لاریجانی خطاب به وزیر اطلاعات:

زیبایی شما بیشتر از اینها است

جلسه رای اعتماد با حاشیه

رئیس گلم توجه کنید!

جلسه رأی اعتماد سه وزیر باقیمانده از کابینه دولت یازدهم در فضایی صمیمانه تر از گذشته برگزار شد به طوری که اینبار نمایندگان کمتری برای مخالفت با وزرا در صف ثبت نام حضور داشتند.
کد خبر: ۶۰۹۸۶۶
رئیس گلم توجه کنید!

رئیس جمهور برخلاف جلسه رأی اعتماد به کابینه خود  که در ساعت 8:30 در جلسه علنی حاضر شد اینبار خیلی زودتر و راس ساعت هشت در مجلس حاضر بود.

به هنگام ورود رئیس جمهور به صحن علنی مجلس، تعداد نمایندگان 196 نفر بود که به صورت پراکنده نیز در صحن علنی در حال تردد بودند و رئیس مجلس دائماً از آنان می خواست که در سر جای خود قرار بگیرند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، علی طیب نیا وزیر اقتصاد، محمود واعظی وزیر ارتباطات، محمد نهاوندیان مسئول دفتر رئیس جمهور، مجید انصاری معاونت پارلمانی دولت و مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری و همچنین حسام الدین آشنا معاونت فرهنگی رئیس جمهور از اعضای کابینه دولت، حسن روحانی را در جلسه دفاع از سه وزیر باقیمانده کابینه همراهی می‌ کردند.

رئیس جمهور حدود یکساعت از ساعت 8:10 دقیقه تا  9:10 دقیقه به توضیح در مورد شاخصه های وزرای معرفی شده پرداخت و در ساعت 10 جلسه را ترک کرد.

حضور زیاد نمایندگان در اطراف رئیس جمهور و بی نظمی جلسه منجر به آن شد که رئیس مجلس بارها از همکارانش بخواهد که نظم جلسه را رعایت کنند.

کمال الدین پیرمؤذن نماینده اردبیل پیش از آغاز سخنان موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی در حالی که قصد داشت تذکری را بدهد خطاب به علی لاریجانی گفت: ما دو تا «رئیس گل» داریم و یکی هم رئیس جمهور محترم. در زیر سایه مقام معظم رهبری که یکی از گل های جهان هستند.

وی هنگام ارائه نظرش مجدداً لاریجانی را «رئیس گلم» خطاب کرد.

تذکر مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران در اعتراض به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه مجریان تغییر می کنند اما سیاست های دولت همان است، با انتقاد نمایندگان و «دو دو» گفتن آنها نسبت به اعتراض کوچک زاده مواجه شد اما نماینده تهران در واکنش به این اقدام نمایندگان کسانی را که «دو دو» می کردند «وکیل الدوله» خواند.

وی در ادامه انتقاداتش نسبت به پخش نشدن زنده مراسم رأی اعتماد از سیما نیز اعتراض کرد و گفت: رئیس مجلس و رئیس جمهور با تصمیم یکدیگر مبنی بر اینکه صلاح نیست مراسم پخش زنده شود به صداوسیما اجازه پخش کردن مراسم روی آنتن را ندادند.

وی حتی در انتقاداتش از جمع آوری تابلوهای اعتراضی در سطح شهر تهران با عنوان صداقت آمریکایی نیز سخن گفت.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در واکنش به این تذکر گفت: در مورد پخش زنده مراسم رأی اعتماد، رئیس جمهور با بنده صحبتی نداشت پس این حرف خلاف واقع است. صداوسیما آن دفعه خودش تجهیزات آورد این دفعه هم وسایلش را آورد و جمع کرد لذا صلاح کار با خودشان است.

از سوی دیگر عباس قائد رحمت نماینده درود نیز در اعتراض به سخنان مهدی کوچک زاده که نمایندگان را وکیل الدوله دانسته بود، گفت: کسی حق ندارد مستقیماً به دولت و نمایندگان توهین کند.کسی الان این حرف را زده که خودش چهار سال گذشته «وکیل الدوله» بوده است.

علی اصغر فانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اولین گزینه‌ ای بود که در ساعت 10:25 دقیقه  پشت تریبون قرار گرفت و در دفاع از خود  گفت: 43 سال تجربه کاری از معلمی تا مدیریت خرد و کلان دارم.

وی هنگام خواندن شعری در دفاع از خود به خوبی نتوانست آن را جمع بندی کند! و در ادامه نظراتش قول داد مصوبات مجلس در مورد استخدام نیروهای پیش دبستانی را اجرا کند.

وی در پاسخ به تذکرات برخی از نمایندگان در مورد اینکه معلمان حقوق مهر خود را تا این ساعت نگرفته‌ اند، گفت: تا جایی که اطلاع دارم حقوق آنها ریخته شده است.

هنگام اظهار نظرات موافقان و مخالفان، سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با حضور در کنار صندلی نبویان نماینده تهران شروع به ارائه توضیحاتی به وی کرده بود که همین امر باعث شد تعداد زیادی از نمایندگان با علاقه به این گفت وگو توجه کنند و اطراف آنان حلقه بزنند این امر از چشم عکاسان و خبرنگاران نیز دور نماند.

علی لاریجانی تنها نیمی از جلسه امروز را اداره کرد و پس از آنان مدیریت جلسه را به محمدحسن ابوترابی فرد سپرد.

فاطمه امیری - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها