثلاً با یک ماچ راضی میشه؟" به گزارش انصاف نیوز، در این سخنان که فایل صوتی آن با عنوان "سخنان داغ حاج... علیه مذاکره کنندگان با آمریکا" پخش شده، می‌گوید: بیچاره، تو نمی‌فهمی! که آمریکا فقط و فقط سر نام علی(ع) معامله خواهد کرد نه چیز دیگه! دعوا سر نام علی است. آخه چرا اینقدر تو نفهمی؟ همین گزارش می‌افزاید: حضار با دست زدن، این مداح را تشویق می‌کردند. دخالت هتاکانه بعضی از مداحان در مسائل سیاسی، موجب نگرانی مداحان اصیل کشور شده و مردم را نگران انحراف مجالس مداحی اهل بیت به سوی تسویه حساب‌های سیاسی و تهی شدن محافل مذهبی از معارف دینی شده است.

مشکل پشت مشکل

جمهوری اسلامی آورده: درحالی که کارخانجات نیمه تعطیل هستند، مدیران آنها جهانگردی می‌کنند! اخیراً تعدادی از مدیران شرکت‌های غالباً دارویی که از بیت المال تغذیه می‌کنند و بر اثر مشکلات مدیریتی خود با کمبود مواد اولیه مواجه شده‌اند و به صورت مریض درحال کارند؛ انفرادی و یا گروهی روانه اروپا شده‌اند تا در نمایشگاه‌های مختلف اروپایی شرکت کنند و تالمات روحی خود را با یک تفریح بدون هزینه و حتی با حق مأموریت التیام بخشند. این درحالی است که تأمین ساده‌ترین قطعات یدکی در این سازمان‌ها با مشکلات مالی فراوان انجام می‌گیرد. نظارت بر عملکرد و چگونگی حضور این مدیران جهانگرد در کارخانجات بیمار شده و نیمه تعطیل؛ که برخی از آنها حتی تصاویر سفرهای خود را قبل از بازگشت در فیس بوک قرار داده اند، از ضرورت‌های سازمان‌های اجتماعی است.

حمله سایبری به سازمان امنیت ملی آمریکا

روزنامه قدس نوشت:سایت رسمی سازمان امنیت ملی آمریکا مورد هدف یک حمله سایبری قرار گرفت که پس از این حمله هکرهای ناشناس مسؤولیت آن را به عهده گرفتند.

نمی‌توانیم به 74 میلیون یارانه بدهیم!

روزنامه قدس به نقل از سایت جهان نوشت: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که چند میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی حذف می‌شوند؟ گفت: بیست و دوم هر ماه که باید 3500 میلیارد تومان یارانه نقدی در میان مردم توزیع کنیم، توانایی تأمین این رقم را نداریم، بنابراین با توجه به قانون که پرداختها باید متناسب با درآمدها صورت گیرد، باید در پرداختها تجدیدنظر کنیم.

وی افزود: اجازه دهید بعد از همه مطالعات اعلام کنم که چه تعدادی از دریافت یارانه حذف می‌شوند؛ اگر بخواهم الان چیزی بگویم، تشویش اذهان عمومی می‌شود.

استفاده «مناسب» از گاز اشک‌آور!

روزنامه قدس آورده: پس از آنکه گروه‌های حقوق بشری از دولت بحرین برای خرید 6/1 میلیون کپسول حاوی گاز اشک آور انتقاد کردند، دولت این کشور از اقدام خود در استفاده از این گاز علیه معترضان دفاع کرده ومدعی شده است که در مقابله با تجمعات «به طور مناسب» از گاز اشک‌آوراستفاده می کند.

اوج بی مغزی نتانیاهو

قدس نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در ادامه مواضع چندین ساله خود مدعی شد ایران تنها در عرض چند هفته می‌تواند اورانیوم با غنای پایین را به اورانیوم با غنای بالا و مورد نیاز برای تولید بمب هسته‌ای تبدیل کند!

نشنال اینترست: نفع اسرائیل در سازش ایران و آمریکاست

روزنامه کیهان نوشت:یک مجله آمریکایی معتقد است اگر میان آمریکا و ایران سازش صورت گیرد به نفع اسرائیل خواهد بود.مجله نشنال اینترست در این زمینه نوشت: آشتی دوباره تهران و واشنگتن نه تنها به نفع آمریکا و غرب بلکه به نفع اسرائیل خواهد بود.این نشریه در توضیح ادعای خود می‌افزاید: نتانیاهو مشکوک است. بی‌تردید ایران متخاصم اما غیرهسته‌ای بیش از ایران هسته‌ای و متخاصم به نفع اسرائیل و غرب است. اما وجود ایرانی مصلحت‌گرا اما غیرهسته‌ای بیشتر از دو گزینه قبلی به نفع اسرائیل خواهد بود.ایران مصلحت‌گرا که با غرب رابطه دارد، حتی در صورتی که روابطی دوستانه و نزدیک با اسرائیل نداشته باشد همچون بسیاری از دولت‌های عربی با اسرائیل کنار خواهد آمد و حتی اگر روابطش با اسرائیل کاملا دوستانه نباشد، دشمنی هم نخواهد کرد.

نشنال اینترست خاطرنشان کرد: ایران هسته‌ای اما مصلحت‌گرا حتی ممکن است شرایط بهتری برای اسرائیل و آمریکا نسبت به ایران غیرهسته‌ای اما متخاصم به وجود آورد زیرا با برقراری ارتباط بین ایران و غرب، به لحاظ منطقی این کشور خواه به سلاح هسته‌ای مجهز باشد یا نباشد، تمایلی به تهدید اسرائیل نخواهد داشت.تحلیل‌گر این نشریه همچنین نوشته است:‌آشتی آمریکا و ایران به نفع آمریکا و غرب و حتی اسرائیل است هرچند که نتانیاهو این موضوع را درک کند.به کارگیری واژه «مصلحت» از سوی رسانه آمریکایی اشاره به جریان غربگرایی دارد که به نام مصلحت قائل به عقب‌گرد از انقلاب هستند و مدعی‌اند «ما سر جنگ با اسرائیل نداریم». این جریان در فتنه 88 کاملا دست خود را رو کرد و با تمجیدهای بلند بالا از سوی سران رژیم صهیونیستی - پرز و نتانیاهو - مواجه شد.

74 درصد مردم آمریکابه دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بی‌اعتماد شده‌اند

74کیهان آورده: درصد مردم آمریکا معتقد نیستند که دو حزب عمده این کشور نمایندگان مناسبی برای مردم و حل مشکلات آنها هستند.بر اساس نظرسنجی جدید مرکز گالوپ، بیشتر مردم آمریکا می‌گویند این کشور به یک حزب سوم بزرگ نیاز دارد زیرا دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه نماینده خوبی برای مردم نیستند.به گزارش پرس‌تی‌وی، این نظرسنجی نشان می‌دهد، 60 درصد آمریکایی‌ها از نحوه حکومت و کشورداری دو حزب اصلی در این کشور ناراضی هستند؛ این بالاترین میزان نارضایتی مردم از احزاب اصلی آمریکا در تاریخ نظرسنجی‌های مرکز گالوپ است.تنها 26 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعتقاد دارند که دو حزب اصلی در آمریکا نمایندگان مناسبی برای مردم هستند که این پایین‌ترین میزان در نظرسنجی‌های گالوپ است.

گالوپ می‌گوید: از زمان تعطیلی دولت در آغاز ماه جاری میلادی، اقبال عمومی به هر دو حزب عمده در آمریکا کاهش پیدا کرده است و «اکثر مردم آمریکا برای حل این مسئله تشکیل یک حزب سوم را ترجیح می‌دهند.»52 درصد از حامیان حزب جمهوری‌خواه و 49 درصد از حامیان حزب دموکرات می‌گویند که به یک حزب سوم نیاز است. در واقع، این اولین بار است که اکثریت حامیان یکی از احزاب جمهوری‌خواه یا دموکرات گفته‌اند که آمریکا به یک حزب سوم بزرگ احتیاج دارد.از سوی دیگر، 71 درصد افراد مستقل- کسانی که حامی هیچ یک از احزاب اصلی آمریکا محسوب نمی‌شوند- همواره گفته‌اند که این کشور نیاز به حزب سوم دارد.تعطیلی فعلی دولت آمریکا اول اکتبر (9مهر) آغاز شد؛ علت این تعطیلی عدم توافق اعضای کنگره آمریکا بر سر قانونی جهت تامین سرمایه عملیات دولت فدرال بود

دست برتر ایران در سوریه آمریکا را مجبور به واگذاری امتیاز می‌کند

روزنامه کیهان نوشت:ایران در تحولات سوریه دست برتر را دارد و آمریکا مجبور است در آستانه کنفرانس ژنو 2 این موقعیت برتر را به رسمیت بشناسد.رادیو آمریکایی «فردا» که به سازمان سیا تعلق دارد با اشاره به شرط‌گذاری‌های آمریکا و برخی محافل غربی برای حضور ایران در نشست ژنو 2 (مربوط به سوریه) تاکید کرد: ایران در خصوص تحولات سوریه نسبت به گذشته دست برتر را پیدا کرده و آمریکایی‌ها مجبورند به ایران امتیاز بدهند.رادیو فردا به این سخنان دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که «ایران شیفته شرکت در کنفرانس ژنو 2 نیست و تنها زمانی در آن شرکت می‌کند که مبنای کار راه‌حلی دیپلماتیک مبتنی بر رای مردم سوریه باشد.»

رادیو فردا گفت: جمهوری اسلامی از مدتها قبل درصدد این بوده که خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در خاورمیانه جا انداخته و کشورهای غربی را مجبور کند که در معادلات خاورمیانه، نقش ایران را به رسمیت بشناسند. در مقابل آمریکا چون معتقد بوده که نقش ایران نقشی منفی در پرونده‌های خاورمیانه بوده به همین دلیل با حضور ایران در مذاکرات مربوط به سوریه یا دیگر نقاط خاورمیانه مخالفت می‌کرده است اما اکنون ایران دست بالا‌تر را دارد و آمریکایی‌ها مجبور هستند به نوعی به ایران امتیاز داده و حضور این کشور در کنفرانس‌هایی مثل ژنو 2 را به رسمیت بشناسند.تحلیگران رادیو فردا افزود: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم دو هفته پیش اعلام کرده بود که شرط آمریکا را برای حضور در نشست ژنو 2 نمی‌پذیرد.

دیپلمات انگلیسی: کنار اسرائیل هستیم

کیهان نوشت:تحریم‌های ضد ایرانی نتیجه مدیریت ماست دولت انگلیس به صهیونیست‌ها اطمینان داد هرگز به یک توافق بد با ایران در مذاکرات هسته‌ای رضایت نخواهد داد و پای اسرائیل می‌ایستد.متیوگولد سفیر انگلیس در تل‌آویو که در یک کنفرانس در بیت‌المقدس سخن می‌گفت، مدعی شد: ایران فقط مشکل اسرائیل نیست بلکه آرزوها و برنامه هسته‌ای این کشور و حمایتش از تروریسم، تهدیدی برای منطقه و جهان است.

وی بی‌آنکه متعرض تسلیحات اتمی رژیم اشغالگر قدس شود، گفت: ما به صراحت گفته‌ایم که یک ایران هسته‌ای باعث شروع مسابقه هسته‌ای در منطقه می‌شود و نه تنها اسرائیل بلکه جهان را تهدید می‌کند. به همین دلیل ما یکی از قوی‌ترین تحریم‌های مالی را علیه ایران در جهان مدیریت کردیم و به همین دلیل هم ما ارزش زیادی را برای همکاری‌های خود با اسرائیل در مقابله با برنامه هسته‌ای ‌ایران قائل شده‌ایم.

وی اظهار داشت: ما این موضوع را روشن کرده‌ایم که ضمن استقبال از لحن مثبت رئیس جمهوری ایران، با چشمانی باز خواستار اقدامات واقعی و عملی ایران در مورد برنامه هسته‌ای‌اش هستیم. روحانی باید بداند که اراده ما در ممانعت از دسترسی ایران به برنامه تسلیحات هسته‌ای، قوی‌تر از هر زمان دیگری است.گولد خاطرنشان کرد: همگان باید بدانند که تعهد ما به امنیت اسرائیل غیرقابل نقض است.

وی در این سخنرانی که متن آن از سوی وزارت خارجه انگلیس منتشر شده، با بیان اینکه «ما چشمان خود را به روی تهدیدهای ایران نبسته‌ایم»، می‌گوید: ما و متحدان‌مان یکی از سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرده‌ایم و علت تغییر لحن دولت ایران هم همین فشارهاست.

 ما نگرانی‌های اسرائیل را درک می‌کنیم که مربوط به گردش سانتریفیوژها در ایران است. تا زمانی که سانتریفیوژها می‌چرخند، تا زمانی که امکان دسترسی کامل بازرسان به سایت‌های اتمی ایران وجود ندارد و تا زمانی که ایران به هر طریقی تعهدات خود را نقض می‌کند، ما به حفظ تحریم‌های سنگین اعمال شده، ادامه خواهیم داد. ما ساده لوح نیستیم و تجارب فراوانی درباره تعامل با رژیم ایران داریم و به همین دلیل با چشمانی باز وارد مذاکره می‌شویم. ما نه عجله خواهیم کرد و نه به ایران اجازه می‌دهیم با زمان بازی کند. ما با ایران توافق بد نیز انجام نخواهیم داد. ما اسرائیل را در قبال ایران تنها نمی‌گذاریم.

گفتنی است گولد 13 سال پیش سفیر انگلیس در تهران بوده و به گفته خودش تجربه زیادی در آن دوران مبنی بر آسیب‌پذیری اقتصاد ایران اندوخته است.اظهارات گستاخانه و نوکرمآبانه سفیر انگلیس در تل‌آویو نشان می‌دهد پذیرش مبادله کاردار غیرمقیم با دولت انگلیس، اقدامی شتابزده بوده و در خصلت‌های خباثت‌آمیز روباه پیر هیچ اثری نگذاشته است.شایان ذکر است اعضای هیئت مذاکره کننده انگلیسی در مذاکرات با ایران قبل یا بعد از هر دور مذاکره با ایران به هماهنگی با مقامات صهیونیستی می‌پردازند که نشست اخیر ژنو نیز از این قاعده مستثنی نبود.

نماینده ملت یا وکیل‌مدافع فتنه‌گران؟!

کیهان آورده:چند روزی بیشتر از اظهار نظر مجعول علی‌ مطهری درباره علت عدم معرفی توفیقی به‌عنوان وزیر علوم به مجلس نگذشته که وی در مصاحبه‌ای در مقام قضاوت نیز نشست و البته همزمان نقش وکیل‌مدافع فتنه‌گران را نیز بازی کرد.مطهری در مصاحبه با روزنامه قانون، بدون اطلاع کافی از کم و کیف ماجرای ادعایی دختر یکی از سران فتنه مدعی شده است؛ خانواده زندانیان سیاسی به اندازه کافی در رنج هستند، نباید رنج آن‌ها را مضاعف کنیم. حتی اگر جرم یک متهم به اثبات برسد کسی حق آزار رساندن به او چه رسد به خانواده‌اش را ندارد و تعرضی غیر از اعمال مجازات او جایز نیست.

باید از آقای مطهری پرسید کدام آزار و با کدام ادله؟!وی در ادامه در نقش مدیر بحران نیز ظاهر شده و محاکمه سران فتنه به همراه احمدی‌نژاد را راهکار قضیه عنوان می‌کند و می‌گوید در این صورت همه نتیجه را می‌پذیرند. البته جناب مطهری تغافل می‌کنند چرا که اساساً اگر سران‌ فتنه اهل قانون و پذیرش حق بودند امروز کارشان به اینجا نمی‌کشید و آن ظلم‌ها نیز به نظام و مردم بی‌گناه نمی‌شد.وی در پایان چشم خود را بر همه بی‌قانونی‌ها و مظالم فتنه‌گران بسته و قضیه را در حد تبلیغات و اتهامات وارده، تنزل می‌دهد و مدعی می‌شود؛ «من فکر می‌کنم آقایان به دنبال محاکمه علنی نیستند چرا که در آن صورت حقایق روشن خواهد شد و همگان متوجه می‌شوند که بسیاری از تبلیغات و اتهامات وارده به افراد در ۴ سال اخیر پایه و اساس درستی نداشته است و خود آن‌ها زیر سوال می‌روند. اما تنها راه ممکن همین محاکمه علنی است که باید برگزار شود.»البته ما نیز تنها در این مورد با جناب مطهری موافقیم که باید سران‌ فتنه محاکمه و جزای سنگین بی‌قانونی و ظلم خود را بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها